Onko mielestänne miehellä suurempi velvollisuus kuin naisella tulla töihin siitä huolimatta että läheinen on juuri kuollut
Kommentit (21)
Kyllä! Jos vaimo heittää veivinsä, niin tosi mies puskee töitä vaikka samana päivänä, eikä pienistä hätkähdä.
Miesten ei kuulu olla niin herkkiä, että ainakaan paria päivää enempää velloisi asioissaan. Naisille suru on luonnollisempaa ja hyväksyttävää, joten näkisin sen miehille velvollisuutena.
Töihin luultavasti tuntuisi hyvältä "paeta" silloin. Tosin saattaisi helpommin ärjyä ihmisille tai puhua saunan taakse viemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Koska tasa-arvo on olemassa vain lakien tasolla, ei siinä mitä ihmiset odottavat toisiltaan lakien ulkopuolella.
Miksi ihmeessä olisi?
Uskovainen mies
Outo kysymyskin. Miten se sukupuolesta riippuu? Siitähän se riippuu, että kuka on kuollut ja kuinka läheinen ja tärkeä vainaja tälle ihmiselle oli.
Koko kysymys on vastenmielinen kuvastaessaan sellaista ihmisyyttä, jossa vain nainen saa olla kokonainen "ihminen", mutta miehen täytyy olla kivikasvoinen robotti.
t. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Koska tasa-arvo on olemassa vain lakien tasolla, ei siinä mitä ihmiset odottavat toisiltaan lakien ulkopuolella.
Puhu sinä vain itsestäsi ja oudoista odotuksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Enpä osannut ajatella, että joku vetäisi tasa-arvo kysymykseksi tällaisenkin asian ( En ennättänyt huomata, että joku kysyi / esitti oman ihmettelynsä aivan samoin sanoin kuin minä itse tein)
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Vaikka sinä et pystyisi sisäistämään tasa-arvon konseptia, moni muu kyllä pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymyskin. Miten se sukupuolesta riippuu? Siitähän se riippuu, että kuka on kuollut ja kuinka läheinen ja tärkeä vainaja tälle ihmiselle oli.
Koko kysymys on vastenmielinen kuvastaessaan sellaista ihmisyyttä, jossa vain nainen saa olla kokonainen "ihminen", mutta miehen täytyy olla kivikasvoinen robotti.
t. Nainen
Olipa hyvä tiivistys tästä asiasta.
Uskovainen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Enpä osannut ajatella, että joku vetäisi tasa-arvo kysymykseksi tällaisenkin asian ( En ennättänyt huomata, että joku kysyi / esitti oman ihmettelynsä aivan samoin sanoin kuin minä itse tein)
Uskovainen mies
;-)
Kyllä minä odotan mieheltä tietynlasta vastuunkantoa näissä asioissa.
Ei ole suurempi velvollisuus. On ihan luvallista olla pois, lähiomaisen kuoleman johdosta.
Entisaikaan toki kuolemassakin sukupuolet olivat eriarvoisia. Miehen kuolema suurempi asia kuin vaimon tai lapsen...
Velvollisuus!
Ei tietenkään, enkä ymmärrä, mitä tekemistä sukupuolella on tilanteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisi?
Voi olla näinkin, mutta ei ehkä juuri tässä tapauksessa.
Ei ole.