Ennen oli kotipuhelinnumerot puhelinluettelossa kaikilla kunnon ihmisillä. Miten ovatkaan puhelinasiat muuttuneet?
Niin - ihmisillä oii julkinen numero eikä siitä ollut mitään ongelmaa. Nyt 'kaikilla' on ties mitä salaisia numeroita. Minua hirvittää se, että koko ihmisen ihmissuhdeverkosto on siellä puhelinlaitteessa ja pankkitiedot myös. On myös omituista, että ihmisen kaikki asiat esim omakanta ja omavero perustuu johonkin pankin antamaan tunnistautumiseen.
Oletteko edes kirjoittaneet johonkin paperille tai vihkoon tärkeät puhelinnumerot siltä varalta, että puhelinjärjestelmään tulisi joku häiriö tai se 'pimenisi' kokonaan? Mitkä puhelinlaitteet ja tietokoneet sitten edes toimisivat? Jos tulee sähköongelmia niin se taitaa johtaa sekä tietokone että puhelinongelmiin kun lataus loppuu... Silloin pitää olla tuttujen kunnon osoitteet tiedossa, että voi mennä paikan päälle, jos jollakin kulkupelillä pääsee sinne saakka...
On maailma kyllä muuttunut... tässäkin asiassa... ja tuleeko olemaan joku paluu ja minkälainen se sitten voisi olla?
Ei mun numero ole koskaan ollut julkinen eikä mun pankkitiedotkaan ole puhelimessa.
Mulla on ihan tarkoituksella älytön perusluuri eikä kaikkien tuttujen numerot todellakaan ole siinä.