Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähävarainen, kerro mitä olet tänään syönyt/aiot syödä?

Vierailija
05.03.2022 |

?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvi+pari hapankorppua

päivälla makaroonimössöä(kuivanut juuston kanta/kinkkusuikaleet siinä.

Äsken kaurapuuroa iso lautanen.

Vierailija
82/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuupertuisin nälkään paljon liikkuvana ruuillanne. Siksi onkin omat rahat aina lopussa jo parissa viikossa. Ja sairaus aiheuttaa ruokarajoituksia syödä esim. halpoja juureksia, myös pahoinvointia että oeln ns. nirso syömään mm pelkkää vesi-kaurapuuroa. Oksentaisin, jos pitää päivä/viikkokausia syödä vain kaurapuuroa, linssikeittoa ym. No, omapa on ongelmani, vesipaastot pitää läskit kurissa.

Minä olen normaalituloinen ja syön kaurapuuroa todella usein. Kaurapuurosta tulee hyvää kun laittaa joukkoon vaikkapa soseutettua omenaa ja kanelia / luumuja ja rusinoita /päärynää ja maapähkinävoita jne. 

Minä en taas tykkää puurosta jos sinne kaikkea makeaa sörsseliä sekoittaa eikä ne minusta kuulu puuroon ollenkaan. Mutta makuasiahan se on kuka tykkää mistäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on yleensä joka päivä leipä ja puuro painotteinen.

Ja perunaa , kasviksia, "oranssi -30% tarra ruokia" niitä ostan eniten.

Makoronista en tykkää yhtään, enkä riissistä..

Siks perunaa.

Pakko on olla tarjous-haukka.

Kahvi on nykyään niin kallista, että olen joutunut vähentämään 😭 kahvin juontia....

Nyt juon yhden mukillisen aamulla ja toisen iltapäivällä... Ennen join kaksi kertaa enemmän..nyt ei ole varaa.

Pullaa tai pannukakkua paistan juhlapyhinä.

Vierailija
84/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kaurapuuroa voisilmällä ja marjaseoksella ( oli karviaisia, musta- puna- ja viherheruokoita , itse kerättyjä) 

Yrttimunakkaan päivällä

Nyt mietin tekisinkö pitsaa illaksi . Täytteiksi tomaattikastiketta ,  oliivia , säilöttyä paprikaa, ja juustoa. 

Tein tuon pitsan. Tuli yksi parhaista tekemistäni. Laitoin pohjaan maissijauhoja ja vehnäjäauhoja. Kaulin ohueksi ja paistoin hetken aikaa ennen täyttämistä.

Tomaattikastikkeen keitin puna- ja valkosipulista, yrttipyreestä ja tilkasta itsetehtyä kotikaljaa, sekä kuulotetuista mausteista. 

Juustona salskea Cheddar.

Vierailija
85/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on yleensä joka päivä leipä ja puuro painotteinen.

Ja perunaa , kasviksia, "oranssi -30% tarra ruokia" niitä ostan eniten.

Makoronista en tykkää yhtään, enkä riissistä..

Siks perunaa.

Pakko on olla tarjous-haukka.

Kahvi on nykyään niin kallista, että olen joutunut vähentämään 😭 kahvin juontia....

Nyt juon yhden mukillisen aamulla ja toisen iltapäivällä... Ennen join kaksi kertaa enemmän..nyt ei ole varaa.

Pullaa tai pannukakkua paistan juhlapyhinä.

Samoin, olen vähentänyt kahvin juontini kertaan tai kahteen päivässä . Töissä saattoi mennä kuusikin kuppia päivässä. 

Kuitenkin haluan juoda hyvää kahvia, joten mieluummin vähemmän kuin huonoa kahvia enemmän. 

Vierailija
86/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veripalttua ja puolukkahilloa + lasillinen vedellä jatkettua maitoa.

.

Jos ostaa kaksi 500 g veripalttupakettia niin ne voi jakaa siten että niistä tulee kolme ateriaa kahdelle. Yksi syödään pian ostamisen jälkeen ja paketista siis jää kaksi kahden hengen ateriaa, jotka voi tyhjiöpussittaa ja pakastaa. Joka päivä tätä ei viitsi syödä.

On tosi halpaa ja täyttävää ruokaa.

Ja kannattaa pilkkoa kuutioiksi ja paistaa pekonista jääneestä rasvasta, ei tarvitse käyttää voita siihen jos muutenkin on tiukkaa.

Vierailija
87/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kommentoijat eivät tiedä mikä on vähävarainen. Tuolla tavalla kukaan vähävarainen ei voi todellakaan syödä. Vähävaraisuus taitaakin olla satu. 

Kyllä todellakin tietää. Ruokajono, punalappuiset ja kauppojen poistotarjoukset on tulleet tutuiksi kuten monella muullakin ketjuun vastanneella. Lue tarkemmin.

Ei ole tulleet tutuiksi meillä nämä kun emme ole yli varojen eläneet emmekä ole ahnehtineet kakara ja eläin laumaa hyvinä aikoina vaan on laitettu rahaa säästöönkin. Kun hinnat nousevat niin tyhmästä päästä kärsii ja kauan sitten on ollut tiedossa että tällainen hinnan nousu tulee vielä tulevaisuudessa mutta jos ei lue mitään eikä seuraa aikaansa niin sellaiselle tyhmälle tulee kaikki yllätyksenä. Meillä on hankittu kasvihuone ja maata missä voi harrastella yrttien ja muun kasvattamista. Olen 20 vuotta kasvattanut hyöty puutarhaa mutta sääolosuhteet vaikuttavat satoon suurimmaksi osaksi niin että tuleeko sitä tai ei. Puutarhurin taitoni taitaisivat olla kriisi aikoina kultaakin kalliimpia jos hengissä selviydyttäisiin. 

Vierailija
88/90 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkäriä, hernekeittoa

Vierailija
89/90 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissumiestä ja kahvia.

Vierailija
90/90 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt vain juustovoileipää kolmeen otteeseen. Varsinainen sunnuntairuoka. En ole käynyt kaupassa, joten muuta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä