Vähävarainen, kerro mitä olet tänään syönyt/aiot syödä?
Kommentit (90)
Tänään on vasta lauantai, olen bruukannut syömään sunnuntaisin, hernekeittoa ja näkkäriä.
Aamulla muutama viipale ilmakuivattua kinkkua, yhden munan munakas, croisant, tuoremehua ja teetä.
Päivällä ristikkoperunoita ja kasvispihvejä, kermaviilikastiketta ja kaalisalaattia. Jälkkäriksi mustikkakääretorttua.
Illalla voileipä ja teetä.
Kinkku, tuoremehu, munat, kasvispihvit ja leipä saatu ruokajonosta. Olen hyvin kiitollinen.
Spaghettia sipulikastikkeella, eli ruskeaa kastiketta ruskistetulla sipulilla. Toiseksi ruuaksi on -60% alesta ostettua possunsuikaletta, valkoisia papuja ja paistettuja porkkana-maissia. Siinäpä ne ruuat.
Maustamatonta jogurttia, seassa banaani ja muutama kuivattu aprikoosi
Kaurapuuroa maapähkinävoilla ja äidin pihalta poimituilla punaherukoilla
Perunamuusia, lohipyöryköitä, kermaviilikastiketta, parsakaalta ja hapankaalta
Pari paistettua kananmunaa ja oma tekemää siemennäkkäriä, päällä tuorejuustoa
Mukillinen kahvia, ruokajuomana vesi.
Aamulla kaurapuuro marjakeitolla. Lisäksi kahvi ja juustosämpylä.
Välipalana banaani.
Päivällinen 4 kpl punajuurifalleroa, 2 kananmunaa, kaurapastaa ketsupilla, sämpylä raejuustolla.
Jälkkärinä kahvi suklaamuffinin kera.
Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä pizzaa. Jauheliha 1.5e, kinkkusuikaleet 1e, tomaattimurskatölkki joku 30snt, kuivahiivaa, jauhopussi 69snt, tuoreananas oli 1e/kpl tarjouksessa, Citymarketista ostettuja 1e juustoja raasteeksi
Ananas ei kuilu pizzaan.
Itse tehtyä hernekeittoa ja aamiaisella oli karjalanpiirakoita. Luojan kiitos ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehtyä pizzaa. Jauheliha 1.5e, kinkkusuikaleet 1e, tomaattimurskatölkki joku 30snt, kuivahiivaa, jauhopussi 69snt, tuoreananas oli 1e/kpl tarjouksessa, Citymarketista ostettuja 1e juustoja raasteeksi
Ananas ei kuilu pizzaan.
Jos sinne pizzaan laittaa ananasta sekaan niin silloin se kuuluu.
Nämä kommentoijat eivät tiedä mikä on vähävarainen. Tuolla tavalla kukaan vähävarainen ei voi todellakaan syödä. Vähävaraisuus taitaakin olla satu.
Kiva kuulla, että moni vähävarainen pystyy syömään kuitenkin suht terveellisesti ja maukkaasti eikä mennä ihan pelkällä makarooni ja ketsuppilinjalla.
Aamulla söin sämpylän, jossa viipaloitua kananmunaa päällä teen kanssa. Sämpylä leipäjonosta, kananmunat alennettuna päiväystuotteina 20snt/10munan rasia. Levitteenä viimeiset laappaisut lasten keväällä kouluruokakassista saadusta margariinirasiasta. Tee löytyi ylähyllyltä, tuotu tuliaisina minulle Sri Lankasta. Mustien teelehtien sekaan laitoin pari nykeröä "mansikkateetä" eli kuivattuja mansikankantoja. Kun mansikoita perkaa pakastimeen, siihen kantaan jää yleensä aina hieman mansikkaa. Kuivaan ne ja käytän sitten teen seassa.
Kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä, ja sen jälkeen keitin taas teetä ja söin sen kanssa toisen sämpylän, nyt päällä oli ingmariinia ja keittokinkunviipaleita - kinkussa oli viimeinen käyttöpäivä ja lapset eivät olleet syöneet sitä loppuun vielä. Lisäksi otin pienen nokareen sinihomejuustoa ja rivin suklaata.
Nukuin pitkät päiväunet, joten olen tekemässä vasta nyt päiväruokaa. Uunimakkaraa (Prismasta uunimakkarat 1.15€/kpl), ranskanperunoita (se x'tran halvin kilon pussi), kananuggetteja ja parsakaalia. Kaksi päivää on syöty hernekeittoa, joten ajattelin tänään tehdä jotain aivan muuta. Huomenna sitten perunaa ja kastiketta, jotain ihan perus. Ne perunat on itsekasvatettuja. Jos tekisin jauhelihakastiketta, sitä on pakastimessa 1,75€/paketti ostettu alennuslaputettuna.
Lapset ovat syöneet tänään alennettuna ostettua paahtoleipää+kaakaota (tehty 0,50€ alennusmaitoon), viikon ruokajämiä ja pussinuudeleita (silloin kun olin koiran kanssa lenkillä). Banaania ja mandariineja.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kommentoijat eivät tiedä mikä on vähävarainen. Tuolla tavalla kukaan vähävarainen ei voi todellakaan syödä. Vähävaraisuus taitaakin olla satu.
Itse tekemällä ruokaa säästää paljon ja kun ostaa alennettuja tuotteita niin voi syödä näin kun täällä on moni maininnut.
Meillä on aina rahaa ruokaan ja tingitään sitten muista huveista mutta ei koskaan ruuasta.
Aamupala = purkki jugurttia, iso muki maitokahvia.
Lounas: voileipä,jossa makkaraa , juustoa, lasi kevyt maitoa.
Päiväkahvi : iso muki maitokahvia, reilu pala siruunakakkua.
Päivällinen: pieni peruna+ lihakastiketta, lasi maitoa. Muutamia karkkeja.
Iltapala : marjoja, jukurttia, voileipä.
Tuota lihakastiketta tein ison annoksen, joten syön sitä kolmena päivänä.... Mutta riisin, tai kasvisten kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Aamulla söin sämpylän, jossa viipaloitua kananmunaa päällä teen kanssa. Sämpylä leipäjonosta, kananmunat alennettuna päiväystuotteina 20snt/10munan rasia. Levitteenä viimeiset laappaisut lasten keväällä kouluruokakassista saadusta margariinirasiasta. Tee löytyi ylähyllyltä, tuotu tuliaisina minulle Sri Lankasta. Mustien teelehtien sekaan laitoin pari nykeröä "mansikkateetä" eli kuivattuja mansikankantoja. Kun mansikoita perkaa pakastimeen, siihen kantaan jää yleensä aina hieman mansikkaa. Kuivaan ne ja käytän sitten teen seassa.
Kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä, ja sen jälkeen keitin taas teetä ja söin sen kanssa toisen sämpylän, nyt päällä oli ingmariinia ja keittokinkunviipaleita - kinkussa oli viimeinen käyttöpäivä ja lapset eivät olleet syöneet sitä loppuun vielä. Lisäksi otin pienen nokareen sinihomejuustoa ja rivin suklaata.
Nukuin pitkät päiväunet, joten olen tekemässä vasta nyt päiväruokaa. Uunimakkaraa (Prismasta uunimakkarat 1.15€/kpl), ranskanperunoita (se x'tran halvin kilon pussi), kananuggetteja ja parsakaalia. Kaksi päivää on syöty hernekeittoa, joten ajattelin tänään tehdä jotain aivan muuta. Huomenna sitten perunaa ja kastiketta, jotain ihan perus. Ne perunat on itsekasvatettuja. Jos tekisin jauhelihakastiketta, sitä on pakastimessa 1,75€/paketti ostettu alennuslaputettuna.
Lapset ovat syöneet tänään alennettuna ostettua paahtoleipää+kaakaota (tehty 0,50€ alennusmaitoon), viikon ruokajämiä ja pussinuudeleita (silloin kun olin koiran kanssa lenkillä). Banaania ja mandariineja.
Kiitos, kokeilen tuota mansikkateetä! Perunoiden kuorista voi muuten tehdä sipsejä uunissa, tulee yllättävän hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Outoa että pitää käydä leipäjonossa jotta pystyy koiran ja lapset elättämään. Minulla ei ole kumpiakaan enkä kävisi koskaan missään ruokapussi jakeluissa jos ei olisi oma varaisuutta hankkiimiini harrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
No mitä niiden köyhien pitäisi syödä? Vettä ja varpaankynsiä?
Itse elän sosiaalituella ja ostan luomua ja parhaimpia terveellisimpiä tuotteita kerran viikossa. Riittää varat hyvin. Toki, muuhun ei juuri mene mitään paitsi laskut, et miksi ei laittaa rahaa ravintoon jos sitä on. Hyvään ravintoon. Viikko budjetti 30 riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa että pitää käydä leipäjonossa jotta pystyy koiran ja lapset elättämään. Minulla ei ole kumpiakaan enkä kävisi koskaan missään ruokapussi jakeluissa jos ei olisi oma varaisuutta hankkiimiini harrastuksiin.
Elämäntilanteet vaihtelee. Se on hienoa, että sinulla on niin paljon varallisuutta, että voit moralisoida muita :-D <3
Aamulla voileipää kalkkunaleikkeellä, juustolla ja kurkulla, kahvia ja mehua.
Päivällä peruna-jauhelihalaatikkoa, jälkiruokana turkkilainen jogurtti luumuhillolla.