Kaveri pyysi 20e 100 kilometrin automatkasta
Laskin, että bensaan hänellä meni noin 10 euroa ja olimme liikkeellä kaksin eli bensakulut olivat henkeä kohti vain noin 5 euroa. Muita joiden kaverit pyytävät tuollaisia summia? Oli kyllä viimeinen kerta kun lähden hänen kyytin.
Kommentit (156)
Olisin ottanut vähintään satasen + lokkilisän.
Nyt pitäisi vielä tietää, olisiko kaverikin kulkenut tuon matkan joka tapauksessa. Jos kyllä, niin oma osuus bensakuluista on riittävä korvaus. Jos ei niin asia on ihan eri juttu.
Sähköfillarilla olisi maksanut alle euron
Sinua on pissitty linssiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan sitten hankkimaan omaa autoa, jos sulla ei vielä ole. Ei voi verrata hintaa julkiseen liikenteeseen. Kiva kaveri, kun otti sut kyytiin.
Mä voin verrata. Onnibus 100km maksaa 5€ ja juna noin 7€.
En maksaisi 20€ autokyydistä.
Ja polkupyörä ei maksa mitään, joten siitä vaan valitsemaan.
Kaverilta en kyllä pyytäisi rahaa ollenkaan.
Mutta mikset kysynyt asiasta ennen reissua?
Pyysin muutaman kerran siskoltani apua kyydityksissä, kun jalkani oli paketissa. Matkoista oveltani ko. paikkaan, odotus siellä ja takaisin kesti ajallisesti reilun tunnin. Siskoni ei olisi halunnut muuta kuin auttaa minua, mutta työnsin hänelle 50 e/keikka jo ihan siitä hyvästä, että hän oli niin ihana ja mukava.
Moni sitä mieltä, että maksu on kohtuullinen. Mielestäni joltain vieraalta voi pyytää, mutta ei kaverilta.
Ilmeisesti nykyään raha ratkaisee suhteissakin. Ex oli tuollainen ja minulla nolotti. Pyysi isoja rahoja, kun lainasi kavereilleen musiikkilaitteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kumpi teki aloitteen?
bensankulutus?
minä maksan 15 euroa pojalle(60km), kun tuo ruuat kaupasta ja vastaa aika hyvin kulua
et ole pahoin kärsinyt :)
Onpa sinulla outo poika kun perii rahaa äidiltään (vanhemmaltaan). Ei minun lapset peri.
Eivät minunkaan, mutta laitan heidän tililleen rahaa mielelläni. Minulla on rahaa ja heilläkin on, mutta heillä on enemmän menoja.
Bensakulut riippuu autosta, mutta aika normi kulutus on 7l/100km ja bensa maksaa yli 2e/litra. Eli noin 15e menee hyvinkin pelkkään polttoaineeseen + muut kulut. Jos teillä molemmilla oli asiaa sinne 53km päähän/kaveri olisi mennyt muutenkin niin itse en olisi kehdannut ehkä noin paljoa pyytää, mutta jos lähti varta vasten sinun takiasi niin jopa alakanttiin tuo 20e.
Vierailija kirjoitti:
Moni sitä mieltä, että maksu on kohtuullinen. Mielestäni joltain vieraalta voi pyytää, mutta ei kaverilta.
Ilmeisesti nykyään raha ratkaisee suhteissakin. Ex oli tuollainen ja minulla nolotti. Pyysi isoja rahoja, kun lainasi kavereilleen musiikkilaitteitaan.
Ystävältä toinen ei olisi välttämättä pyytänyt mitään, mutta ap ei ollutkaan ystävä, vaan lokki.
No voi helvetti.täällä ihmiset maksaa 10e 7 -10 km matkasta oma- alotteisesti jos vie jotakin isompaa tavaraa. Eivät ole yhtä pihejä kuin ap.
Enemmän kuin kohtuullinen korvaus. Ilmaiseksi et pääse kuin kävellen tai fillarilla. Ärsyttää ap:n kaltaiset ihmiset, jotka yrittävät ilmaiseksi hyötyä muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kumpi teki aloitteen?
bensankulutus?
minä maksan 15 euroa pojalle(60km), kun tuo ruuat kaupasta ja vastaa aika hyvin kulua
et ole pahoin kärsinyt :)
Onpa sinulla outo poika kun perii rahaa äidiltään (vanhemmaltaan). Ei minun lapset peri.
Poikani joutuu tekemään matkan ihan vain ostosten takia. Minulla ei tulisi mieleeni edes jättää korvaamatta rahallista kulua, ajasta en maksa. Jos en korvaisi, en edes viitsisi pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan sitten hankkimaan omaa autoa, jos sulla ei vielä ole. Ei voi verrata hintaa julkiseen liikenteeseen. Kiva kaveri, kun otti sut kyytiin.
En maksaisi 20€ autokyydistä.
Autokyyti on ovelta ovelle ja sinun aikataulusi mukaan. Ei voi oikein verrata onnibusiin tai junaan, ellet satu asumaan asemalla ja määränpää olemaan myös asemalla. Ja lisäksi noin halpoja junalippuja on tarjolla vain jos ostaa reilusti etukäteen (ja Huom tässä oli edestakainen 50km matka).
Vierailija kirjoitti:
No voi helvetti.täällä ihmiset maksaa 10e 7 -10 km matkasta oma- alotteisesti jos vie jotakin isompaa tavaraa. Eivät ole yhtä pihejä kuin ap.
Pihi tässä on kuski.
Aiheutuiko kaverillesi lisävaivaa siitä, että olit mukana? Pitikö hänen hakea sinut jostain, aikatauluttaa ja sopia lähtö kanssasi, viedä sinut määränpäässä ihan perille asti? Jos näin, niin siinä tapauksessa kyse ei ole enää pelkästään bensakulujen puolittamisesta.
Ostappa auto maksa kaikki kulut. Opit tekemään tälläisiä aloituksia. Tulen mielelläni kyytiisi tuolla 20e 100km taksalla. Terveisin autollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En maksaisi 20€ autokyydistä.Onnibussi hakee kotoa ja vie päätepisteen ovelle?
Missä sanottiin että autokuski teki tuon?