Wc-pöntön kansi ylh./alh.?
Vävymme laittaa vessan pöntön kannen aina kiinni, mutta minä ja mieheni olemme tottuneet pitämään vessan pöntön kanta ylhäällä. Kummin päin tämän palstan väki tekee?
Edesmenneeltä isältäni on jäänyt muisto tuostakin yllä mainitusta asiasta, että hänen mielestään vessan pöntön kansi piti jättää ylös, eli pönttö avonaiseksi, koska se kuulema vaikuttaa ilmanvaihtoon vessassa jollain tavalla, onks tossa nyt mitään perää?????
Kommentit (22)
Kiinni. Ei siinä pöntössä huvikseen oo kantta. Kiinni ettei kusipaskavedet roisku kun vessan vetää eikä tavaraa tipu sinne kun muuta touhuilee vessassa.
Auki vain silloin kun käytetään :) muuten pidetään kiinni, miksi siinä se kansi muuten olisi?
Kiinni. Joskus oli joku tutkimus, että jos vetää vessan auki, niin leviää ihan sairaasti bakteereita ilmaan, ja jos esim. hammasharjat on näkyvillä, ne menee harjoihin...
En normaalisti ole bakteerikammoinen, mutta sen tutkimuksen luettuani laitan kyllä kannen kiinni.... Jos oon poissa kotoa pidempään, jätän sen auki, en tiedä miksi....
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:53"]
Kiinni. Ei siinä pöntössä huvikseen oo kantta. Kiinni ettei kusipaskavedet roisku kun vessan vetää eikä tavaraa tipu sinne kun muuta touhuilee vessassa.
[/quote] No, ei meidän pöntöstä mitään roisku, kun sitä vedetään, vesihän menee reunoilta alaspäin, eikä ylöspäin. Mutta ton takia, ettei tavaroita tipahda pönttöön, ymmärrän.
Kiinni ettei naapurista karannut käärme pääse pöntön kautta meille.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:56"]
[/quote] HAH; mut entäs jo se käärme osaa avata kannen? Python on iso nimittäin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:53"]
[/quote] No, ei meidän pöntöstä mitään roisku, kun sitä vedetään, vesihän menee reunoilta alaspäin, eikä ylöspäin. Mutta ton takia, ettei tavaroita tipahda pönttöön, ymmärrän.
[/quote]
Kyllä roiskuu. Vähän samalla tavalla kuin aivastaessakin. Kukaan ei varmaan tiedä, että se aivastuksen räkä lentää parhaimmillaan yhdeksänkin metriä.
Auki! Inhaa, kunkansi on ollut kiini ja pyttyhöyryt on kosteana renkailla. Kuiva on kivampi. Kannattaa pestä kloorilla niin ei ole pöpöjä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:56"]
[/quote] HAH; mut entäs jo se käärme osaa avata kannen? Python on iso nimittäin.
[/quote]
Hah, meillä on painava kansi.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:59"]Auki! Inhaa, kunkansi on ollut kiini ja pyttyhöyryt on kosteana renkailla. Kuiva on kivampi. Kannattaa pestä kloorilla niin ei ole pöpöjä.
[/quote]
Pyttyhöyryt?
Auki... Mulla joskus kävi niin että unissani istahdin pöntölle ja aloin pissaamaan no kohtahan ne olikin lattialla ja reisillä :DD unisena oli sitten kiva alkaa niitä siivoomaan... Onko kellekkään käynyt noin ikinä? :D
Itse laitan sen kiinni, ainakin siksi aikaa kun vedän sen. Mutta perheessämme on paljon lapsia, joista kolme poikaa. Lasten jäljiltä kannet on miten sattuu,ja varsinkin pikkupoikien kohdalla olisin jo onnellinen, että osuisivat edes pönttöön ylipäätään...kannen asento on tässä eriteshowssa ihan sivuseikka :)
Hygienia syistä alhaalla. Jos pöntön vetää avonaisena sieltä lentelee miljoonia bakteereja ympäriinsä ja ne laskeutuu tasoille yms.
Meillä kiinni. Pääasiassa, koska pentuaikoina kissamme tuppasivat tekemään pönttösukelluksia. Enää ei sen puolesta varmaan tarvitsisi, mutta tapa on jäänyt.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:02"]
Auki... Mulla joskus kävi niin että unissani istahdin pöntölle ja aloin pissaamaan no kohtahan ne olikin lattialla ja reisillä :DD unisena oli sitten kiva alkaa niitä siivoomaan... Onko kellekkään käynyt noin ikinä? :D
[/quote]
On käynyt kerran, mutta tästkin huolimatta meillä on kannet kiinni käytön jälkeen, eli tarpeet pyttyyn, kansi kiinni ja vessan vetäminen. Ja ap puhuu sopaa, jos väi´ttää, ettei mitään lentele :D
mä pissasin joskus ala-asteella pöntön kannelle,kun kansi oli kiinni ja kauhea kiire vessaan :DD
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 19:59"]Auki! Inhaa, kunkansi on ollut kiini ja pyttyhöyryt on kosteana renkailla. Kuiva on kivampi. Kannattaa pestä kloorilla niin ei ole pöpöjä. [/quote] Pyttyhöyryt?
[/quote]
Ts. vesihöyry joka tiivistyy renkaille ja kanteen ja ne pisarat mitä roiskuu vedettäessä. Oliko liikaa mielikuvituksellesi tajuta mitä tarkoitin?
Kiinni