Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirarotu hakusessa!

Vierailija
03.08.2015 |

Eli rotu joka jaksaa juosta parin kilsan lenkkejä muttei kuitenkaan mikään ikiliikkuja, tykkää olla sylissä ja löhötä:) kerrostaloon, eli mielellään ei herkkähaukkuinen. Onkohan tällaista?:D

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja shelttiä olin miettinyt, se vain että viihtyykö kainalossa ja kuinka paljon aktivointia kaipaa?

Vierailija
2/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle koirista 2km on piece of cake. Kaikki koirat vaativat tekemistä. Ota joku cottoni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lihaksikas chihu vetää 5km lenkkejä onnellisena. 

Vierailija
4/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Ja juu, tuota cottonia olen myös harkinnut, mutta turkki vaikuttaa turhan vaativalta

Vierailija
5/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Staffordshirenbullterrieri! Itsellä niitä on muutama ja jaksaa vaivatta juosta useamman km lenkin, mutta viihtyvät myös kotona omistajan kainalossa oikein mielellään :)

Vierailija
6/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beagle

Vierailija
7/26 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei staffia ensimmäiseksi koiraksi kenellekään. 

Vierailija
8/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:08"]Ei staffia ensimmäiseksi koiraksi kenellekään. 
[/quote]
Meillä staffi oli ensimmäinen koira eikä mitään ongelmaa.

Vierailija
9/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelukoira sopii noihin spekseihin. _Kaikki_ koirarodut tarvitsevat liikuntaa enemmän kuin pari kilometriä päivässä ja aktivointia muutenkin. Haukkumattomuus on eniten kiinni omistajan viitseliäisyydestä kouluttaa koiraansa. Toki se lelukoira on tässäkin mielessä sopiva. 

Vierailija
10/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

cirneco dell'etna , tutullani on ja lenkkeilee pitkiä lenkkejä koiransa kanssa

Vierailija
11/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämäni sheltit on kyllä haukkuherkkiä. Ja mielestäni tarvitsevat aktivointia, eikös shelttejä näe agilityssäkin jonkun verran. Kannattaa ottaa myös huomioon turkin hoito, ei ole helpoimmasta päästä.

Vierailija
12/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoira

Vierailija
13/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sileäkarvainen mäyräkoira.

15 vuoden kokemuksella voin lämpimästi suositella. :)

Vierailija
14/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rodun suosittelijat!

Edustan itse yhtä rotua ja olen jo pitkään yrittänyt tehdä aktiivista vaikuttamistyötä sen eteen, ettei ko. rotua päädy sellaisile ihmisille jotka eivät pysty tarjoamaan sille aktiivista ja virikkeellistä elämää. Ja kyseessä on seurakoirarotu.

En vain voi olla miettimättä sitä, kuka on vastuussa silloin jos kokematon ihminen pyytää neuvoa (vaikkakin sitten av-palstalta) ja sitten ihmiset ainoastaan omaan kokemukseen pohjautuen suosittelee ilman että tietävät millaisiin oloihin koira joutuu. Joku tuolla sanoikin, että lelukoira sopisi parhaiten ap:n tarpeisiin. Itse lisäisin tuohon myös hoitokoirat ja saattohoitokoirat, joille löhöily voi hyvin riittääkin. Toivoisin kuitenkin eri rotujen omistajilta sen verran solidaarisuutta koiransa rotutovereita kohtaan, että ihan vähillä perusteilla ei lähdetä suosittelemaan ylipäätään koiran hankintaa - saati sitten suositella tiettyjä rotuja. 

Koiria lopetetaan Suomessa pitovaikeuksien, "rotukohtaisten allergioiden", yllättävien eläinlääkärikulujen ja elämäntilanteen muutosten vuoksi. Toisin sanoen, koiria lopetetaan sen vuoksi, että niistä on enemmän vaivaa kuin omistaja alun perin ymmärsi. Tämän vuoksi toivoisin että näihin rotusuosituksiin laitetaan myös mukaan se, millä päivittäisellä ajalla ja vaivalla sen oman koiran on saanut sellaiseksi kuin haluaa. Kiitos.

Vierailija
15/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cockerspanieli! Paras rotu ikinä <3 Tosin lenkittää täytyy ja jotain muutakin aktiviteettia voi harrastaa :)

Vierailija
16/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 06:29"]

Hei rodun suosittelijat!

Edustan itse yhtä rotua ja olen jo pitkään yrittänyt tehdä aktiivista vaikuttamistyötä sen eteen, ettei ko. rotua päädy sellaisile ihmisille jotka eivät pysty tarjoamaan sille aktiivista ja virikkeellistä elämää. Ja kyseessä on seurakoirarotu.

En vain voi olla miettimättä sitä, kuka on vastuussa silloin jos kokematon ihminen pyytää neuvoa (vaikkakin sitten av-palstalta) ja sitten ihmiset ainoastaan omaan kokemukseen pohjautuen suosittelee ilman että tietävät millaisiin oloihin koira joutuu. Joku tuolla sanoikin, että lelukoira sopisi parhaiten ap:n tarpeisiin. Itse lisäisin tuohon myös hoitokoirat ja saattohoitokoirat, joille löhöily voi hyvin riittääkin. Toivoisin kuitenkin eri rotujen omistajilta sen verran solidaarisuutta koiransa rotutovereita kohtaan, että ihan vähillä perusteilla ei lähdetä suosittelemaan ylipäätään koiran hankintaa - saati sitten suositella tiettyjä rotuja. 

Koiria lopetetaan Suomessa pitovaikeuksien, "rotukohtaisten allergioiden", yllättävien eläinlääkärikulujen ja elämäntilanteen muutosten vuoksi. Toisin sanoen, koiria lopetetaan sen vuoksi, että niistä on enemmän vaivaa kuin omistaja alun perin ymmärsi. Tämän vuoksi toivoisin että näihin rotusuosituksiin laitetaan myös mukaan se, millä päivittäisellä ajalla ja vaivalla sen oman koiran on saanut sellaiseksi kuin haluaa. Kiitos.

[/quote]

Ja millä rahalla. Nimim. 630e eläinlääkärilasku kädessä :(

Vierailija
17/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoira ei ole laiskan ihmisen koira! Ja ovat kyllä usein haukkuherkkiä, tietysti koulutus vaikuttaa. Itselläni mäyräkoira ja vaatii kyllä tekemistä, sisällä ei hauku, mutta innostuessaan ulkona kyllä käyttää ääntään. Eli en suosittele mäykkyä. 

Vierailija
18/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sheltti tarvitsee huomattavasti paljon enemmän liikuntaa kun parin kilsan lenkkejä ja esiintyy haukkuherkyyttä, joten sitä en kyllä ensimmäisenä rupeisi suosittelemaan :)

Vierailija
19/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakoira on aina varma valinta. Karva vaatii tietenkin hoitoa ja trimmauksen 6–8 viikon välein. Muuten kyllä aivan älyttömän fiksu ja iloinen rotu. Rakastaa ihmisiä. Ikinä en ottaisi muuta rotua. M35

Vierailija
20/26 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:09"]Kiitos vastauksista! Ja juu, tuota cottonia olen myös harkinnut, mutta turkki vaikuttaa turhan vaativalta
[/quote]
Cottonin voi pitää lyhyessä tai lyhyehkössä turkissa, jos ei aio näyttelyihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan