Miksi ette mene kimppakyydeillä töihin kun bensan hinta nousee. 2 ihmistä samassa autossa jo puolittaisi kustannukset
Yrittäkää nyt edes hiukan ryhdistäytyä.
On selvää että kimppakyydit onnistuisi kun samaa kaupunkien väliä sadat autot matkaa joka päivä.
Kommentit (81)
Kimppakyyti vois olla pimppakyyti joka tarkottais sitä että kyydin voisi tarvittaessa maksaa luonnossa, tästä hyötyisi molemmat osapuolet ja edistäis terveyttä sekä tyytyväisyyden tunnetta.
Kustannusten jako reilusti ei onnistu kimppakyydissä koskaan.
Auton pääomakustannus
Auton arvon alenema
Auton vakuutus
Auton kasko vakuutus
Auton huolto kulut
Auton pesu
Renkaat
Siivous
Näistä ei löytyisi sopua, polttoaineesta sopu voisi löytyä.
Itsellä auton arvonalenema oli viimeksi hieman yli 1€/km kohden joten vaikea olisi niellä kustannusjakona pelkkää polttoainetta...
Kävelen töihin, matkaa on 600 metriä, kas kun fiksu valitsee työpaikan niin, ettei omaa aikaa tuhlaannu matkoihin. Kun tunnit olen pitänyt, kipaisen kotiin.
Joo ei kiinnosta. Joskus tein niin, että opiskelukaveri tuli kyydissäni kimppakyydillä, matkusti vain ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kimppakyyti vois olla pimppakyyti joka tarkottais sitä että kyydin voisi tarvittaessa maksaa luonnossa, tästä hyötyisi molemmat osapuolet ja edistäis terveyttä sekä tyytyväisyyden tunnetta.
Voi sinua rassukkaa, kaiken aikaa mielessäsi vain pimppa, jota et tule koskaan näkemään.
Mun mielestä kimppakyyti onnistuu, jos esim. 2 ihmistä vuoronperään kyyditsee autollaan. Vaikkapa vuoroviikoin. Aikataulut on samat ja ei liity mitään tarhavientejä, kauppareissuja. Tuossa ei tarvitse rahaa edes vaihtaa.
Taloussanomissa lukee että kaasun hinta on räjähtänyt pilviin ennennäkemättömällä tavalla. Öljyn hinta seuraa perässä viiveellä joten kohta on ihan realistista että bensa on 4-5e/L. Veikkaan että eiköhän se hallitus keksi
siinä vaiheessa laittaa jonkun kivan pikku veronnoston siihen päälle "kun ei se nyt tunnu missään enää tässä vaiheessa)
Kyytiläiset harvoin suostuvat maksamaan kyydissään ja olettavat että häntä kuskataan muuallekkin siinä samalla työmatkalla
Vierailija kirjoitti:
Auton pääomakustannus
Auton arvon alenema
Auton vakuutus
Auton kasko vakuutus
Auton huolto kulut
Auton pesu
Renkaat
SiivousNäistä ei löytyisi sopua, polttoaineesta sopu voisi löytyä.
Itsellä auton arvonalenema oli viimeksi hieman yli 1€/km kohden joten vaikea olisi niellä kustannusjakona pelkkää polttoainetta...
En sun kyytiin tuliskaan, kun et näköjään katsasta autoa etkä maksa veroja.
Vierailija kirjoitti:
Se on vaan päivän paras hetki, istua autossa yksin. Ei tarvi kuunnella ketään, tarvi olla väkisin sosiaalinen. Saa kuunnella sitä radiokanavaa, jota itse haluaa. Saa aika paljon hinta nousta, et luovun tästä arjen luksuksesta.
Kotona ei onnistu kun lapset kimpussa?
Mitä ihmeen säästöä siitä tulee, että koukataan hakemaan ihmisiä kyytiin? Enemmän ajettuja kilometrejä. Ja minun maksettavaksi ne bensat kuitenkin jää.
Siis että pitäisi nousta naapurin Ranen ruosteiseen corollan vm96 ja seuraavana aamuna Rane tulee minun MB GLK 2021 geländewagenin, pientä rajaa nyt tässä kimppakyyti villityksessä.
Ehkä tämä yleistyy jatkossa? Toriin vain ilmoitus, että olen menossa paikasta A paikkaan B ma-pe välillä klo 7:30 ja maksamalla 5 € per suunta pääset kyydissä. Samoin kauppareissut ym. Saa omat bensakulut katettua.
Kaffebulla kirjoitti:
Mitä ihmeen säästöä siitä tulee, että koukataan hakemaan ihmisiä kyytiin? Enemmän ajettuja kilometrejä. Ja minun maksettavaksi ne bensat kuitenkin jää.
Pointti on siinä, että ne kimppakyytiläiset maksavat sinulle. Et tietenkään ota heitä ilmaiseksi kyytiin.
Ai niin, eikun olitkos sinä se trolli, joka täällä pyöri joitain vuosia aikaisemmin? Tervetuloa takaisin.
Kaffebulla kirjoitti:
Kimppakyytiläiset koukkaa itsensä ajoissa tienvarteen, sovitulle pysäkille, ja maksavat kuskille kauden alussa sovitun hinnan käteisellä tai mb.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton pääomakustannus
Auton arvon alenema
Auton vakuutus
Auton kasko vakuutus
Auton huolto kulut
Auton pesu
Renkaat
SiivousNäistä ei löytyisi sopua, polttoaineesta sopu voisi löytyä.
En sun kyytiin tuliskaan, kun et näköjään katsasta autoa etkä maksa veroja.
Etkö tiennyt, että ensimmäinen katsastus on vasta kolmantena vuotena, siksi listassa ei ole katsastusta.
En myös ottaisi ketään kyytiini, koska teen välillä töitä ajaessani, puhelimella ja asiat ovat luottamuksellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kulkea bussilla jos joutuu menemään toisten aikataulun mukaan. Menee pointti koko autolta.
Kukaan ei vaadi menemään toisten aikataulun mukaan. Pientä joustoa toki tarvittaisiin että homma sujuisi.
Minulla ei ole liukuvaa työaikaa, enkä varmasti ole ainoa.
Kokeilin kimppakyytiä työkaverin kanssa. Ei toiminut, kun oli hänen taholtaan pelkkää hyväksikäyttöä.
Ei maksanut osuuttaan bensasta, eikä vuorottelu onnistunut, koska hänellä ollut ajokuntoista autoa.
Lisäksi haisi pesemättöämälle, valkosipulille ja ajoittain vanhalle viinalle.
Moni muukaan ei tarvitse kimppakyytiä, mutta eivät he sitä tule erikseen ilmoittamaan.