Kaikki keinot kokeiltu, haluun jo synnyttämään..
Tämä viikko ollut superuupumusta, menkkamaista jomotusta, ketutusta... Nyt olen yrittänut kaikkia konsteja että synnytys alkaisi: sauna, seksi, lämmin kylpy, piikkimatto, vadelmanlehtitee, nännien hierominen (tihkuu maitoa!)... mutta ei vaan tule kipeitä suppareita.
Tiedän, että syntyy kun on valmis ja haluaa...oma olovaan jo niin loppu. Lepoa ei saa kunnolla isompien lasten vuoksi. He syntyivät pari pv lasketun ajan jälkeen. Nyt menossa "vasta" 39+3...
Ääääh.
Kommentit (20)
41+6 syntyi meillä.. Lepää niin paljon kun voit.
Sympatiaa ei heru täältä, itse synnytin vasta rv 42+1 ja rv 41+5. Onhan ne viimeiset viikot pitkiä mutta ei sille nyt vaan välttämättä voi mitään.
Itse tein kahvakuulalla kyykkyjä, kerrostalomme raput ylös alas monen kertaan ( 4 kerrosta), pitkiä kävelylenkkejä, touhuilua ja sitten ehkä eniten vaikutti edellis illan imurointi ja supistukset alkoivat klo: 1 yöllä.
Käy lekurilla joka irroittelee kalvoja. Takuuvarmasti alkaa synnytys. Sattuu myös saatanasti joten saa esimakua synnytyksestä.
En jaksa isoja siivousurakoita, imurointia...oon niin naatti. Normaalisti aktiivinen ja pirteä mutta tällä viikolla voimat jotenkin loppuneet. En ole kokeillut pumppua, aventin käsipumppu tossa olis...ajatus tuntuu hullulta :) voiko auttaa..? Ap
Mä oon saanut käynnistykseen risiiniöljyä, mutta siitä tunnutaan olevan kahta mieltä, joten en sen enempää sitä hehkuta. Ei sun nyt kauaa enää tarvitse kärsiä, koita vaan kestää.
Soita synnärille ja sano että lapsivettä tihkuu. Ottavat tutkittavaksi ja luultavasti joku tutkii kohdunsuuta, se voi innostaa supistelemaan. Tai sitten odotat, että vauva on valmis syntymään.....
Nää menkkamauset juilimiset tällä viikolla ja etova olo jotenkin kaivie voimat. Ja yöllä valvotus. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:28"]
Soita synnärille ja sano että lapsivettä tihkuu. Ottavat tutkittavaksi ja luultavasti joku tutkii kohdunsuuta, se voi innostaa supistelemaan. Tai sitten odotat, että vauva on valmis syntymään.....
[/quote]
No ei hyvänen aika turhaan sinne mennä! Järki käteen nyt.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 20:25"]
En jaksa isoja siivousurakoita, imurointia...oon niin naatti. Normaalisti aktiivinen ja pirteä mutta tällä viikolla voimat jotenkin loppuneet. En ole kokeillut pumppua, aventin käsipumppu tossa olis...ajatus tuntuu hullulta :) voiko auttaa..? Ap
[/quote]
Keho valmistautuu synnytykseen lepäämällä.
Mikään ei auta. Oikeasti mikään ei auta, sitä on tutkittu. No oisko ollut, että kolme annosta spermaa putkeen voisi jo kypsyttää paikkoja. Ja Alppien lähellä naiset, jotka koko raskauden ajan kiipeilleet vuorilla, saattoivat saada supparit liikkeelle loppuvaiheen kiipeilyurakoilla.
Olin itse rv 41+1 käymässä synnärillä lapsiveden tihkumisen takia. Laittoivat sisätutkimuksen jälkeen kävelylenkille hakemaan jätskiä. Tuosta muutaman tunnin päästä alkoivat säännölliset supistukset. Eli tarinan opetus: jäätelö käynnistää synnytyksen! Tai: Kamalalla kesähelteellä jäätelö tuo helpotusta loppuraskaudesta, ja synnytys käynnistyy joka tapauksessa hetkenä minä hyvänsä. :)
Ei noi vippaskonstit vaan oikein auta. Mäkin koitin vaikka mitä tuolloin: kaikki ässät, piimäkuurit, rappusten ravaamisen eestaas, piiiiitkät kävelylenkit, vyöhyketerapiapisteiden hieromisen, nännien hieromisen, tuliset ruoat, jumppapallolla istuskelut, täydellisen rentoutumisen yms. yms. Ei siihen valitettavasti vaan voi oikein itse vaikuttaa. Pitää vaan mennä ns. virran mukana. Kyllä sä synnyttämään pääset viimeistään kolmen viikon päästä! :)
Niin ja ole ap onnellinen, että nyt on näin mukavat kelit odottajalle! Itse kärvistelin tuolloin pari viikkoa +28 asteessa kamalassa loppuraskauden turvotuksessa. Ajatuskin tuosta ajasta saa jalkoja kivistämään.
Ei mikään auta, se on ihan selvää. Jos kroppa ei ole vielä valmis niin sitä täytyy kunnioittaa. Ap sinulla on enää viikko tai ihan korkeintaan kaksi kärvisteltävänä, nyt koitat levätä vaan sen mitä mahdolllista niin kroppakin voi olla aiemmin valmis. Lapset hoitoon ja kunnon päiväunet ja illalla ajoissa nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:03"]
Ei mikään auta, se on ihan selvää. Jos kroppa ei ole vielä valmis niin sitä täytyy kunnioittaa. Ap sinulla on enää viikko tai ihan korkeintaan kaksi kärvisteltävänä, nyt koitat levätä vaan sen mitä mahdolllista niin kroppakin voi olla aiemmin valmis. Lapset hoitoon ja kunnon päiväunet ja illalla ajoissa nukkumaan.
[/quote]
Miten niin korkeintaan kaksi? Voi olla kolmekin! Kannattaa varautua kolmeen, niin voi yllättyä positiivisesti.
Minulla oli laskettuna päivänä aika äitiyspolille ja lääkäri teki aika ronskin sisätutkimuksen ja illalla alkoi supparit ja vauva syntyi aamuyöllä. Ennen lääkärin sorkkimista ei ollut mitään merkkejä että vauva syntyisi pian.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 21:10"]
Minulla oli laskettuna päivänä aika äitiyspolille ja lääkäri teki aika ronskin sisätutkimuksen ja illalla alkoi supparit ja vauva syntyi aamuyöllä. Ennen lääkärin sorkkimista ei ollut mitään merkkejä että vauva syntyisi pian.
[/quote]
Tuokin riippuu siitä olisiko muutenkin synnytys lähdössä piakkoin käyntiin. Minulla sisätutkimus laskettuna päivänä ei auttanut mitään, mutta reilu viikko myöhemmin tehty sisätutkimus taisi vähän vauhdittaa käynistymistä.
Up