Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle että päiväkoti menee hyvin

Vierailija
02.08.2015 |

Mä oon ihan palasina. Kolme vee menee huomenna päiväkotiin ekaa päivää harjottelemaan. Miten se selviää sitten viikon päästä kun jää yksin? Oon lohduton. Mua vaivaa tämä ahdistus päiväkodista, vaikka sille ei ole mitään järjellistä syytä. Auttakaa ennen kun perun koko töihinpaluun.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:42"]Ja ei siellä kukaan kaltoinkohtele. Koko ajan on muitakin lapsia ja aikuisia ympärillä, joten ei millään edes onnistuisi. Jos ei ole tasa-arvoinen kaikkia kohtaan, muut tiimissä kyllä reagoivat siihen :) -11
[/quote]

No ei sielä vessassa kukaan ole kun hoitaja pesee pyllyä. Miten muutenkin ne pesevät lasten pyllyt siellä jos on kakka vaipassa? Eikai paljain käsin koske, onko joku kumihanska?
[/quote]

On hanskat, ihan muista syistä ku koskettelun takia kylläkin. Ja kyllä se homma ihan sydämestä lähtee, ei sinne lapsivihaajat töihin hakeudu jotka hakkais (? ?) Työntekijät toimittaa rikosrekisteriotteetkin ettei mitään seksuualirikoksia ole.

Vierailija
22/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 21 ja 22 paljon! :/ kiitos että vastasitte noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtökohdat äidin päässä on että lapsi joutuu päivähoidossa hakatuksi ja raiskatuksi, niin eipä hyvä päivähoidon aloitus ole ei lapselle, äidille kuin päiväkodillekaan.

Piristy nainen ja anna lapsesi nauttia uusista kavereista ja sosiaalisesta elämästään.

Vierailija
24/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin kaksivuotias aloittaa huomenna pehmeällä laskulla päiväkodin. Ekalla viikolla on vain parin tunnin päiviä. Kyllä jännittää, miten lapsi ottaa sen ilman äitiä ja isää jäämisen. Ollaan koko kesä luettu kirjoja, joissa mennään päiväkotiin, ja käyty monta kertaa katsomassa ulkoapäin sitä päiväkotia.

Tiedän, että meidän ainokaisemme nauttii varmasti siitä, että saa paljon leikkikavereita. Halusin lapsen nimenomaan päiväkotiin, jossa on paljon lapsia ja paljon hoitotätejä. Lapsen ryhmässä on 11 lasta ja 3 hoitajaa, joten uskon hänen saavan syliä, jos sitä tarvitsee. Silti stressaan ihan hirveästi tätä aloitusta, kun mietin, että siellä se lapsi sitten itkee koko kaksi tuntia, kun isi ja äiti jättivät ja lähtivät pois... Sydän pakahtuu!

Vierailija
25/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan muutamien vastaajien tässäkin ketjussa kannattanut joskus jättää niitä lapsia hoitoon muillekin kuin isille, jos nyt edes sillekään.. Ei tietenkään, kun siitä se lapsi traumatisoituu (ei tietenkään siitä, että yhtäkkiä 3-5 vuoden kuluttua hänet jätetään jonkun muun hoiviin)! Meidän poika on alle vuodenvanhasta asti ollut mummolassa, myös muutamia öitä, mummilla, jumppapaikan lapsiparkissa ja jo vuoden osa-aikaisesti pph:ssa, eikä ole ikinä itkenyt perään. Tietää, että äiti ja isi tulevat takaisin,aina. Eri asia voisi olla jos häntä ei ikinä koskaan olisi votu kenellekään jättää, koska pelätään kiintymyssuhteen kärsivän. Ymmärrän, että meillä on helppo lapsi, eikä kaikki ole samanlaisia, mutta välillä pistää mietityttämään..

Vierailija
26/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:35"]Mä jotenkin saan sellasia kauhukuvia, että lasta joku hoitaja kaltoinkohtelee tai pahoinpitelee. Lapsi ei osaa edes puhua kuin 3-4sanasia lauseita niin ei osaa kertoa. Mitä jos siellä on hoitajana joku sadisti joka esim seksuaalisesti hyväksikäyttää mun lasta kun on pesemässä pyllyä tai lyö? Auttakaa....
[/quote]
Ihan paras :D....hei, ei me ihan jokasta pertti-villee siellä ehitä raiskaan. Sitä paitsi mä haluan pitää työni ja vapaan elämäni :) t.lastentarhanope. Älä ny ressaa. Ihan hyvin se menee!

Vierailija
27/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin 2v 4kk aloittaa huomenna päiväkodissa. Jännittää ihan hirveästi mutta uskon lapseni pärjäävän. On todella reipas ja sosiaalinen. Puhuin jo ihan kunnolla. Se mikä minua eniten ahdistaa on se, että minä menen sitten itse lapsen viemisen jälkeen toiseen päiväkotiin hoitamaan toisten lapsia. Tuntuu niin hölmöltä viedä oma hoitoon ja hoitaa muiden. Mutta pakko rahan takia. Sitten itse siellä lohdutan vanhempia, että "kyllä se Kalle pärjää, älkää surko"
Ja samalla olen itse ihan hajalla..... Olen tosin oman lapseni mukana ensimmäiset kaksi viikkoa harjoittelemassa.

Vierailija
28/30 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:31"]

Oliskohan muutamien vastaajien tässäkin ketjussa kannattanut joskus jättää niitä lapsia hoitoon muillekin kuin isille, jos nyt edes sillekään.. Ei tietenkään, kun siitä se lapsi traumatisoituu (ei tietenkään siitä, että yhtäkkiä 3-5 vuoden kuluttua hänet jätetään jonkun muun hoiviin)! Meidän poika on alle vuodenvanhasta asti ollut mummolassa, myös muutamia öitä, mummilla, jumppapaikan lapsiparkissa ja jo vuoden osa-aikaisesti pph:ssa, eikä ole ikinä itkenyt perään. Tietää, että äiti ja isi tulevat takaisin,aina. Eri asia voisi olla jos häntä ei ikinä koskaan olisi votu kenellekään jättää, koska pelätään kiintymyssuhteen kärsivän. Ymmärrän, että meillä on helppo lapsi, eikä kaikki ole samanlaisia, mutta välillä pistää mietityttämään..

[/quote]

En ole ap, mutta meidän 2,5-vuotias on ollut vain muutaman tunnin mummolla hoidossa ja vain muutaman kerran elämässään. Ystäviä, tuttavia meillä ei ole. Kerhoon haimme jo viime syksynä ja odotimme pääsevämme, mutta jonotuspaikalle jäi. Ei voi mitään. "Harrastuksia" hänellä on kyllä vaikka kuinka paljon, mutta niissä käy meidän kanssamme. Näkee onneksi niissä muita lapsia. Aloittaa hoidon 3-vuotiaana. On hyvin seurallinen ja tuttavallinen, mutta minua pelottaa, joutuuko kiusatuksi. Vapaata leikkiä on ollut hyvin vähän muiden kanssa. Osaakohan olla muiden kanssa.

Vierailija
29/30 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:12"]

Meidänkin kaksivuotias aloittaa huomenna pehmeällä laskulla päiväkodin. Ekalla viikolla on vain parin tunnin päiviä. Kyllä jännittää, miten lapsi ottaa sen ilman äitiä ja isää jäämisen. Ollaan koko kesä luettu kirjoja, joissa mennään päiväkotiin, ja käyty monta kertaa katsomassa ulkoapäin sitä päiväkotia.

Tiedän, että meidän ainokaisemme nauttii varmasti siitä, että saa paljon leikkikavereita. Halusin lapsen nimenomaan päiväkotiin, jossa on paljon lapsia ja paljon hoitotätejä. Lapsen ryhmässä on 11 lasta ja 3 hoitajaa, joten uskon hänen saavan syliä, jos sitä tarvitsee. Silti stressaan ihan hirveästi tätä aloitusta, kun mietin, että siellä se lapsi sitten itkee koko kaksi tuntia, kun isi ja äiti jättivät ja lähtivät pois... Sydän pakahtuu!

[/quote]

Miten ap:n ja lapsen kävi tänään?

Me veimme lapsen päiväkotiin juuri, kun siellä oltiin siirtymässä ulkoleikkeihin. Meidän lapsi kirmasi innoissaan pitkin pihaa, tuskin ehti huomatakaan, että isi ja äiti lähtivät. Pari tuntia istuimme sydän syrjällään ja tuijotimme kelloa kotona, ennen kuin lähdimme hakemaan lasta tarhasta. Siellä oli juuri saatu ruoka syötyä. Meidän piltti vilkutti iloisesti ruokapöydästä, lautanen oli tyhjä. Ei ollut kuulemma itkenyt ollenkaan koko aikana.

Kyllä kivi vierähti sydämeltä. Meidän lapsi ei ole koskaan ollut päivääkään tai edes tuntiakaan missään hoidossa, ei sukulaisilla tai muualla. Aina on ollut äiti tai isä läsnä. Näköjään on onnistuttu ainakin perusturvallisuuden tunteen luomisessa :)

[/quote]

Miten tärkeä onkin ymmärtää ettei se päiväkodin aloitus ole kenellekään lapselle helppo. Olisihan se melkoisen kumma juttu että noin vaan hyväksytään ventoviraat aikuiset ja uusi ympäristö kun viel ä pieni ja niin paljon avun tarpeessa. Ei ole myöskään epätavallista että reaktio tulee vasta muutaman päivän kuluttua, mutta ihan varma on että kyllä se tulee. Tärkeä olisikin vanhempien nähdä että aloitus uusi haaste lapsen kehitykselle jonka kanssa lapsi tarvitsee vanhempien ja päiväkodin apua

Vierailija
30/30 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 22:12"]

[/quote]

Miten ap:n ja lapsen kävi tänään?

Me veimme lapsen päiväkotiin juuri, kun siellä oltiin siirtymässä ulkoleikkeihin. Meidän lapsi kirmasi innoissaan pitkin pihaa, tuskin ehti huomatakaan, että isi ja äiti lähtivät. Pari tuntia istuimme sydän syrjällään ja tuijotimme kelloa kotona, ennen kuin lähdimme hakemaan lasta tarhasta. Siellä oli juuri saatu ruoka syötyä. Meidän piltti vilkutti iloisesti ruokapöydästä, lautanen oli tyhjä. Ei ollut kuulemma itkenyt ollenkaan koko aikana.

Kyllä kivi vierähti sydämeltä. Meidän lapsi ei ole koskaan ollut päivääkään tai edes tuntiakaan missään hoidossa, ei sukulaisilla tai muualla. Aina on ollut äiti tai isä läsnä. Näköjään on onnistuttu ainakin perusturvallisuuden tunteen luomisessa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi