Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsenvahdiksi 4€ tunti, lähtisitkö? Kummitäti kysyi

Vierailija
06.03.2022 |

Olen 15v enkä saa viikko- tai kuukausirahaa. Vahtisin hänen 3- ja 5v lapsiaan 4 tuntia päivässä. Kyllähän tuosta toisaalta kertyisi hyvin rahaa, mutta esim. kaverini saa samasta hommasta 10€ tunti.

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisi vieraaseen perheeseen, niin summan olisi syytä olla vähän suurempi. Kummitädin lasten vahtiminen lienee osittain ns. ystävänpalvelus. Jos on kertaluonteinen keikka.

Vierailija
22/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko tämä siis yhden kerran neljä tuntia vai useammin?

Ainakin pari kuukautta neljänä päivänä viikossa.

Ap

Satunnaisesta keikasta ok palkka tai vaikka ilmaiseksikin esim. ulkoilu puistossa. Mutta näin säännöllisestä ei. Lisäksi tarvitset ruoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vahdin kummitädin lapsia ilmaiseksi silloin tällöin.

Niin minäkin, mutta nyt vastuu olisi täysin minulla, ruuat, pienemmän vaipat, pukeminen ja puistoon vieminen, ja 5v on todella vilkas joten en voisi selkääni kääntää.

Ap

Vierailija
24/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kerran vain, niin miksi ei 20 kerrasta. Suomessa on vähimmäispalkka - ei voi maksaa tuollaista palkkaa säännöllisestä työstä.

Suomessa ei ole minimipalkkaa.

Vierailija
25/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin lapsia nyt voisi kai ilmaiseksikin vahtia. Varmaan vahtinut sinuakin aikanaan. Se että maksaa jotain on plussaa. Mielestäni ei tarvitsisi. Vieraan lapsien vahtiminen on mielestäni eri juttu.

Jos on neljä pvää viikossa niin sitten on eri asia. Mutta auttaisin kyllä. Tuskin tätä ilman tarvetta pyydetään. Eli maksaa mitä maksaa, en kehtaisi alkaa omaa palkkaani tuossa määrittelemään.

Vierailija
26/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pientä hintaa maksaa noinkin vastuullisesta tehtävästä. Minulle lapseni ovat arvokkainta maailmassa, enkä edes kehtaisi maksaa noin pientä palkkaa. Ainakin pyydät tuplasti ja sekin on vähän. Saavathan he suuren ja arvokkaan avun.

Vierailija
27/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummitäti käyttää hyväksi.

Vierailija
28/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä on ajatuksena kesätyö ja että kummitäti säästää kesäajan päivähoitomaksut kun lapset eivät ole päiväkodissa niin minkähän verran säästö on? 

Vierailija
29/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti voi kysyä MLL tai 4h lapsenvahtien hintaa. Tuskin irtoaa neljällä eurolla.

Vierailija
30/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin, mutta nyt vastuu olisi täysin minulla, ruuat, pienemmän vaipat, pukeminen ja puistoon vieminen, ja 5v on todella vilkas joten en voisi selkääni kääntää.

Ap

Tuolla summalla suostuisin olemaan läsnä lasten kotona katsomassa lasten kanssa leffoja ja lämmittämässä valmiin aterian. En veisi ulos, kokkaisi, siivoaisi, tiskaisi yms.

Vierailija
31/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi/lapsi/tunti on ihan minimi.

Vierailija
32/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lapsille on tehty selväksi että sinä olet työaikanasi paikan pomo - eli jos tottelevat - ota työ vastaan viidellä eurolla tunnilta, plus työaikaan kuuluvana yksi ruoka (valmiina, niin että et itse sitä keitä vaan lämmität) ja yksi välipala.

Jääkö sinulle aikaa läksyille?

Vierailija
33/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vuonna 2011 ensimmäistä kertaa kesätöissä juurikin 15-vuotiaana. Työ oli nurmikon leikkuuta ja muita puistohommia. Työaika oli 8h +30 min palkaton ruokatauko. Palkka kahdelta viikolta oli 200 euroa. Tuosta kun laskee tuntipalkan, niin se oli 2,5 €.

On aika paljon muuttunu nuorten kesätyöt, jos niistä nykyään maksetaan nelinkertaisia summia...

Mä olen 2000-luvun alussa tehnyt MLL:n kautta lastenhoitokeikkaa, ja ja sain tuolloin sen 4 euroa per tunti palkkaa. Siinä mielessä olen samaa mieltä, että rahan arvo on vuosien aikana muuttunut. Silti olen sitä mieltä, että sua on kyllä huijattu ihan kunnolla kesätyön palkan kanssa vuonna 2011, jos kerran täysiä päiviä teit. Ikävä kun nuoria huijataan.

Vierailija
34/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun menet pienellä palkalla niin tuskin saat mitään palkankorotusta. Päin vastoin saattavat jopa pienentää, vähä niinkuin vaivihkaa esim.  aika lisääntyy jotain 45min ja neljästä maksavat. Pihi, jopa härski kummitäti sulla. Tällä palstalla on suurin osa äitejä, jotka mieluusti hyväksikäyttävät toisia, etkä näinollen saa suoraa rehellistä vastausta. Mieti niin päin, että olet luotettava ja arvokas apu, jolle kuuluu asianmukainen palkka. Saattavat myös ujuttaa sulle jotain turhaa tavaraa tai vaatetta ja kas kummaa vähentävät sen palkasta. (Ovathan ensin sanoneet, että tämä paita sopisi hyvin sulle etkä kehtaa sanoa että on karsee vaan ystävällisyyttäsi otat sen)

Vierailija
35/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppi on sun ikäiselle tosi paljon kun ei ole koulutusta eikä juuri kokemusta. Se on monen aikuisen palkka ns oikeissa töissä. 4-7e on nuorelle sopiva.

Aikuinen ihminen polkee nuoren oikeuksia lastensa kustannuksella.

Kannattaa kysyä myöskin kuka vastaa jos jotain sattuu.

Vierailija
36/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun mielestä olet liian nuori,varsinkin puistoon jso kerran on villi tapaus!

Ja kaksi pientä.

En menisi ollenkaan.

Ottakoon maksetun hoitajan.

joojoo,mutta ennen oli ennen,ei tiedetty paremmasta.

Vierailija
37/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 euroa on ihan hyvin pimeästä hommasta. Jos menee verokortilla, niin 6-7 euroa on hyvä palkka 15-vuotiaalle. Muistathan ap, että lapsena et voi olla vastuussa toisesta lapsesta, eli vaikka olet hoitamassa lapsia, niin vastuu pysyy heidän äidillään.

Vierailija
38/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos lapsille on tehty selväksi että sinä olet työaikanasi paikan pomo - eli jos tottelevat - ota työ vastaan viidellä eurolla tunnilta, plus työaikaan kuuluvana yksi ruoka (valmiina, niin että et itse sitä keitä vaan lämmität) ja yksi välipala.

Jääkö sinulle aikaa läksyille?

NELJÄNÄ PÄIVÄNÄ VIIKOSSA! ÄLÄ! MENE!

Riistoa!

Entäs vastuu! Kuten tuolla jo sanoin,en lähtis!

Vierailija
39/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on liian vähän noin vastuullisesta hommasta

Maksoin itse tuttujen teinille 5 euroa/ tunti, kiinni hän satunnaisesti oli meidän hyvin rauhallisen 5v kanssa 4-5 tuntia illalla, kun oltiin jossain teatterissa ja syömässä. He pelailivat lautapelejä pari tuntia, loppuun aikaa lapsi nukkui ja lapsenvahti katseli telkkaa, ja söi sipsejä jotka olin ostanut sinne.

Ja tästä on 10 vuotta, hinnat on taas nousseet.

10 euroa tunti on jo 17 v fyysinen kesätyö 8h päivässä. Siitä ei mene edes veroa, kun vuositulot jää niin mitättömäksi.

Vierailija
40/168 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on kesätyö, ja tämän takia sinulla jäisi saamatta joku muu kesätyö, jossa voisit tienata enemmän, niin mieti vielä. Jos ei ole tarkoitusta yrittää hakea muuta työtä niin mene vain, mutta pyydä 1-2e enemmän tunnilta. Sinulle tulisi ehkä matkakuluja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi