Miten kestää miehen itsekkyys ja välinpitämättömyys?
Suht tuore suhde, reilu vuosi oltu yhdessä. Miehellä runsaasti naispuolisia kavereita, joihin pitää yhteyttä. Mies rakastaa minua, mutta nauttii paljon muiden seurasta jos siihen on mahdollisuus. Tuntuu että kaikki muu menee aina suhteemme edelle ja että hänellä on siihen oikeus. Muutenkin näemme hänen työn vuoksi harvoin, joten toivoisin että kokisin itseni tärkeämmäksi hänen ajankäyttösuunnitelmissaan. Mikä neuvoksi?
Kommentit (23)
No haluatko olla mustasukkainen? Hyväksytkö kumppanin käytöstä? Kuuluuko hyvään parisuhteeseen tuollainen käytös mieheltä? On olemassa kumppaneita, jotka ei hyväksy valehtelua, yks kerta putkaan niin on jo koko suhde ohi....Yks ei hyväksy edes sitä haukkumista, toinen jättää sen vuoksi kun ei saa huomiota...Rehti mies osaa kyllä katsoa itseä peilistä ja tunnustaa itselle, että nyt meni vähän yli...Ja osa ei edes alistu haukkumaan, koska tietää että asiat voidaan hoitaa muullakin tavalla. Ei hyvässä suhteessa tarvi eritellä jatkuvasti omia tunteita, eikä tarvi
varoa mitä sanoo...Saa rakkautta osakseen ja hyväksynnän tunnetta. Hyvä kumppani on utelias, kiinnostunut toisen tunteista, miten toinen voi, hyvä kumppani ei haistattele tai suo päätä. Hyvässä suhteessa ymmärtäminen ei ole sitä, että otetaan jatkuvasti vastaan negatiivista toiselta, miksi pitäisi erotella mikä johtuu sinusta ja toinen laiminlyönnistä? Eikö ihminen ole loukkaantunut ja vihainen, jos sitä loukataantai laiminlyödään. Hyvässä suhteessa sun ei tarvitse koko ajan miettiä, että mitä seuraavaksi.
Avaappas tätä juttua enemmän, konkreettisia esimerkkejä kaivataan. Muuten tulee vaikutelma että sinä olet vain huomionkipeä ja mustis.
Hän on salaillut yhteydenpitoaan muihin naisiin, antanut käsityksen että voivat yhä viattomasti tapailla, mutta vasta myöhemmin tunnustanut tämän minulle. Poistaa viestejä puhelimestaan, jää kiinni pikkuvalheista koko ajan, ongelmia lain noudattamisessa, suuttuessaan puhuu minulle todella halventavasti ja lopulta käy nukkumaan jättäen minut yksin itkemään. Silti haluaa ehdottomasti pitää minut, mutta kun ei nähdä, henkistä yhteyttä ei ole ja tuntuu että hän unohtaa minut.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2015 klo 16:20"]Hän on salaillut yhteydenpitoaan muihin naisiin, antanut käsityksen että voivat yhä viattomasti tapailla, mutta vasta myöhemmin tunnustanut tämän minulle. Poistaa viestejä puhelimestaan, jää kiinni pikkuvalheista koko ajan, ongelmia lain noudattamisessa, suuttuessaan puhuu minulle todella halventavasti ja lopulta käy nukkumaan jättäen minut yksin itkemään. Silti haluaa ehdottomasti pitää minut, mutta kun ei nähdä, henkistä yhteyttä ei ole ja tuntuu että hän unohtaa minut.
[/quote] Hei ei kannata olla tuollaisen miehen kanssa, jonka huomiota täytyy tavoitella ja hakea. Oon ollut itse miehen kanssa joka teki mulle tuota samaa, yritti siis tehdä mustasukkaiseksi ja saada mua sen koukkuun. Aikuinen kypsä mies ei noin törkeästi toimi, tuo on myös yksi tapa käyttää väärin omaa valtaa suhteessa ja saada toinen voimaan huonosti...Hyvä sinusta välittävä mies ei noin toimisi.
Tulee mieleen salailu, ja ei kahta puhetta että sinua kohdellaan huonosti. Mieti omaa parasta, äläkä anna kenenkään kohdella sinua huonosti. Ei kannata odottaa ihmeparantumista mieheltä tuon käytöksen suhteen.
Jos on lain kanssa ongelmia, niin se on jo varoitusmerkki, älä aloita suhdetta ihmisen kanssa jolla on jo valmiiksi ongelmia "auktoriteetin" kanssa, haluatko pinnallisesti kertoa että mitä? Päänaukominen kertoo agressioista ja toisen syyttäminen omista mokista ja valehtelu kertoo jo paljon ihmisestä. Tuo tulee vain tuosta jo pakenemaan. Jos vielä jatkat tuota suhdetta niin tästä vuosi eteenpäin niin olet nainen joka on loukattu ja haukuttu. Oot suhteessa missä sua solvataan, valehdellaan ja vielä joudut kestämään aikuista vauvaa...Huonot merkit ilmassa jo nyt. Et voi auttaa toista kasvamaan tai muuttumaan, en tiedä minkä ikäinen mies on, mutta jokainen tietää että nimittely ja haukkuminen ei oo sallittua ja jos omatunto ei valehtelua kohdalla kolkuta ja tulee selityksiä lisää niin nuo kertoo jo paljon ihmisestä.
Ei välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä tarvi kestää...Rakkautta osoitetaan välittämällä, ei haukkumalla, ansaitset parempaa.
Kiitos vastauksista. Kaksi viimeistä kuvasivat miestä täydellisesti. Auton ratissa hän on mielivaltainen tyyliin "liikennesäännöt on muita varten". Kortti on lähtenyt, verottajan kanssa ongelmia, mutta yllätys yllätys, muiden silmissä hän on leppoisan ja hauskan miehen maineessa. En vain voi ymmärtää kuinka joku voi käydä nukkumaan, ja nukahtaa, kun rakas ihminen itkee vieressä.
Ap
No sepä se, ihminen joka toisesta välittää....kun ihminen välittää itsestä niin se välittää myös muista..jos joku näkee jonkun itkevän se selvität, että mikä on hätänä. Välinpitämätön ihminen laittaa nukkumaan...ihminen jota ei kiinnosta....Kun aikuiselta ihmiseltä puuttuu oma vastuu niin se on lyhyesti "vauva" se kiukuttelee, se tekee oman pillin mukaan, eikä välitä muista. Et voi auttaa tuota miestä, ja jos edes harktset, teet siinä jo virheen. Mieti kaikkea positiivista mitä olisit voinut tehdä tuona aikana, kun olet joutunut kiinnittämään huomiota tuon miehen negatiivisiin temppuiluihin. Ei kannata hukata omaa elämää, eikä omia arvoja ikinä. Eikä sitä kuka itse on ihmisenä...Jos "liikennesäännöt on muita varten"...Tuo kertoo ihmisestä jolla ei oo impulssikontrollia ollenkaan. Tuut menettämään ja veikkaan että oot jo menettänyt omaa hyvinvointia hiukan, kun olet edes suostunut tuohon asemaan....älä ihmettele, älä mieti yhtään enempää. Vaan anna fudut ja lähde pois.
Pistä kiertoon vaan. Saat ja ansaitset parempaa
En halua pelotella, mutta nuo ovat kaikki myös persoonallisuushäiriön oireita.
Kyllä mua pelottaa ja samalla haluaisin uskoa hyvään. Tunnen itseni yliherkäksi ja vaikeaksi kumppaniksi, mutta samalla en voi hyväksyä suhdetta, jossa toinen ei osaa ottaa hyvinvointiani huomioon ja luoda turvallista oloa. Jostain kertoo ehkä se, että suhteemme aikana minun tekemisistäni ei ole tullut kertaakaan riitaa. Ehkä hän ei vain välitä.
Kuvaamasi piirteet miehessä liittyvät persoonallisuushäiriöön. Lisäksi sitä tukee se, että olet epävarma omista havainnoistasi ja mietit, oletko yliherkkä ja kuvittelet asioita tuhaan. Googlaapa hämärtäminen tai englanniksi jos osaat kieltä, gaslighting.
On sun oma päätös jäätelö tuohon suhteeseen vai et, viisas nainen kunnioittaa itseä sen verran, että ei alennu tai ota vastaan huonoa kohtelua. Et voi solmia hyvää kumppanuussuhdetta ihmiseen, joka siihen ei ole tunnetasolla valmis. Onko jotain asioita mitkä saa jäämään tuohon suhteeseen? Parisuhteen yks kulmakiviä on perus turvallisuus, ja se että voi olla rento oma itsesi toisen kanssa. Eikö kannattaisi valita kumppani, joka arvostaa tiettyjä ominaisuuksia sinussa? Ja oma perusturva täytyy olla jo kunnossa, kun suhteeseen mennään...jos se ei ole kunnossa, niin kumppanin valinta voi perustua väärille asioille. Itse oon ollut suhteessa missä sain vastaavaa kohtelua, ja omaksi harmikseni en päättänyt sitä heti, kun alkoi tulemaan ilmi epämääräisiä piirteitä toisessa...Siinä vaiheessa olin jo hämilläni ja ihmeissäni toisen käytöksestä, ja aika kuluikin loukkaantumisen tunteiden käsittelyyn...Kannattaa miettiä jatkon kantilta, tuleeko kestämään, jos toisella on ongelmia jo nyt, voin luvata että jatkossa ainut ihminen joka ratkaisee omat ongelmansa on "minä itse" et sinä vaan minä - pätee myös tämän miehen kanssa. Vaikka näkisit, että tuo asia ei ole kunnossa, ja tässä se toimii väärin, mutta jos ihminen ei itse havaitse omassa käytöksessä mitään ongelmaa ja on tottunut käyttäytymään tietyllä tavalla, niin et voi sitä henkilöä parantaa. Eikä parantamisesta olekaan kyse, kun valitaan kumppani. Kannattaa miettiä mihin uskoo, jokainen on vastuussa itse siitä miten kohtelee muita, jos saat osaksi huonoa kohtelua ja hyväksyt sen, kysy itseltä miksi näin? Se että mahdollistaa väärinkohtelun nyt, mahdollistat sen myös jatkossa. Suosittelen irtautumaan tuosta parisuhteesta. Jos tuntuu, että et pysty, niin kannattaa kysyä itseltä miksi minä hyväksyn altistavat ja alustavan kohtelun, rakastava henkilö ei sitä tekisi.
Kannattaako olla suhteessa missä kaikki energia kuluu toisen ongelmien käsittelyyn? Ja miksi koet ja tunnet itsesi yliherkäksi? Ei kannata väheksyä omia tunteita mitä kokee toisen seurassa...
Mietin, että jos olisin jonkin aikaa niin, etten välittäisi yhtään hänen tekemisistään, niin se voisi auttaa itseäni ja saada hänet ehkä heräämään...?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:06"]
Mietin, että jos olisin jonkin aikaa niin, etten välittäisi yhtään hänen tekemisistään, niin se voisi auttaa itseäni ja saada hänet ehkä heräämään...? Ap
[/quote]
Ota ämpärisi ja lapiosi...mene hiekkalaatikolle leikkimään!
Miksi olet vaikean miehen kanssa? Mitä saat tuosta suhteesta?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 09:06"]Mietin, että jos olisin jonkin aikaa niin, etten välittäisi yhtään hänen tekemisistään, niin se voisi auttaa itseäni ja saada hänet ehkä heräämään...?
Ap
[/quote]
Ei saa heräämään! Jos suhde on jo nyt tuollainen, mieti, mitä se on tulevaisuudessa.
Saako sanoa ihan suoraan?! Ap olet idiootti! Miksi hitossa olet tuollaisen miehen kanssa?! Ja se vitun rakkaus ei ole vastaus! Sinä et taida tietää mitä se on niin mieti edes mitä se ei ainakaan ole!
Kunpa tietäisi missä menee se raja, että itse on hankala (mustasukkaisuus) ja missä toinen vain yksinkertaisesti laiminlyö parisuhdettaan. Huoh.
Ap