Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys laihdutuksessa onnistuneille! :)

Vierailija
03.08.2015 |

Mulla on hirmuinen halu saada kroppa kuntoon. Olin ennen hoikka ja semisti fit, mutta sitten vuosien & lasten myötä plösähdin 90-kiloiseksi mammaksi (pituus 165 cm).

Nyt otan itseäni niskasta kiinni, ja tavoitteena on (ainakin alkuunsa) 70 kg paino! Millainen aikataulu teistä olis realistinen? Jouluun mennessä kuntoon? Reseptini on: terveellinen ruokavalio & sen ohella kävelylenkit sekä kotijumppa painojen kanssa.

Olisiko antaa hyviä vinkkejä? En tahdo epäonnistua taas! Kiitos!!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:54"]

Minä käytän myös Kiloklubia. Selkeä ja havainnollistaa, mitä kaikkea tuleekaan syötyä.

Itselläni samankokoinen urakka kuin ap:lla ja pyrin juuri ruokapäiväkirjalla, perjantai-illan herkkuhetkellä ja säännöllisellä liikunnalla kestävään muutokseen. Valkeat viljat täysin pannassa. Pohdin, että pitäisikö siirtyä lounaalla eväisiin? Kotona kuitenkin tulee tehdä lämmin ateria perheelle illalla.

Tsemppiä meille kaikille!

[/quote]

Kiloklubin käyttäjänä toteaisin että mielummin eväät. säännöllinen ulkona syöminen pilaa kaloreiden laskemisen, koska ammattikokit käyttää raskaalla kädellä rasvaa ja sokeria, eikä ravintolaruuan kaloreita voi tietää kovinkaan tarkasti.

Valitettavasti oman kotiruuankin kalorittaminen on melko työlästä, mutta se on sentään mahdollista, pitään vaan aina syynätä tuotteet ja punnita raaka-aineet, jos haluaa saada aika tarkat kalorit. "oikean ruuan" kaloreiden vaikeus voi, ikävä kyllä, johtaa siihen että alkaa syömään lämpimän ruuan sijaan välipaloja, joiden kaloreiden laskeminen on helppoa.

Vierailija
22/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihduttanut 35 kiloa vuodessa. Se vaatii järjestelmällistä asennoitumista elämänmuutokseen ja rutkasti liikuntaa. Valitse laji josta nautit ja anna sen viedä mukanaan :) mä en stressannut syömisistä, perusruokaa tasaisin väliajoin ja kohtuudella auttaa jo pitkälle! Haluan korostaa liikunnan tärkeyttä, se pitää mielen virkeänä ja aineenvaihdunnan vilkkaana. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:18"]pieni esimerkki: 3 vuotta sitten käytin kahvissa 2 palaa sokeria, sen jälkeen pitkin hampain vaihdoin Hermesetasiin.. ja kuvittelin etten koskaan voisi juoda makeuttamatonta kahvia. Jätin kuitenkin myös Hermesetasin lopulta pois, ja parin viikon päästä en huomannut enää eroa. Nykyään en voisi edes kuvitella lisääväni kahviin mitään. [/quote]

Hyvä esimerkki. Miksi siihen kahviin on pitänyt alumperinkään alkaa lisäämään sokeria tai maitoa? Mustassa kahvissahan ei ole kuin pari kaloria. Mutta kun siihen vetää kolmasosan maitoa tai peräti kermaa ja muutaman sokeripalan ja kiskoo näitä kupillisia vaikka viisi päivässä niin aika paljon siinä saa turhia kaloreita.

[/quote] Mustassa kahvissa on 0 kcal. Ja mustan kahvin maku. En mäkään sokeria käytä, mutta maitoa kyllä. Tai kookosrasvaa ja voita.

Vierailija
24/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti hyvä tulee, aloita pienillä muutoksilla ja tee korjaus liikkeet maltilla.
Mun mielestä tuo 20kg olisi realistista saavuttaa ensi kesään mennessä, mutta älä aseta aika rajoituksia tavoitteen suhteen.
Aseta ensin pieni tavoite esim.5kg, mutta ei aika rajoitetta.
Alkuun lähtee nopsempaa, varaudu myös siihen että jumeja tulee. Itse jumien kohdalla pidin kuukauden punnitustauon että ei lannistunut motivaatio. Lihasmassan kasvaessa voi paino myös hetkellisesti nousta ja sitä ei kannata pelästyä.
Älä juokse vaa alla päivittäin, korkeintaan kerran viikossa, parin viikon väli hyvä.

Vierailija
25/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:08"]Itse olen tuota "puoli kiloa viikossa" -ajattelusta toista mieltä. Itselleni se tuo vaan pettymystä, jos ei tasaisesti tipukkaan.

Itse teen niin, että päätän kalirimäärän, jota aion syödä. Ei mitään 1200 kcal, vaan alle tuhat kaloria. Itse en isommalla kalorimäärällä laihdu. Ja sitten vaan laihtumaan ilman aikarajoja!

Otan asenteen et "hieno nainen ei mässäile".

Sitten voi välillä harkitusti syödä enemmän juhlissa ja lomalla, mutta taas ruotuun.

Opin rakastamaan kehoani. Ja se vesi: se vaikuttaa ihoonkin, on hyvä olo.

[/quote]

Jos syöt alle tuhat kaloria, palaat helposti vanhoihin, huonoihin tapoihin, kun laihdutus on loppu. Sellaista ruokavaliota ei myöskään jaksa noudattaa loputtomiin, ja alle tuhannesta kalorista ei ole pitkä matka siihen, että keho menee paastotilaan... Parempi tehdä ihan elämäntapamuutos, jota voi noudattaa loppuelämän. Ja hitaammalla tahdilla keho ja ihokin ehtivät sopeutua muutokseen paremmin.

t. -16 kg

Vierailija
26/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin viis vuotta sitten 18kg kolmessa kuukaudessa, mulla ei vain ole malttia mihinkään puoleen kiloon viikossa, eli kalorit olivat todella vähäisiä alkuun, sitten suurensin. Liikkumisen aloitin, kun 10kg oli karissut, sauvakävelyä, uintia. Ekat seitsemän kiloa lähtivätkin hetkessä.

Vierailija
27/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Nina Sarellin toimittama kirja Hoikistu viisaasti. Myös Pertti Mustajoen ja Patrik Borgin kirjat ovat erittäin hyviä.

Vierailija
28/28 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:06"]

Älä tosiaan aseta itsellesi mitään aikarajaa vaan tee elämänmuutos ja tuloksia tulee pikku hiljaa. Syö pääosin järkevästi mutta salli itsellesi myös herkkupäiviä ettei elämästä katoa ilo. Minulla kuten monella muullakin toiminut hiilareiden karsinta. Myös annoskokoihin huomiota. Korvaa pasta ja peruna kasviksilla ja muuten voit usein syödä samaa mitä muutkin. Mahdollisimman puhdasta ruokaa, einekset ja makeutusaineet pois. Hedelmissäkin paljon sokeria, eivät sovi laihduttajalle. Omena pahimpaan makeannälkään. Youtubessa on paljon hyviä jumppavideoita. Kahvakuulalla saa jo lyhyessä ajassa tuloksia ja sitä voi heilutella helposti kotona. Tsemppiä!

[/quote]

Tuosta olen samaa mieltä että ei kannata asettaa mitään aikatavotteita, vaan parantaa syömistä ja sen myötä niitä kiloja alkaa lähteä.

Mutta tusota olen eri mieltä että pitäisi vältellä peruanaa tai hedelmiä. Kiellettyjen aineiden listat eivät voi johtaa pysyviin elintapoihin. Parempi vaan syödä monipuolisesti ja opetella syömään tarpeen mukaan.

[/quote]

Ei tarvitse olla mitään kiellettyjen aineiden listaa. Silti kaikkea mahdollista ei tarvitse syödä. On ihan hyvä tehdä valintoja syömisistään ja ihan omaa kehoa kuunnellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi