Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette mene kimppakyydeillä töihin kun bensan hinta nousee. 2 ihmistä samassa autossa jo puolittaisi kustannukset

Vierailija
06.03.2022 |

Yrittäkää nyt edes hiukan ryhdistäytyä.

On selvää että kimppakyydit onnistuisi kun samaa kaupunkien väliä sadat autot matkaa joka päivä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki tekee matka vähennykset.. Kusetetaan verottajaa..

Vierailija
22/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisit trolli AP itse töihin.

Kehotan hakemaan kaltaistasi seuraa, jos päädyt kimppakyyteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan ehdottaa HR:lle, että palkkaisivat jonkun työntekijän täältä asuinpaikkakunnaltani. Lähin kollega asuu noin 25 km päässä.

Vierailija
24/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo jotka pyytävät päästä esim. työkaverin kyydissä eivät ole valmiita osallistumaan kustannuksiin. Yleensä maksusta ei puhuta oma aloitteisesti ja sitten kun pyytää maksua niin sanotaan että kun sinä saat ne verovähennykset... Että se siitä kulujen puolittamisesta. Enää vuosiin en ole suostunut.

Vierailija
25/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen kyllä miettinyt tätä...

Samalta suunnalta tuleva työkaveri tosin aloittaa työnsä aina tuntia aiemmin kuin minä. Teemme eri työtä, minä hoidan asiakaspalvelua, jossa tulee olla tavoitettavissa työpaikalla klo 8-16. Hän on tuotannon puolella, jossa aloittavat työt jo klo 7.00.

Bensan hinta ei vielä tee niiiiiin kipeää, että tuhlaisin 5 tuntia viikossa omaa aikaa työpaikalla lorvimiseen ja töiden alkua odotellen...? 🤔

Sitten sinun pitää hakea toista ratkaisua.

Laittaa vaikka Facebookiin ilmoitus aiheesta. Perustaa joku sivu, ellei jo ole, kimppakyydeistä. Ihmistenhän ei tarvitse olla samalla työpaikalla. Riittää että työajat on kutakuinkin samaan aikaan.

Siinä vaiheessa juu, jos bensan hinta alkaa tehdä oikeasti kipeää. Kuten sanoin, vielä ei niin paljoa satu. Vastasin vain aloituksesi kysymykseen, eli MIKSI en kulje kimppakyydeillä, vaikka bensan hinta noussut/nousee.

Tosin oma työpaikkani sijaitsee sellaisella alueella, että lähimmiltä muilta työpaikoilta sinne ainakin 3 km. Olisipa kiva kävellä aina se 3 km aamuin illoin pakkasella, liukkaalla, sateella, jos tulisin jonkun muun kyydillä. En kai voisi velvoittaa häntä ajamaan +12 km päivässä ylimääräistä, vieden ja hakien mut työpaikkani pihaan...

Ja taas jos kuljettaisiin mun autolla, joutuisin itse todennäköisesti koukkimaan matkakaveria kotoaan hakiessa saman määrän lähtöpäässä, vaikka työpaikkansa olisikin mun työmatkan varrella. Kukaan lähinaapureistani ei valitettavasti käy töissä samalla suunnalla kun minä.

... Vai haluaisikohan mahdollinen työmatkakaveri kävellä pakkasessa, liukkaalla tai vesisateessa aamuisin useamman kilometrin kotoaan mun pihaan, ja illalla pihastani kotiin, ettei mulle tulis ylimääräisiä koukkauskilometrejä? Tuskin?

On monta hankalaa muuttujaa, vaikka kimppakyyti ajatuksena onkin hyvä.

Vierailija
26/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy mun tilissä mitenkään ettå mies kulkee samalla kyydillä. Pitäiskin maksattaa sillä muutama bensatankillinen.

Sinänsä ihan näppärää että ollaan töissä samalla suunnalla ja kummallakin liukuva työaika.

Mitään työkaveria tai naapuria en kuskais, en jaksais sitä aikataulusäätämistä ja odottelua. Nytkin laitan miehelle välillä viestiä että jatkaa töitä, palaveri menee pitkäksi.

Vierailija
27/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samassa työpaikassa juuri samanlaisella vuorokaaviolla ketään muuta.

Vierailija
28/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki tekee matka vähennykset.. Kusetetaan verottajaa..

Luulin että kovat ajat kitkevät kateudelta terän. Uskon ja toivon että näin olisi suuressa kuvassa.

Vierailija
29/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska...

- hei mun mielestä ei oo reiluu että maksaisin puolet kun kuitenkin ajaisen tän matkan?

- voidaanko samalla heittää mun lapsi fysioterapiaan ja siitä koululle ei mee maks kun tunti ja odotteluaika joku puol tuntia?

- hei sori olin just suihkussa tuun ihan kohta (puolen tunnin päästä)

- hei voidaanko pysähtyä tohon prismaan ihan nopeesti haen pari multasäkkiä ja uuden astianpesukoneen

...jne.

Vierailija
30/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko sille toiselle sitten koukata päiväkodin kautta niin meno- kuin tulomatkalla, ja kuljetella lasten istuimia omassa autossaan koko päivän? Entä jos lapsi sairastuu kesken päivän, lähteekö hän mukaan hakemaan lasta ja viemään meitå kotiin?

Sinun pitää kysyä sitä häneltä itseltään. Sinun pitää löytää semmoinen, jolla sama tilanne. Myös joku hätäjärjestelmä erikoistilanteita varten. Kovina aikoina pitää joustaa ja solmia suhteita että homma toimii. Kaikkien pitää olla avulaita toisilleen.

Vai että samassa tilanteessa oleva pitäisi löytää. Saisi kyllä olla sitten jo minibussi, jos autoon pitäisi mahtua enemmän kuin kaksi aikuista ja kolme lasta istuimineen. Hölmö idea.

Vierailija
31/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asui työkavereita tällä suunnalla. 

Vierailija
32/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalta suunnalta tuleva työkaveri tosin aloittaa työnsä aina tuntia aiemmin kuin minä. Teemme eri työtä, minä hoidan asiakaspalvelua, jossa tulee olla tavoitettavissa työpaikalla klo 8-16. Hän on tuotannon puolella, jossa aloittavat työt jo klo 7.00.

Bensan hinta ei vielä tee niiiiiin kipeää, että tuhlaisin 5 tuntia viikossa omaa aikaa työpaikalla lorvimiseen ja töiden alkua odotellen...? 🤔

Laittaa vaikka Facebookiin ilmoitus aiheesta. Perustaa joku sivu, ellei jo ole, kimppakyydeistä. Ihmistenhän ei tarvitse olla samalla työpaikalla. Riittää että työajat on kutakuinkin samaan aikaan.

Siinä vaiheessa juu, jos bensan hinta alkaa tehdä oikeasti kipeää. Kuten sanoin, vielä ei niin paljoa satu. Vastasin vain aloituksesi kysymykseen, eli MIKSI en kulje kimppakyydeillä, vaikka bensan hinta noussut/nousee.

Tosin oma työpaikkani sijaitsee sellaisella alueella, että lähimmiltä muilta työpaikoilta sinne ainakin 3 km. Olisipa kiva kävellä aina se 3 km aamuin illoin pakkasella, liukkaalla, sateella, jos tulisin jonkun muun kyydillä. En kai voisi velvoittaa häntä ajamaan +12 km päivässä ylimääräistä, vieden ja hakien mut työpaikkani pihaan...

Ja taas jos kuljettaisiin mun autolla, joutuisin itse todennäköisesti koukkimaan matkakaveria kotoaan hakiessa saman määrän lähtöpäässä, vaikka työpaikkansa olisikin mun työmatkan varrella. Kukaan lähinaapureistani ei valitettavasti käy töissä samalla suunnalla kun minä.

... Vai haluaisikohan mahdollinen työmatkakaveri kävellä pakkasessa, liukkaalla tai vesisateessa aamuisin useamman kilometrin kotoaan mun pihaan, ja illalla pihastani kotiin, ettei mulle tulis ylimääräisiä koukkauskilometrejä? Tuskin?

Huoh:( On monta muuttujaa ja olet ahkera keksimään niitä lisää. Lisäät esteitä kun niitä pitäisi poistaa.

Vierailija
33/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kimppakyytiläinen suostuu kuuntelemaan MINUN valitsemaani äänikirjaa hiljaa (ja mieluiten takapenkillä istuen), niin sopii hyvin!

Vierailija
34/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimpaakyydit on pahinta pskaa. Aina on joku myöhässä, sitten paluureissulla tulee pyyntöjä: "hei mun pitää käydä apteekis/kaupas etc koukataan äkkiä siinä ei mee kauaa hei" Pitäkää tunkkinne mieluummin meen bussilla taikka hitto taksilla.

Vierailija
35/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh:( On monta muuttujaa ja olet ahkera keksimään niitä lisää. Lisäät esteitä kun niitä pitäisi poistaa.

:D

No poistapa nämä muuttujat ja esteet, kiitos. Olen oikeasti kiitollinen, jos keksit ratkaisut mieleeni nousseisiin ongelmakohtiin.

Kuten sanoin, kimppakyyti olisi ideana hyvä.

Vierailija
36/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuo jotka pyytävät päästä esim. työkaverin kyydissä eivät ole valmiita osallistumaan kustannuksiin. Yleensä maksusta ei puhuta oma aloitteisesti ja sitten kun pyytää maksua niin sanotaan että kun sinä saat ne verovähennykset... Että se siitä kulujen puolittamisesta. Enää vuosiin en ole suostunut.

Tämän takia pitäisikin käyttää kimpassa omia autoja, kukin vuorollaan. Jos on autoton niin ennen kuin alkaa hommaan niin sopia hinta. Hinta joka kattaa muutakin kuin polttoaineen.

Vierailija
37/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mullekin ehdotettiin kimppakyytiä. Autoton työkaveri ehdotti. Sanoin, että voihan sitä miettiä, mutta sitten mennään mun aikataulun mukaan ja hinnoista sovitaan. Katsoi mua ihan ihmeissään. Ajatteli vissiin, että mä olen joku ilmainen taksi hälle.

Vierailija
38/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi mielelläni ja olen satunnaisesti mennytkin. Se nyt vaan on erittäin hankalaa järjestää jonkun kanssa tismalleen saman pituiset työpäivät.

Onneksi etätyö joka tapauksessa jatkuu niin, ettei tarvitse käydä kuin tietyissä kokouksissa ja toimistolla kerran parissa viikossa.

Vierailija
39/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai yhteiset pelisäännöt on sovittava. Eiköhän niitä ala löytymään siinä vaiheessa helpommin kun se bensan hinnan kipuraja alkaa tuntumaan. 

Vierailija
40/81 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne ketään, joka menisi samaan aikaan samaan suuntaan. Alkumatkan saa ihan yksin olla liikenteessä.

Mun työpaikalle jokainen menee eri aikaan eikä kukaan asu samalla paikkakunnalla kuin minä, ei edes matkan varrella.

Tämä. Meillä vaihtuu työvuorot siis päivittäin. Olen osa-aikatyössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi