Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lto vaatii luopumaan kokoaikaisesta päiväkotipaikasta!

Vierailija
03.08.2015 |

Tänään vein esikoiseni hoitoon, lto kysyi loman jäljiltä milloin mulla on laskettu aika (maha jo huomattavan suuri) ja kun vastasin että ensi kuussa niin hän sanoi että äitiysloman alkaessahan kokopäiväinen hoito muuttuu puolipäiväiseksi. Onko tästä uusi laki tms. jonka voisin jossain tarkistaa? Luulin että asia on ilman muuta ok kun isällään on kuitenkin koulu jossa oltava klo 8-16.

Päivähoito ennen toisen lapsen syntymää on meille tosi tärkeä kun ei ole muita tukiverkkoja. :( Syntymän jälkeen esikoinen siirtyisi kotihoitoon joten hoitopaikka vapautuisi. Mulle tuli ihan paniikki että miten lapsen hoito järjestyy synnytyksen ja sairaalassaoloajan kun mieskään ei voi isyyslomaa pitää :( saati jos sairaalassaolo venyisi jostain syystä.... mistävoin asiaa kysellä kun en saanut sanaani suusta kun lto alkoi asiasta tänään kysellä..

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:18"][quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:16"]

Miehesi saa pitää vapaata töistä pakottavista perhesyistä, näihin lukeutuu esim. se, että vaimo on synnyttämässä ja sairaalassa hoidossa vauvan kanssa. Vapaa on palkatonta, mutta siihen on tosiaankin lakisääteinen oikeus.

[/quote]

Ymmärsin, että tää mies opiskelee eli jos on sieltä pois, niin valmistuminen siirtyy eteenpäin, pahimmillaan jopa vuodella.
[/quote]

Peukku luetun ymmärtämiselle!

Ap

Vierailija
22/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:16"]

Miehesi saa pitää vapaata töistä pakottavista perhesyistä, näihin lukeutuu esim. se, että vaimo on synnyttämässä ja sairaalassa hoidossa vauvan kanssa. Vapaa on palkatonta, mutta siihen on tosiaankin lakisääteinen oikeus.

[/quote]

Ymmärsin, että tää mies opiskelee eli jos on sieltä pois, niin valmistuminen siirtyy eteenpäin, pahimmillaan jopa vuodella.

[/quote]

Ai jos on pari päivää pois sen vuoksi, että vaimo synnyttää ja odottaa kotiutusta osastolta? :) Ei se nyt ihan niin voi mennä, muutenhan tavallinen oksennustautikin viivästyttäisi valmistumista jopa vuodella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään miten tarvitsette kokopäivähoitoa sillä aikaa kun olet kotona. Toki synnytyksen ja sairaalassaolon ymmärrän. Mies sitten hoitaa varmaan esikoista, jos synnytät yöaikaan?

Vierailija
24/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät vaan kiinni kokoaikaisesta päivähoitopaikasta. Itsehän ovat systeemin luoneet, ei ole sinun syysi eikä murheesi, jos se on kuormittava järjestelmä. Eihän sinun tarvitse silti viedä lasta hoitoon joka päivä eikä koko päiväksi. Mutta en näe mitään syytä luopua hoitopaikasta vain siksi, että kaikki on tähän saakka mennyt hyvin. Voi tulla vaikka mitä ongelmia vielä. Jos joudut sairaalaan tai vauva joutuu, niin on hyvä, että isommalla lapsella on joku paikka missä kaikki jatkuu ennallaan.

Vierailija
25/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kysyähän saa. Älä ap ota itseesi kaikkia kysymyksiä. Ja jos kysytään, niin sinä vastaat minkälaisia suunnitelmia teillä on. Eli sanot huomenna teidän opettajalle, että suunnitelmamme on sellainen, että lapsi on hoidossa normaalisti 6 h päivä, kunnes olen kotiutunut synnytyssairaalasta. Sen jälkeen arvioimme tilanteen uudestaan, todennäköisesti keskeytämme hoidon ja otamme lapsen kotihoitoon.

Vierailija
26/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulu se sellainen on, josta ei voi olla pois jos on esim. itse kipeänä? Aika huonosti pitää asioiden olla, jos joudut jäämään sairaalaan kuukausiksi ja siinä tapauksessa saatte kyllä päivähoitopaikan isommalle. Lyhyemmän ajan voi varmasti olla pois opinnoista. Ihme ongelmia.

Vierailija
27/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän minä yh-vanhempi pystyin opiskelemaan? Lapsella oli korvatulehduksia ja itsekin olin tasaisen varmasti kipeänä ja jos opinnot nyt venyivätkin puolella vuodella, niin sellaista se vain on tämä vanhemmuus.

Vierailija
28/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 17:16"]

[/quote]

[/quote]

Ai jos on pari päivää pois sen vuoksi, että vaimo synnyttää ja odottaa kotiutusta osastolta? :) Ei se nyt ihan niin voi mennä, muutenhan tavallinen oksennustautikin viivästyttäisi valmistumista jopa vuodella.

[/quote]

Opinnoista riippuen tuo on myös mahdollista.

Vierailija
29/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein röyhkeästi vanhemman lapsen aikoinaan hoitoon, kun olin pienen vauvan kanssa kotona. Tosin vein vasta 10:30 ja hain ennen neljää, mutta sain silti vähän kitkerää palautetta tädeiltä. Siitä on jo vuosia, vuosia aikaa. Lapsi oli tuolloin kuuden vanha. Ja kappas, nyt onkin eskari pakollinen kuusivuotiaille, kylläpäs ajat muuttuvat. Nyt puututtaisiin, jos ei veisi lasta sinne, kun itse on kotona vauvan kanssa!

Varhaiskasvatuksessa on täsmälleen sama kuin neuvolan neuvoissakin: ne muuttuvat kulloisenkin muodin mukaan. 70-luvulla jo pariviikkoiselle vauvalle piti syöttää tomaattimehua ja appelsiinimehua.

Kannattaa kuunnella itseään ja lastaan, ja pistää tarvittaessa luu kurkkuun ulkopuoliselle, jotka yrittävät määrätä, mikä on parasta sinun perheellesi.

Vierailija
30/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen esikoisenne on, ap? Jos hän on jo sen verran iso että kaipaa kavereita ja on niitä saanutkin, ei teidän ole pakko irtisanoa hoitopaikkaa. Ainakaan hoitajalla ei ole siihen sanomista. Ei ihme että äidit palavat loppuun ilman tukiverkkoja kun näitä olemassa olevia mahdollisuuksiakaan ei saa käyttää koska äitimyytti...

Sisilialainen tuttavamme sanoi että lapset menevät päiväkotiin jo kahden vanhana oppimaan sosiaalisia taitoja - ja mammat ovat takuulla kotona. Ja koko suku ympärillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi