Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Käytetty parempana pukuna kauppareissuilla" WTF?

Vierailija
02.08.2015 |

Siis ei jeesus joitain mammoja! Katselin noita ulkovaatekirppiksiä ja ilmoituksia.. Siis ostaako ihmiset hienot ja kalliit merkkipuvit lapsilleen kauppapuvuiksi jotta saa sitten myytyä eteenpäin hyvään hintaan? Mitä järkeä? Sittenkö ne lapset on päiväkodissa rääsyissä ja palelevat? Itse ostan tasan käyttöön lapselleni vaatteet! Ja ostan kalliita pukuja ihan oäiväkotikäyttöön! Siellä kai eniten tarvitaan niitä hyviä ominaisuuksia...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa olen naureskellut jo pari vuotta. :D

Vierailija
2/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsilla sekä piha että kyläily/kaupunkivaatteet erikseen. Enkä ole koskaan myynyt tavaroitamme kirpputorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa pihassa voi olla huonoilla vaatteilla, joissa on nukkaa, läikkiä, paikattuja reikiä jne. Paremmat vaatteet laitetaan ihmisten ilmoille, oli sitten kyseessä sukulaisvierailu, kaupunkireissu tai päiväkoti. Sinänsä turhaa ilmoittaa asiasta kirppiksellä, kyllähän jokainen ostajaehdokas näkee, onko vaate hyväkuntoinen vai ei.

Olen kyllä huomannut näin aikuisenakin, että kauppareissulle kannattaa laittaa parempaa päälle. Olin menossa ostamaan itselleni juhlakenkiä, budjetti oli max 200 €. Jätin auton parkkihalliin, ja kas kun saman tien alkoi sataa pirusti, poikkesin Tokmannilta hakemassa sateenvarjon ja saman tien jotain lapasia ja housuja lapsille, kun näytti halvalla siinä olevan. Sitten menin KooKenkään. Myyjä rynni luokseni leveä palveluhymy naamallaan ja kysyi, mitä saisi olla, ja sitten hänen katseensa osui Tokmannin muovikassiin. Hymy vääntyi irvistykseksi ja hän opasti minut saman tien alehyllyn luo ja sanoi, että tässä nää meidän kengät. Joo en sitten ostanut sieltä mitään.

Vierailija
4/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä mistä vaatteista tässä on kysymys, mutta kyllä meillä on paremmat vaatteet, jotka laitetaan päälle esim. kun mennään syömään ravintolaan tai kyläilemään. Kotona on sitten kotivaatteet, siistit ja ehjät, joissa on hyvä touhuta ja leikkiä. Nuo paremmat vaatteet ovat materiaaleiltaan sopimattomampia arkikäyttöön. Esim. villakangastakki ei ole paras valinta taaperon arkiulkoiluun. Tosin itse ostan kivan näköisiä vaatteita, enkä niinkään katso merkkiä. On halvempaa ja kalliimpaa, että edes yritä niitä myydä, vaan annan yleensä eteenpäin.

Vierailija
5/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu ettei lasten anneta niissä hienoissa popin tai th2 haalareissa tehdä mitään jotta saadaan varmasti hyvä hinta kun käy pieneksi.. Itse annan lapseni rypeä niin paljon kun haluaa vaatteissaan, mulle tärkeämpää on että lapsen vaate on kunnollinen ja kestävä eikä se saanko sen mahdollisesti myytyä joskus..

Vierailija
6/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä on erikseen kauppavaatteet, ihan sen takia kun olen laiska ulkovaatteita pesemään joten ulkovaatteet on usein sitten hiekassa/mudassa, ei ole kiva viedä mutaisia lapsia autoon tai kauppaan ihan hiekkaisina.
Se on tietysti tyhmää jos se kauppavaate on joku helkkarin kallis tekninen vaate kun sitä bedenpitävyyttä,ei kauheesti kaupassa tarvi..

Vierailija
7/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on hoidettu kotona. Pihassa ovat saaneet olla ties missä riemunkirjaviksi paikatuissa rääsyissä, mutta kauppaan on laitettu siistimpää päälle. Tosin ne vaatteet ei sitten kestäkään kosteutta eikä pakkasta eli ei niissä lapsi pitkään ulkoilisi, mutta ne on nätit katsella eikä liian kuumat.

Vierailija
8/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut lapsilla ns. siistimmät vaatteet ja sitten touhuvaatteet erikseen. Touhuvaatteet on ne mitkä pitää vettä ja kestää kulutusta hyvin ja sitten ne siistimmät on jotain millä voi mennä kylään ja kauppaan jne. Jos on päivällä ryvetty ulkona niin ne vaatteet ei meillä ainakaan olleet siinä kunnossa, että olisin halunnut lasta niissä kauppaan /muskariin /kylään viedä. Touhuvaatteet oli usein kuivumassa tai pesukoneessa siihen aikaan. 

Vierailija
9/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi olla samaa merkkiä piha- ja kauppa/kyläilyvaatteet. Kyllä kunnossa näkyy kuitenkin missä mitäkin on pidetty. Siksi mainitsen onko vaate ollut lähinnä automatkoilla, kaupassa jne. Vai onko sillä ryvetty ravassa, jäällä jne. Ei kyse ole siis siitä ettei teknisellä tai kalliilla vaatteella saa leikkiä. Meilläkään ei jakseta pestä ulkovaatteita koko ajan. Helpompaa on että on paljo vaatteita. Ja noita ulkovatteitakin saa -50-70% alella. Satasen haalari maksaa 30 euroa. Niitä voi hyvin ostaa parikin.

Vierailija
10/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon ihmetellyt, meillä mennään autolla kauppaan eikä sillä reissulla todellakaan tarvita Popin tai Ticketin parasta toppapukua, lapsihan läkähtyis alta aikayksikön. Nämä "kauppapuvut" kun näkyvät olevan usein nimenomaan kalliita teknisiä haalareita, ei mitään villakangastakkeja.

Vierailija
11/11 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taatusti kotiäitien juttu. Kyllä päiväkodissa keskimäärin mukuloilla on säälliset vaatteet päällä ja siellä on kova kulutus vaatteissa.

Meilläkin on eri vaatteet muuhun kuin ulkoilukäyttöön, myös aikuisilla.