Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä on ongelmana laittaa puhelinnumeroa esim. toriin?

Vierailija
02.08.2015 |

Vituttaa kun tekis mieli ostaa, niin sitten saa lähettää postia jonkin torin viestittimen kautta, josta saa sitten ehkä vastauksen sähköpostiin joskus,  ja sitä kautta myyjän kiinni.

Pakoiletko voutia, vai miksi et voi laittaa ilmoitukseen puhelinnumeroa selkeästi? Pistä vaikka, että yhteys tekstarilla, jos puhuminen pelottaa.  Miks asiat on tehtävä ns. perseen kautta?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:35"]

Mikä ongelma sulle on käyttää sähköpostia? Ei se tekstariin tai puhelimeen vastaaminen ole yhtään varmempaa. Monethan ei nykyään vastaa lainkaan tuntemattomiin numeroihin.

[/quote]

Siksi koska puhelin on kuitenkin nopein tapa jos haluaa lisätietoa.

En mäkään vastaa tuntemattomiin numeroihin yleensä, mutta vastaan kyllä jos numero on normaalista suomalaisesta liittymästä. Kerro ennemmin miksi et vastaisi? Kerran esimerkiksi joku ystävällinen naapuri soitti ja sanoi, että olin unohtanut autoni avaimen takakontin lukkoon roikkumaan. Sinä et olisi varmaan vastannut outoon numeroon, ja kironnut sitten aamulla kun joku pölli auton yön aikana?

[/quote]

Naapuri ei olisi soittanut minulle avaimista, koska ei tiedä minun puhelinnumeroa. Mitä päätän kenen kanssa puhun puhelimessa ja olen päättänyt että puhun vain tuttujeni kanssa. Minulla on työni vuoksi turvallisuusyistä salainen puhelinnumeroa. Kaikesta huolimatta toisinaan tulee puhelinmyyntipuheluita, mistä lie saavat numeron tongittua, vai soittavatko ihan randomisti, en tiedä, mutta en viitsi puhua heidän kanssaan. Teen myös vuorotyötä, joten voin olla klo 16 nukkumassa, kun se useimpien mielestän on mitä sopivin aika soitella. Puhelin on äänettömällä ja siitähän se vasta riemu syntyy jos ei vastaa puhelimeen.

Eiköhän se nyt vaan ole viisainta käyttää sitä yhteydenottomuotoa, jota on neuvottu käyttämään, jostain syystä se sopii parhaiten sille, joka sen yhteystietonsa on antanut.

Vierailija
42/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:27"]Laitahan ap kokeeksi sinne ilmoitus ja numero, parin puhelun jälkeen ymmärrät varsin hyvin.. [/quote] Ei ole koskaan ollut ongelmaa vaikka usein on numero ollut...

[/quote]

No kivat sulle, että ei ole ollut. Monilla muilla on ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:31"] Iitse olen myynyt tavaraa torissa ja muutaman auton nettiautossa. Mitään epämääräisiä häirikköpuheluita tai ylimääräisiä perverssejä ikkunani taakse runkkaamaan en ole ikinä saanut. Minkälaisa ongelmia te olette sitten kokeneet? -ap [/quote] Kielenkäyttösi kuulostaa pelottavalta tai ainakin oudolta. En ole varma, olisimme me samalla aaltopituudella.   [/quote]   Ehkä se johtuu siitä, että olen mies. En tosiaan tullut miettineeksi näkökulmaa, että naistenvaatteiden myyjä voi saada kaikennäköisiä lisätarjouksia. -ap [/quote] Eikä tarvitse edes myydä naistenvaatteita, vaan niitä voidaan kysellä vaikka ilmoitus koskisi porakonetta.

[/quote]

Se johtunee siitä, että moni kiimainen peräkammarinrunkkaritransu ei kehtaa mennä ostamaan naistenvaatteita henkasta ja maukasta, ja eihän niistä myöskään käytettyinä sellaisia saa.

Vierailija
44/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:42"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:35"]

Mikä ongelma sulle on käyttää sähköpostia? Ei se tekstariin tai puhelimeen vastaaminen ole yhtään varmempaa. Monethan ei nykyään vastaa lainkaan tuntemattomiin numeroihin.

[/quote]

Siksi koska puhelin on kuitenkin nopein tapa jos haluaa lisätietoa.

En mäkään vastaa tuntemattomiin numeroihin yleensä, mutta vastaan kyllä jos numero on normaalista suomalaisesta liittymästä. Kerro ennemmin miksi et vastaisi? Kerran esimerkiksi joku ystävällinen naapuri soitti ja sanoi, että olin unohtanut autoni avaimen takakontin lukkoon roikkumaan. Sinä et olisi varmaan vastannut outoon numeroon, ja kironnut sitten aamulla kun joku pölli auton yön aikana?

[/quote]

99 prosenttisesti tuntemattomasta tai vieraasta numerosta tulevat puhelut on lehtimyyjältä tai joltain muulta kauppiaalta.

Fiksu naapuri olisi muiten ottanut avaimet talteen ha tuonut ne sinulle/tiputtamut lapun kanssa laatikosta... Niin minä olisin tehnyt, jos et olisi vastannut puhelimeen. Minä en muuten nykyään enää kanna puhelinta joka paikassa mukana, joten ajatus siitä, että aina pitäisi vastata puhelimeen on absurdi.

[/quote]

En mä nyt lehdenmyyjistäkään niin suurta ongelmaa oikeasti tekisi. Mites usein ne soittavat? Ehkä muutaman kerran vuodessa ainakin minulle. Sillloin riittää "kiitos ei", ja se siitä. Nehän voi myös kokonaan torjua suoramarkkinointikiellolla.

[/quote]

Minä en pidä siitä, että herättävät minut, jos nukun aamulla pidempään. Enkä halua laittaa puhelinta äänettömälle vain heidän vuokseen.

Vierailija
45/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minö olen myös miettinyt sitä, että epärehellisille helppoa, kun soittaa kesken työpäivän ja toinen sanoo, ettei meillä ole kotona ketään ennen neljää. Siitä vaan numerotiedustelusta osoite selville ja rauhassa voi mennä noutamaan mitä haluaa :)

Vierailija
46/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:31"]

Iitse olen myynyt tavaraa torissa ja muutaman auton nettiautossa. Mitään epämääräisiä häirikköpuheluita tai ylimääräisiä perverssejä ikkunani taakse runkkaamaan en ole ikinä saanut.

Minkälaisa ongelmia te olette sitten kokeneet? -ap

[/quote]

Kielenkäyttösi kuulostaa pelottavalta tai ainakin oudolta. En ole varma, olisimme me samalla aaltopituudella.

[/quote]

Ehkä se johtuu siitä, että olen mies. En tosiaan tullut miettineeksi näkökulmaa, että naistenvaatteiden myyjä voi saada kaikennäköisiä lisätarjouksia. -ap

[/quote]

Todellakin - kuulostat mieheltä. Aika pelottavalta sellaiselta. Elät varmasti erilaisissa ympyröissä kuin minun mieheni. Sen kuulee kielenkäytöstä ja sanavalinnoista. Minä haluan valita seurani, ja jos joku ympäristössä puhuu vulgääriä kieltä, liukenen aika nopeasti takavasemmalle. Enkä välttämättä ole innokas tekemään kauppaa henkilön kanssa, joka puhuu rumia.

Vierailija
47/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:34"]

Koska minut saa kiinni paremmin sähköpostilla kuin puhelimella. EN halua lähettää tekstiviestejä, koska ne maksavat.

[/quote]

Lienet eläkkeellä tai työtön? Eikös mihin tahansa liittymäpakettiin kuulu tekstareita sellainen määrä, etteivät ne käytännössä lopu...Vai etkö ole kilpailuttanut/vaihtanut liittymääsi sitten vuoden -99?

[/quote]

Kuka oikeasti vielä tänä päivänä ottaa jonkun liittymäpaketin :D

No ei, en viitsi alentua tasollesi.

Oikeasti kyse on vaan siitä ettei sellaista liittymäpakettia olekaan joka tulisi minulle edullisemmaksi kuin liittymäni, jonka olen valinnut vuosia sitten (ja se on toki sittemmin poistunut valikoimasta). Tekstarit maksavat erikseen, mutta liittymässä on rajaton netinkäyttö ja ilmaiset puhelut niiden operaattoreiden liittymiin joihin 97% puheluistani menee. Hinta muistaakseni 5-6€/kk (laskua ei tule läheskään joka kuu niin en muista tarkkaan).

Vierailija
48/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:30"]Juu, stalkkasin kerran naista jota epäilin miesystäväni tilapäissuhteeksi tai exäksi. Muuten olisi ollut vaikeaa löytää tietoja, mutta onneksi möi Torissa omalla nimellä ja numerolla, niin pystyin yhdistelemään vähän muitakin asioita pitkin nettiä...Nyt tiedän jopa lastensa isät ja missä ne isät on töissä, tiedän missä hänen vanhemmillaan on kesämökki, missä hän on syntynyt ja käynyt koulua, mitä kouluja on käynyt jne. Kaikki ilman Facebookia, koska en siellä itsekään ole.

Joskus oikein pelottaa miten paljon sitä saa ihmisistä selville. Tiedän, oon hävytön stalkkeri, mutta just sen takia ite ymmärränkin pitää omat tietoni pois netistä!
[/quote]

Onnee vaan sun miesystävälle! Varsinaisen helmen onkin löytänyt..

Vierailija
49/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lauantaina joku soitti klo 6.30 ilmoitukseni perusteella! Idiootti.

(Yleensä on puhelin äänettömällä öisin mutta tietty tällä kertaa unohtunut.)

Vierailija
50/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka eivät jaksa odottaa vastausta sähköpostiviestiin, ovat kenties varustettuja heikohkolla impulssikontrollilla. Se voi kertoa ihmisestä enemmänkin. Asiallinen, rauhallinen ihminen jaksaa kyllä odottaa kunnes hänen kysymykseensä vastataan sähköpostitse. Kärsivällisten ihmisten kanssa on mukavampi tehdä kauppaa. Plussaa on, jos sähköpostitiedustelu on fiksusti kirjoitettu, eikä kirjoitusvihreitä ole joka lauseessa.

Vierailija
51/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ympyröissä sun äijäs vetelee. Itse opiskelen Helsingin yliopistolla. Se, että mä täällä puhun tuhmia, kuten käytän sanoja vittu ja paska, ei tarkoita, että viljelisin niitä alituiseen päärakennuksen ruokapöydässä.

Luuletko sä, että mä kiroan ja haistattelen jokaiselle myyjälle? Taidat olla melko ennakkoluuloinen ihminen. Yleensä jos soitan ilmoitukseen, keskustelu saattaa mennä esim. näin.:

MInä: No se on  pertti peruseinari hyvää päivää! Sulla on torissa myytävänä sellainen ja sellainen esine?

Myyjä: Terve...tota valitettavasti se meni jo aamulla..

MInä: Ai meni jo..no voi harmi, no ei sille sitten mitään varmaan mahda..

Myyjä: Joo näin kävi.

Minä: Ei siinä sitten mitään, hyvää päivänjatkoa! Moi!

Vierailija
52/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:16"]

En tiedä missä ympyröissä sun äijäs vetelee. Itse opiskelen Helsingin yliopistolla. Se, että mä täällä puhun tuhmia, kuten käytän sanoja vittu ja paska, ei tarkoita, että viljelisin niitä alituiseen päärakennuksen ruokapöydässä.

Luuletko sä, että mä kiroan ja haistattelen jokaiselle myyjälle? Taidat olla melko ennakkoluuloinen ihminen. Yleensä jos soitan ilmoitukseen, keskustelu saattaa mennä esim. näin.:

MInä: No se on  pertti peruseinari hyvää päivää! Sulla on torissa myytävänä sellainen ja sellainen esine?

[/quote]

Minulla ei onneksi ole äijää. Aviomies on. Hän on aikuinen, ja fiksu sellainen.

Vierailija
53/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:16"]

[/quote]

Vaikutat kyllä todella fiksulta ihmiseltä. Että ihan Helsingin yliopistolla vetelet, ajatella!

Vierailija
54/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko niitä päärakennuksen syömätasoja nimittää ruokapöydiksi?

Ei varmaan missään muussa Suomen yliopistossa ole tommosta ruokalaa. Muuten ei valittamista päärakennuksesta.

Vierailija
55/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:31"]

Iitse olen myynyt tavaraa torissa ja muutaman auton nettiautossa. Mitään epämääräisiä häirikköpuheluita tai ylimääräisiä perverssejä ikkunani taakse runkkaamaan en ole ikinä saanut.

Minkälaisa ongelmia te olette sitten kokeneet? -ap

[/quote]

Kielenkäyttösi kuulostaa pelottavalta tai ainakin oudolta. En ole varma, olisimme me samalla aaltopituudella.

[/quote]

Ehkä se johtuu siitä, että olen mies. En tosiaan tullut miettineeksi näkökulmaa, että naistenvaatteiden myyjä voi saada kaikennäköisiä lisätarjouksia. -ap

[/quote]

Todellakin - kuulostat mieheltä. Aika pelottavalta sellaiselta. Elät varmasti erilaisissa ympyröissä kuin minun mieheni. Sen kuulee kielenkäytöstä ja sanavalinnoista. Minä haluan valita seurani, ja jos joku ympäristössä puhuu vulgääriä kieltä, liukenen aika nopeasti takavasemmalle. Enkä välttämättä ole innokas tekemään kauppaa henkilön kanssa, joka puhuu rumia.

[/quote]

Mitä pelottavaa tuossa oli? Ja ennen kaikkea, jos olet noinkin hauras ja pelokas pieni kukkanen, mitä ihmettä teet tällä palstalla? Onko meidän Av-mammojen kielenkäyttö sitten sopivaa sun eleganteille pikku korvillesi? :D

Vierailija
56/57 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:46"]

Oho. Itse laitan mieluummin sen numeron, etenkin kesällä, kun yleensä jotain siellä myyn. Hyvin harvoin kukaan soittaa, melkein aina tulee tekstari ja parilla viestillä homma hoituu, en laske niin tarkkaan senttejä, etten pystyisi paria tekstaria lähettämään. Olen myynyt lähinnä huonekaluja ja kertaakaan ilmoitus ei ole vanhentunut viikkoa kauempaa. Yhtäkään asiatonta viestiä en ole saanut ja ihan paria poikkeusta lukuunottamatta kaupat ovat syntyneet sen ensimmäisen yhteydenottajan kanssa. Mutta myyn laadukasta pienellä hinnalla.

Itseasiassa just eilen tuli 60 € kauppa yhdestä huonekalusta. Ostaja oli laittanut sähköpostia, mutta kun olimme mökillä, nettiyhteys oli huono, enkä jaksanut ladata meilejä, kun se otti niin kauan. Juu, siellä on surkeä yhteys vaikka olis mitkä vempeleet. Oli sen verran halukas ostamaan, että laittoi sitten vielä tekstarin, kun en vastannut moneen päivään meileihin ja kaupat syntyivät samantien, jopa vein kalusteen ostajalle omalla autolla, kun asui aivan lähellä. Meilissä oli ostotarjouksia lisäksi kahdelta muulta henkilöltä.

Torissa en myy mitään postitettavaa, joten se osoite on paljastettava ja kasvokkain tavattava jokatapauksessa, mutta en ole sosiaalisesti estynyt ja asumme ihan omakotitaloalueella, en usko sarjamurhaajan ostavan multa Muuramen lastenkalusteita :)

[/quote]

Kai kerroit ostajaehdokkaalle, että ollaan nyt pari viikkoa mökillä, eikä päästä tuomaan sitä huonekalua... että tervetuloa vain ryöstämään meidän talo. Osoitteenhan saattekin selville puhelinnumeron perusteella....

[/quote]

Hassu. Olin tietenkin jo kotona kun kaupoista sovimme. Lisäksi meillä on hälytyssysteemi kodissa, että senkin puolesta ok.

Mitään toimitusta en tietenkään luvannut, mutta kun asui ihan vieressä ja sujui itseni kannalta paremmin (en niin nauti niistä noudoista), niin mikä ettei.

Tosin, emme enää asu pääkaupunkiseudulla, eli ehkä se selittä asiallisen kaupankäynnin myös puhelimitse.

Vierailija
57/57 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:27"]

Laitahan ap kokeeksi sinne ilmoitus ja numero, parin puhelun jälkeen ymmärrät varsin hyvin..

[/quote]Höpöhöpö, olen myynyt torilla vaikka kuinka paljon tavaraa ja numro on ollut. ei ole yhtään turhaa puhelua tullut.

Se, mitä halaisin ihmisten laittavan, esi, sänkyjen ja muiden kalusteiden mitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi