Mikä teillä on ongelmana laittaa puhelinnumeroa esim. toriin?
Vituttaa kun tekis mieli ostaa, niin sitten saa lähettää postia jonkin torin viestittimen kautta, josta saa sitten ehkä vastauksen sähköpostiin joskus, ja sitä kautta myyjän kiinni.
Pakoiletko voutia, vai miksi et voi laittaa ilmoitukseen puhelinnumeroa selkeästi? Pistä vaikka, että yhteys tekstarilla, jos puhuminen pelottaa. Miks asiat on tehtävä ns. perseen kautta?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:27"]
Laitahan ap kokeeksi sinne ilmoitus ja numero, parin puhelun jälkeen ymmärrät varsin hyvin..
[/quote]
Voitko valottaa tarkemmin?
t. ohis
Oho. Itse laitan mieluummin sen numeron, etenkin kesällä, kun yleensä jotain siellä myyn. Hyvin harvoin kukaan soittaa, melkein aina tulee tekstari ja parilla viestillä homma hoituu, en laske niin tarkkaan senttejä, etten pystyisi paria tekstaria lähettämään. Olen myynyt lähinnä huonekaluja ja kertaakaan ilmoitus ei ole vanhentunut viikkoa kauempaa. Yhtäkään asiatonta viestiä en ole saanut ja ihan paria poikkeusta lukuunottamatta kaupat ovat syntyneet sen ensimmäisen yhteydenottajan kanssa. Mutta myyn laadukasta pienellä hinnalla.
Itseasiassa just eilen tuli 60 € kauppa yhdestä huonekalusta. Ostaja oli laittanut sähköpostia, mutta kun olimme mökillä, nettiyhteys oli huono, enkä jaksanut ladata meilejä, kun se otti niin kauan. Juu, siellä on surkeä yhteys vaikka olis mitkä vempeleet. Oli sen verran halukas ostamaan, että laittoi sitten vielä tekstarin, kun en vastannut moneen päivään meileihin ja kaupat syntyivät samantien, jopa vein kalusteen ostajalle omalla autolla, kun asui aivan lähellä. Meilissä oli ostotarjouksia lisäksi kahdelta muulta henkilöltä.
Torissa en myy mitään postitettavaa, joten se osoite on paljastettava ja kasvokkain tavattava jokatapauksessa, mutta en ole sosiaalisesti estynyt ja asumme ihan omakotitaloalueella, en usko sarjamurhaajan ostavan multa Muuramen lastenkalusteita :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:35"]
Mikä ongelma sulle on käyttää sähköpostia? Ei se tekstariin tai puhelimeen vastaaminen ole yhtään varmempaa. Monethan ei nykyään vastaa lainkaan tuntemattomiin numeroihin.
[/quote]
Siksi koska puhelin on kuitenkin nopein tapa jos haluaa lisätietoa.
En mäkään vastaa tuntemattomiin numeroihin yleensä, mutta vastaan kyllä jos numero on normaalista suomalaisesta liittymästä. Kerro ennemmin miksi et vastaisi? Kerran esimerkiksi joku ystävällinen naapuri soitti ja sanoi, että olin unohtanut autoni avaimen takakontin lukkoon roikkumaan. Sinä et olisi varmaan vastannut outoon numeroon, ja kironnut sitten aamulla kun joku pölli auton yön aikana?
[/quote]
99 prosenttisesti tuntemattomasta tai vieraasta numerosta tulevat puhelut on lehtimyyjältä tai joltain muulta kauppiaalta.
Fiksu naapuri olisi muiten ottanut avaimet talteen ha tuonut ne sinulle/tiputtamut lapun kanssa laatikosta... Niin minä olisin tehnyt, jos et olisi vastannut puhelimeen. Minä en muuten nykyään enää kanna puhelinta joka paikassa mukana, joten ajatus siitä, että aina pitäisi vastata puhelimeen on absurdi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:35"]
Mikä ongelma sulle on käyttää sähköpostia? Ei se tekstariin tai puhelimeen vastaaminen ole yhtään varmempaa. Monethan ei nykyään vastaa lainkaan tuntemattomiin numeroihin.
[/quote]
En mäkään vastaa tuntemattomiin numeroihin yleensä, mutta vastaan kyllä jos numero on normaalista suomalaisesta liittymästä. Kerro ennemmin miksi et vastaisi? Kerran esimerkiksi joku ystävällinen naapuri soitti ja sanoi, että olin unohtanut autoni avaimen takakontin lukkoon roikkumaan. Sinä et olisi varmaan vastannut outoon numeroon, ja kironnut sitten aamulla kun joku pölli auton yön aikana?
[/quote]
Jos haluat välitöntä palvelua, mene kauppaan. Ei minua myyjänä kiinnosta vastailla kaiken maailman lisätietopuheluihin.
Koska Av-mamma on niin ihana ja haluttava, että heti on liuta kosijoita oven takana, jos numeronsa paljastaa. Todellisen rotunaisen puhelin myös pirisee koko ajan kaiken maailman läähätyspuheluita.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:31"]
Iitse olen myynyt tavaraa torissa ja muutaman auton nettiautossa. Mitään epämääräisiä häirikköpuheluita tai ylimääräisiä perverssejä ikkunani taakse runkkaamaan en ole ikinä saanut.
Minkälaisa ongelmia te olette sitten kokeneet? -ap
[/quote]
Kielenkäyttösi kuulostaa pelottavalta tai ainakin oudolta. En ole varma, olisimme me samalla aaltopituudella.
Vittu varmaan joku haluaa antaa omaa puhelinnumeroa an kaikille paskaperseille.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"]
Iitse olen myynyt tavaraa torissa ja muutaman auton nettiautossa. Mitään epämääräisiä häirikköpuheluita tai ylimääräisiä perverssejä ikkunani taakse runkkaamaan en ole ikinä saanut.
[/quote]
Kielenkäyttösi kuulostaa pelottavalta tai ainakin oudolta. En ole varma, olisimme me samalla aaltopituudella.
[/quote]
olisimmeko
korjaus
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:34"]
Koska minut saa kiinni paremmin sähköpostilla kuin puhelimella. EN halua lähettää tekstiviestejä, koska ne maksavat.
[/quote]
Lienet eläkkeellä tai työtön? Eikös mihin tahansa liittymäpakettiin kuulu tekstareita sellainen määrä, etteivät ne käytännössä lopu...Vai etkö ole kilpailuttanut/vaihtanut liittymääsi sitten vuoden -99?
[/quote]
En ole kumpaakaan. Minun liittymääni kuuluu netti kuukausimaksuun eikä mitään muuta. Puheluista veloitetaan sekuntihinta ja tekstareita kappalehinta. Puhelinlaskuni ovat max. 5 e/kk, joten ei ole mitään järkeä ottaa mitään pakettiliittymää.
Minkä ihmeen takia lähettäisin maksullisia tekstareita, kun voin lähettää ilmaisia sähköposteja ja pikaviestejä? Niitä voi kaiken lisäksi lähettää ilman puhelinta. Puhelin on tällä hetkellä jossain yläkerrassa ja minä alakerrassa enkä välttämättä edes kuulisi jos se soi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:34"]
Koska minut saa kiinni paremmin sähköpostilla kuin puhelimella. EN halua lähettää tekstiviestejä, koska ne maksavat.
[/quote]
Lienet eläkkeellä tai työtön? Eikös mihin tahansa liittymäpakettiin kuulu tekstareita sellainen määrä, etteivät ne käytännössä lopu...Vai etkö ole kilpailuttanut/vaihtanut liittymääsi sitten vuoden -99?
[/quote]
Ei ainakaan minulla ole mitään tuollaista pakettia. En ole ottanut sellaista, koska on kannattavampaa maksaa jokaisesta lähettämästään viestistä. Käytännössä lähetän tekstareita hyvin harvoin. Maksaisin siis turhasta, jos ottaisin paketin.
[/quote]
Parikin tosi outoa puhelua. Myin vaatteitani Torissa ja illalla puhelin soi, tuntematon numero. Miesääni puhui kuiskaten ja läähätti "Moihh... täällä "Pertti"... uh uh... uh... Sulla oli ilmotus Torissa... uh... olisko sulla... sensuelleja naistenvaatteita... uh... jotain naisellista... pitsiä, ehkä? Uh... voisitko tuoda ne paikkaan X... uh... mahtuisko ne aikuiselle miehelle, uh..."
Joskus ihmiset soittelevat ihan tyhmiä kysymyksiä. "Mitä kangasmateriaalia toi sohva on, kestääkö se kissan raapimiset?" - "Kestää joo, se on just kissankynsille valmistettu!"
"Minkä kokoinen toi sun Ikean Klippan -sohva on? Ok, mittaatko kun pääset illalla kotiin? No osta mittanauha kotimatkalla. Joo olit kirjottanu ilmoitukseen että et voi mitata..." No mene kuule Ikean sivuille ja katso sieltä mitat!
"Tää sun ilmoitus, onnistuuko tuominen Kelviölle?" Onnistuu kyllä, ilmoituksessahan lukee, että myyntipaikkakunta on Espoo, eikä mulla ole ajokorttia tai autoa, että VAIN NOUTO.
"Myyt vaatteita, joo. Myisitkö tuota... uuh, lääh lääh... pikkuhousuja... lääh, uuh. Maksaisin hyvin jos olleet sun päällä vähän kauemmin... uuh... vähintään neljä päivää... aaah... ei haittaa vaikka olis jääny vessareissulla vähän pyyhkimättä... uuh ahh..."
"Mitaaa, tyttooo! Sun nimi "marja"? Onko mies sulla? Oli kaunis koti sinula! Tarviko mies?"
"MITÄ VITTUA ILMOTAT NETISSÄ KAMAA JOS ET VASTAA VIESTEIHIN TAI PUHELUIHIN, OON TUNNIN JO SOITELLUT SULLE ETKÄ OO VASTANNUT!!!1 AI OLET KOULUSSA!!! AI NYT VASTA RUOKATAUKO? OLEN SILTI NYT TÄSSÄ ERITTÄIN LOUKKAANTUNUT" + syyllistäminen siitä miten hän on nyt kokonaisen tunnin joutunut olla epätietoisuudessa ym.. huoh.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:27"]Laitahan ap kokeeksi sinne ilmoitus ja numero, parin puhelun jälkeen ymmärrät varsin hyvin..
[/quote]
Ei ole koskaan ollut ongelmaa vaikka usein on numero ollut...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:46"]
[/quote]
[/quote]
99 prosenttisesti tuntemattomasta tai vieraasta numerosta tulevat puhelut on lehtimyyjältä tai joltain muulta kauppiaalta.
Fiksu naapuri olisi muiten ottanut avaimet talteen ha tuonut ne sinulle/tiputtamut lapun kanssa laatikosta... Niin minä olisin tehnyt, jos et olisi vastannut puhelimeen. Minä en muuten nykyään enää kanna puhelinta joka paikassa mukana, joten ajatus siitä, että aina pitäisi vastata puhelimeen on absurdi.
[/quote]
En mä nyt lehdenmyyjistäkään niin suurta ongelmaa oikeasti tekisi. Mites usein ne soittavat? Ehkä muutaman kerran vuodessa ainakin minulle. Sillloin riittää "kiitos ei", ja se siitä. Nehän voi myös kokonaan torjua suoramarkkinointikiellolla.
Tuli mieleeni asian vierestä... Kerran myin erään lastentarvikkeen netin kautta. Sen tuli hakemaan kotoani 60-70 -vuotias mies. Miehen olemuksesta tuli vähän spooky fiilis. Sellainen fiilis, että ajattelin jatkossa jättäväni nettimyynnin kokonaan väliin ja myyväni tuotteet loosikirppiksillä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä se johtuu siitä, että olen mies. En tosiaan tullut miettineeksi näkökulmaa, että naistenvaatteiden myyjä voi saada kaikennäköisiä lisätarjouksia. -ap
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:53"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En mä nyt lehdenmyyjistäkään niin suurta ongelmaa oikeasti tekisi. Mites usein ne soittavat? Ehkä muutaman kerran vuodessa ainakin minulle. Sillloin riittää "kiitos ei", ja se siitä. Nehän voi myös kokonaan torjua suoramarkkinointikiellolla.
[/quote]
Teetköhän sinä töitä ollenkaan? Tosi kiva, kun työnteko keskeytyy jonkun lehtimyyjän tai toriostajan vuoksi. Lähdet esim. kiireessä palaverista ulos vastaamaan puhelimeen ja siellä onkin joku Pertti, joka haluaa ostaa sinun sohvan tai Pirkko, joka myy lehteä. Helpommalla pääsee, kun jättää vastaamatta ja keskittyy olennaiseen, eli työntekoon.
Oho. Itse laitan mieluummin sen numeron, etenkin kesällä, kun yleensä jotain siellä myyn. Hyvin harvoin kukaan soittaa, melkein aina tulee tekstari ja parilla viestillä homma hoituu, en laske niin tarkkaan senttejä, etten pystyisi paria tekstaria lähettämään. Olen myynyt lähinnä huonekaluja ja kertaakaan ilmoitus ei ole vanhentunut viikkoa kauempaa. Yhtäkään asiatonta viestiä en ole saanut ja ihan paria poikkeusta lukuunottamatta kaupat ovat syntyneet sen ensimmäisen yhteydenottajan kanssa. Mutta myyn laadukasta pienellä hinnalla.
Itseasiassa just eilen tuli 60 € kauppa yhdestä huonekalusta. Ostaja oli laittanut sähköpostia, mutta kun olimme mökillä, nettiyhteys oli huono, enkä jaksanut ladata meilejä, kun se otti niin kauan. Juu, siellä on surkeä yhteys vaikka olis mitkä vempeleet. Oli sen verran halukas ostamaan, että laittoi sitten vielä tekstarin, kun en vastannut moneen päivään meileihin ja kaupat syntyivät samantien, jopa vein kalusteen ostajalle omalla autolla, kun asui aivan lähellä. Meilissä oli ostotarjouksia lisäksi kahdelta muulta henkilöltä.
Torissa en myy mitään postitettavaa, joten se osoite on paljastettava ja kasvokkain tavattava jokatapauksessa, mutta en ole sosiaalisesti estynyt ja asumme ihan omakotitaloalueella, en usko sarjamurhaajan ostavan multa Muuramen lastenkalusteita :)
[/quote]
Kai kerroit ostajaehdokkaalle, että ollaan nyt pari viikkoa mökillä, eikä päästä tuomaan sitä huonekalua... että tervetuloa vain ryöstämään meidän talo. Osoitteenhan saattekin selville puhelinnumeron perusteella....
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:56"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:47"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä se johtuu siitä, että olen mies. En tosiaan tullut miettineeksi näkökulmaa, että naistenvaatteiden myyjä voi saada kaikennäköisiä lisätarjouksia. -ap
[/quote]
Eikä tarvitse edes myydä naistenvaatteita, vaan niitä voidaan kysellä vaikka ilmoitus koskisi porakonetta.
[/quote]
Meillä on käynyt joskus ostajina niin epämääräistä sakkia, että sellaista ei juuri täällä omakotitaloalueella muuten näy...
En halua pahimpia häirikköjä tai mt-ongelmaisia riesakseni. Sähköpostien perusteella pystyy suodattamaan pahimmat pois... ehkä.