Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuljetusfirma väittää, että pakettia on yritetty toimittaa mutta ei ole

Vierailija
05.03.2022 |

He ilmoittivat vain, että paketti palautuu lähettäjälle. Alan nyt kyllä tosissani ihmetellä, olenko tullut huijatuksi? Koko viime viikon odotin pakettia, en saanut mitään seurantatunnusta, mitään ilmoitusviestiä ei ole tullut, kukaan ei ole yrittänyt soittaa paketista, ovella ei ole käyty. Kaikki yhteystiedot on oikein. Ihmettelen kovasti, miten he pystyvät ilmoittamaan paketin palautumisesta, mutta eivät siitä että se on toimituksessa. Olisin voinut vaikka käydä hakemassa sen jostain. Nyt kyseenalaistan, mitä koko paketille on käynyt.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt noin Schenketin kanssa. Se toimittamisyritys on vain se, että ne on yrittäneet soittaa puhelimeen. Jos ei pysty vastaamaan, eivät yritä tuoda ovelle. En minä ainakaan liikenteessä edes kuule puhelimen ääntä ja töissä en voi vastata.

Schenkeriltä tulee tosin sähköpostiin ennakkoilmoitus, minä päivänä pakettia muka yritetään toimittaa, mutta eipä ole koskaan ainakaan sinä päivänä yritetty edes soittaa.

Tässä on nyt ongelmana se, että kuljetusyhtiöt olettaa, että asiakkaalle ei ole muuta elämää kuin istua kotona puhelimen ääressä odottamassa pakettia.

Ongelma on äärimmilleen viety kilpailutus.

Vierailija
22/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käynyt pari kertaa. En tiedä miksi, mutta selkeästi valehtelevat asiasta. Käyny postin sekä matkahuollon kanssa. Postin paketin sain uudelleen ovelle, matkahuollon paketti vietiin kamppiin odottamaan noutoa. Molemmissa tapauksissa valehtelu selvisi vasta kun soitin pakettien perään.

No täällä on valvontakamerat pihalla ja aulassa, eli voin tarvittaessa todistaa ettei kukaan ole käynyt. Vituttaa sen verran rankasti, että tekisi mieli tehdä rikosilmoitus varkaudesta ja kusetuksesta. Ap

Hyvä että on kamerat, eli todistusaineistoa löytyy! Itse en ihan rikosilmoitusta lähtis oikeasti tekemään, mutta voisin hieman uhkailla sellaisella ja mainita nuo kamerat kuljetusfirmalle. Moraalitonta? Ehkä. Mutta ymmärrän tosi hyvin miksi ap:ta jurppii. Minultakin menisi ihan vati nurin, kun pokkana koitetaan kusettaa! Jos olisivat edes myöntäneet, että sori, pakettisi jäi "epähuomiossa" jakamatta, tuomme paketin viiveellä tms. Niin ei se olisi niin iso asia. Tuommoinen valehtelu mokan sattuessa saa sappeni kiehumaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon siirtynyt lähes täysin takaisin kivijalkaliikkeiden asiakkaaksi tuon takia.

Vierailija
24/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyllä ihan oma vika, jos joku tilaa firmalta jonka nimi on "UPS". Antaisitko itse nimeksi yrityksellesi, vaikka "Hupsista"? Millaista toimintaa voi sen nimiseltä firmalta edes odottaa.

Vierailija
25/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta, että töissä 8-16 ja sit kuljetusliike kokeilee randomina mitään ilmoittamatta vaikka klo 10 ovelle toimitusta, joo ei oo kukaan kotona, lappu luukusta ja laittaa 5 km päähän postiin ja hae sieltä.

Vierailija
26/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On käynyt pari kertaa. En tiedä miksi, mutta selkeästi valehtelevat asiasta. Käyny postin sekä matkahuollon kanssa. Postin paketin sain uudelleen ovelle, matkahuollon paketti vietiin kamppiin odottamaan noutoa. Molemmissa tapauksissa valehtelu selvisi vasta kun soitin pakettien perään.

No täällä on valvontakamerat pihalla ja aulassa, eli voin tarvittaessa todistaa ettei kukaan ole käynyt. Vituttaa sen verran rankasti, että tekisi mieli tehdä rikosilmoitus varkaudesta ja kusetuksesta. Ap

Muista pysyä asialinjalla, kun otat yhteyttä. Mutta kysäise kuitenkin, että miten ovat muka käyneet, kun valvontakameroissa ei mitään näy.

Vierailija
27/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä enää tilaa PostNordin kuljetuksella. Tuo on heidän standarditoimintaansa.

Koska sulla on jäänyt PN-seuranta saamatta?

No joo, seurantaKOODI on kyllä ollut aina, mutta koska matkalla on musta aukko nimeltä Vantaan terminaali, niin paketti voi olla seuraamattomissa/hukassa useita viikkoja.

Ja sitten kun joku sen sillä vahingossa pöyhii esiin niin voi lähteä suoraan lähettäjämaahan takaisin.

Vierailija
28/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista pysyä asialinjalla, kun otat yhteyttä. Mutta kysäise kuitenkin, että miten ovat muka käyneet, kun valvontakameroissa ei mitään näy.

Laitoin jo asiallisen viestin asiakaspalveluun eilen. Rankin vitutus alkoi vasta tänään. Ymmärrän itsekin sen, että joskus toimitukset voi viivästyä, kuski voi eksyä tai mitä tahansa, mutta silloin asia täytyy kommunikoida asiakkaalle. Ei valehdella ja lähettää asiakkaan koko viikon odotettu paketti vaan takaisin. Ap

Vierailija
29/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

useemman kerran käyny itelle. Tulee viesti että on käyty ja kukaan ei ollut kotona.Olen soittanut perään ja todennut et oon kyllä ollu koko päivän kotona ja kukaan ei käyny. Selvinnyt et eivät karttajärjestelmästään löytäneet meiän osoitetta. Aika törkeetä kyllä

Vierailija
30/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt noin Schenketin kanssa. Se toimittamisyritys on vain se, että ne on yrittäneet soittaa puhelimeen. Jos ei pysty vastaamaan, eivät yritä tuoda ovelle. En minä ainakaan liikenteessä edes kuule puhelimen ääntä ja töissä en voi vastata.

Schenkeriltä tulee tosin sähköpostiin ennakkoilmoitus, minä päivänä pakettia muka yritetään toimittaa, mutta eipä ole koskaan ainakaan sinä päivänä yritetty edes soittaa.

Tässä on nyt ongelmana se, että kuljetusyhtiöt olettaa, että asiakkaalle ei ole muuta elämää kuin istua kotona puhelimen ääressä odottamassa pakettia.

Ongelma on äärimmilleen viety kilpailutus.

Meillä pitäis olla juomarahakäytäntö kuten Jenkeissä, niin kannattaisi pienikin paketti tuoda reippaasti perille.

Vierailija
31/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, seurantaKOODI on kyllä ollut aina, mutta koska matkalla on musta aukko nimeltä Vantaan terminaali, niin paketti voi olla seuraamattomissa/hukassa useita viikkoja.

Ja sitten kun joku sen sillä vahingossa pöyhii esiin niin voi lähteä suoraan lähettäjämaahan takaisin.

Mulla näkyy seurantakoodista, että mun paketti ulkomailta on nyt maannut tuolla Vantaalla viikon. Onko tavaroillekin joku koronakaranteeni vai tutkitaanko ne ja läpivalaistaan vai mikä homma ettei saada eteenpäin?

Turvallisuushysteriakin mennyt liian pitkälle.

Vierailija
32/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta, että töissä 8-16 ja sit kuljetusliike kokeilee randomina mitään ilmoittamatta vaikka klo 10 ovelle toimitusta, joo ei oo kukaan kotona, lappu luukusta ja laittaa 5 km päähän postiin ja hae sieltä.

Joidenkin kuljetusliikkeiden toimitusajat on käsittämättömiä. Jo ennen koronaa oli keskisuurella paikkakunnalla toimitukset vain arkisin klo 8-14 välillä. Kuka on silloin kotona edes? Onko järkeä vaan ajella ympäriinsä kun valtaosaa ei voi toimittaa?

Vierailija
33/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PostNordin kuljetukset hoitavat ainakin meillä ihan kotimainen posti.

Vierailija
34/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen kuljetusfirmassa. Muutaman kerran olen vain laittanut järjestelmään, ettei vastaanottajaa saatu yhteyttä, kun kohde oli niin syrjässä muista paikoista. Saman rahan saan silti.

Vierailija
35/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen kuljetusfirmassa. Muutaman kerran olen vain laittanut järjestelmään, ettei vastaanottajaa saatu yhteyttä, kun kohde oli niin syrjässä muista paikoista. Saman rahan saan silti.

Ja se asiakas on maksanut kalliin kotiikuljetuksen paketilleen. Yhtään ei omatunto kolkuta? Minusta tuo on varastamista. Sinun kuuluisi hyvittää palkastasi toimituskulu kaikille näille asiakkaille, joiden toimitukset jätit vain tekemättä.

Vierailija
36/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo paitsi, että nykyään moni tekee duunia kotoa käsin ja on koko päivän kotona, mutta silti ne tekee noin.

Vierailija
37/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että DHL löytää aina perille mutta UPS ei löydä.

Vierailija
38/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi näin kerran myös, ei mitään ilmoitusta mistään. Paketti palautui lähettäjälle ja kävipä vielä niin mukavasti että sattui olemaan k**pä myyjäliike niin että pitivät sitten sekä tavarat että rahat, eivätkä suostuneet palauttamaan mitään, kun kuljetusliike väitti että on yritetty toimittaa. Kyseessä oli Finlandia kirja, tai joku sen niminen kirjakauppa. En tiennyt että noin voi edes tehdä, tai että kukaan kehtaisi toimia niin, mutta kyllä vaan...

Vierailija
39/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se asiakas on maksanut kalliin kotiikuljetuksen paketilleen. Yhtään ei omatunto kolkuta? Minusta tuo on varastamista. Sinun kuuluisi hyvittää palkastasi toimituskulu kaikille näille asiakkaille, joiden toimitukset jätit vain tekemättä.

Älä jeesustele. Kyllä vastaanottajaan yritetään ottaa uudestaankin yhteyttä, kunhan on vaan tunnollinen työntekijä.

Vierailija
40/47 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy seurantakoodista, että mun paketti ulkomailta on nyt maannut tuolla Vantaalla viikon. Onko tavaroillekin joku koronakaranteeni vai tutkitaanko ne ja läpivalaistaan vai mikä homma ettei saada eteenpäin?

Turvallisuushysteriakin mennyt liian pitkälle.

Huonosti organisoitu paikka ja alimitoitettu henkilöstä/lähettien määrä.

Odotas kun pakettisi siirtyy terminaali-lähetti-ei voitu toimittaa-terminaali-hukka-lähetti -looppiin. Sitten vasta vituttaakin.