Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalotupakointi - puolesta vai vastaan?

Vierailija
02.08.2015 |

Meidän taloyhtiössä on tulossa äänestys parveketupakoinnin kieltämisestä. Itseäni asia ei haittaa tai kiinnosta mitenkään. Perustelkaa siis minulle kantanne jotta osaan päättää kummalle kannalle äänestyksessä käännyn.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:42"]

Useimmiten kerrostalopalot lähtee tupakasta, joten kiva sitten miettiä kun oma koti on palanut, mahdollisesti puoliso, lapsi tai lemmikki kuollut, että olisko pitäny valita toisin. Juuri vähän aikaa sitten täällä Vaasassa oli samana yönä 3 tulipaloa joista 2 oli syttynyt tupakasta. Henkilövahinkoja ja tavarat pilalla. Itse en ottais riskiä äänestää puolesta. Muuten mua ei tupakointi häiritse.

[/quote]

Aika usein myös ns. "nakit ja muusit"- jutusta. Silloinhan ruuanlaitto pitäisi kieltää myös.
[/quote]

Ruoanlaitto ja syöminen on ihmiselle elintärkeää. Sille ei voi mitään jos palo siitä lähtee.

Tupakointi ei ole elintärkeää.

Vierailija
82/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta ei tule mitään hyvää.

Pelastetaan ne itsetuhoiset, jotka vielä polttavat. Vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:42"]

Useimmiten kerrostalopalot lähtee tupakasta, joten kiva sitten miettiä kun oma koti on palanut, mahdollisesti puoliso, lapsi tai lemmikki kuollut, että olisko pitäny valita toisin. Juuri vähän aikaa sitten täällä Vaasassa oli samana yönä 3 tulipaloa joista 2 oli syttynyt tupakasta. Henkilövahinkoja ja tavarat pilalla. Itse en ottais riskiä äänestää puolesta. Muuten mua ei tupakointi häiritse.

[/quote]

Rekt!

Vierailija
84/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:09"]

En oo ikinä haistanut tupakansavua vaikka naapurit tupakoi... Eiköhän jokainen saa tehdä asunnossaan mitä huvittaa. En kyllä edes käytä parveketta koskaan siellä käy vaan kaverini jotka tupakoivat ... Eiköhän ne tupakoitsijat sitä parveketta muutenkin enemmän käytä ainakin talvisin luulis..

[/quote]

Eli kun sä haista, niin ei sitä voi kukaan muukaan haistaa? Ja koska sä et itse tupakoi ja näinollen käytä parvekettasi ikinä, ei kukaan muukaan savuton voi tietenkään parvekettaan käyttää? Tiesitkö, se parveke ei ole (pelkästään) tupakointia varten eikä se myöskään ole ilmainen kylkiäinen asunnon mukana? Mitä sä tuumaisit, jos sä et voisi käyttää makuuhuonettasi, koska naapuri pitäisi kuorma-autoa sen ikkunan alla käynnissä 24/7?

Vierailija
85/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:28"]

Olen sitä mieltä että ihmisiltä ei voi vaatia liikaa, koska ihmiset pääsääntöisesti ovat välinpitämättömiä ja laiskoja. Jos vaaditaan, että pitää polttaa jossain kaukana parkkipaikalla -> tupakoitsijat polttavat ikkunasta tai liesituulettimen alla, koska eivät jaksa lähteä pihalle. Ihmisille voi mäkättää, voi paheksua ja voi vaatia, mutta kannattaa miettiä kumminkin miten se oikeasti menee. Se ei mene niinkuin sen toivoisi menevän, vaan mikä on helpointa sille toiselle.

[/quote]

Jotenkin ihan kuvittelisin lopettamisen olevan helpointa.

Vierailija
86/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:42"]

[/quote]

Ei nuo sätkä huulessa sammujat mene sinne partsille kuitenkaan. Ja kuinkas monta partsia on kärvähtänyt näiden röökaajien takia, kun ei ne osaa edes stumpata ja sitten palaa sohvat ja kaikki muukin irtaimisto sieltä.

Vierailija
87/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:28"]

Olen sitä mieltä että ihmisiltä ei voi vaatia liikaa, koska ihmiset pääsääntöisesti ovat välinpitämättömiä ja laiskoja. Jos vaaditaan, että pitää polttaa jossain kaukana parkkipaikalla -> tupakoitsijat polttavat ikkunasta tai liesituulettimen alla, koska eivät jaksa lähteä pihalle. Ihmisille voi mäkättää, voi paheksua ja voi vaatia, mutta kannattaa miettiä kumminkin miten se oikeasti menee. Se ei mene niinkuin sen toivoisi menevän, vaan mikä on helpointa sille toiselle.

[/quote]

Jotenkin ihan kuvittelisin lopettamisen olevan helpointa.

[/quote]

Jos nyt lähdetään siitä oletuksesta että osa ihmisistä joka tapauksessa haluaa polttaa ja kokevat saavansa siitä nautintoa. En usko että kaikki ovat valmiita siitä luopumaan, eikä mielestäni sinunkaan kannata siihen luottaa että tupakointi loppuu kun siitä tehdään vaikeaa. Osa joka tapauksessa polttaa, siitä kannattaa lähteä liikkeelle kun miettii tuota ongelmaa.

Vierailija
88/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:46"]

En tiedä vra taloista, voidaanko niissä kieltää, omistuasunnossa saa polttaa niinkun haluaa. 

Tupakansavua enemmän häiritsee kiljuvat kakarat pihalla ja niiden kälkättävät mutsit. Ne pitäis eristää -äänieristää.

[/quote]

Jos normaali elämä häiritsee, Suomessa on asumattomia seutuja, joissa voi nauttia ylhäisestä yksinäisyydestä.

Vierailija
89/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tupakoivat ihmiset pitäisi paloitella ja upottaa suohon. Suomi olisi paljon parempi maa. Saisi rauhassa röyhyttää, eikä elämäänsä kyllästyneet demareita kannattavat paskaämmät valittaisi joka käänteessä.

Vierailija
90/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:56"]

Ei haittaa. Itse en tupakoi, mutta ei todellakaan haittaa naapurin parveketupakointi. Meillä äänestettiin vuosi sitten ja saa tupakoida-puoli voitti. Ihmisen vapaus. Suurin osa yes-äänestäjistä ei tupakoi. Asumme Krunikassa.

[/quote]

Fiksua porukkaa teilläpäin. Ymmärretään, että kerrostalossa asuminen ylipäätään tarkoittaa sopeutumista.

[/quote]

Kerrostaloasuminen on harvemmalle se ykkösvaihtoehto, vaan pakon sanelema juttu. Se kun on tarpeeksi persiistä jo muutenkin, niin miksi siitä pitää tehdä vielä tarkoituksella entistä pahempaa? Miksi pitää hakata ja paukuttaa ovia, ravata rappukäytävässä, hyppiä ja pomppia niin että lamput helisee yms? Eikö siitä voi tehdä niin siedettävää kaikille, kuin se ylipäänsä on mahdollista? Ei se sopeutuminen tarkoita sitä, että sen varjolla voi olla välittämättä naapureistaan ja elää kuin pellossa. Turha aina käskeä hiljaisuutta arvostavia asiallisia ihmisiä muuttamaan korpeen melua pakoon, kun ihan itse omalla toiminnallaan voi olla tuottamatta ylimääräistä ja tarpeetonta möykkää. Kyllä sitä ihan jokainen muuttaisi kerrostalosta samantien pois, jos se vaan olisi mahdollista.

Vierailija
91/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:56"]

Ei haittaa. Itse en tupakoi, mutta ei todellakaan haittaa naapurin parveketupakointi. Meillä äänestettiin vuosi sitten ja saa tupakoida-puoli voitti. Ihmisen vapaus. Suurin osa yes-äänestäjistä ei tupakoi. Asumme Krunikassa.

[/quote]

Fiksua porukkaa teilläpäin. Ymmärretään, että kerrostalossa asuminen ylipäätään tarkoittaa sopeutumista.

[/quote]

Kerrostaloasuminen on harvemmalle se ykkösvaihtoehto, vaan pakon sanelema juttu. Se kun on tarpeeksi persiistä jo muutenkin, niin miksi siitä pitää tehdä vielä tarkoituksella entistä pahempaa? Miksi pitää hakata ja paukuttaa ovia, ravata rappukäytävässä, hyppiä ja pomppia niin että lamput helisee yms? Eikö siitä voi tehdä niin siedettävää kaikille, kuin se ylipäänsä on mahdollista? Ei se sopeutuminen tarkoita sitä, että sen varjolla voi olla välittämättä naapureistaan ja elää kuin pellossa. Turha aina käskeä hiljaisuutta arvostavia asiallisia ihmisiä muuttamaan korpeen melua pakoon, kun ihan itse omalla toiminnallaan voi olla tuottamatta ylimääräistä ja tarpeetonta möykkää. Kyllä sitä ihan jokainen muuttaisi kerrostalosta samantien pois, jos se vaan olisi mahdollista.

[/quote]

Miljoona kertaa mieluummin kerrostalo Krunasta kuin "oma rauha" jossain Kuhmon perukoilla keskellä-ei-mitään.

Vierailija
92/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:06"]

Minusta ihmisellä on vapaus tehdä omassa asunnossaan mitä hän haluaa. Parveke on osa asuntoa. Mielummin poltetaan siellä parvekkeella entä sisällä. Meilläkin naapurit polttavat, välillä tulee haju mutta se lähtee kyllä yhtä nopeasti pois kun on tullutkin. Se on sitä kerrostalossa asumista. Minua häiritsee enemmän että yläkerran naapurin siivouspäivä on sunnuntai, ja hän imuroi 8-9 väliin. Täysin sallittua, mutta todella, todella ärsyttävää.

[/quote]

Eipä siivoaminen sinunkaan paskaiselle röökiloukolle tekisi pahaa. Et varmaan siivoa koskaan itse jos asia sinua noin paljon häiritsee. Ei yllätä. Tupakoivalle wt-sakille ei ole kloriitti ja mattopiiska tuttuja.
[/quote]
Olen tupakoitsija ja ainakin mun kämppä on siisti. Mutta mitäpä tuollainen itseään täynnä oleva kusipää mistään tietäisi.

Vierailija
93/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä haistanut tupakansavua vaikka naapurit tupakoi... Eiköhän jokainen saa tehdä asunnossaan mitä huvittaa. En kyllä edes käytä parveketta koskaan siellä käy vaan kaverini jotka tupakoivat ... Eiköhän ne tupakoitsijat sitä parveketta muutenkin enemmän käytä ainakin talvisin luulis..

Vierailija
94/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihis ne sitten menee tupakalle jos ei parvekkeelle? Pihalle vai? No siitäkin sit tulis sanomista kun rampataan rapussa...

Vierailija
95/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:47"]

Onhan niitä savuttomia taloja sellaisille, jotka eivät tupakan hajua/savua kestä. Itse poltan omalla parvekkeellani ja niin tekevät monet muutkin naapurit omillaan. En muuttaisi sellaiseen taloon/asuntoon, jossa tupakointi on myös parvekkeella kielletty. Todella epäreilua muuttaa tupakointia koskevia sääntöjä kesken kaiken. Ikkunat saa halutessaan kiinni tai parvekkeelta voi poistua siksi aikaa, kun naapuri käryttelee. Eikä sitä savua (hajua enemmänkin) kulkeudu muiden asuntoihin kovin hirveitä määriä normaalista tupakoinnista :)

[/quote]

Siis mitä hittoa? Tosissaanko sä oot sitä mieltä että sen savuttoman naapurin pitäisi pomppia sulkemaan ikkunoita ja pois partsilta joka h*lvetin kerta kun naapuri panee tupakaksi? Eihän sitä muuta kerkeä tehdäkään, kun avata ja sulkea ikkunoita naapurin polttaessa 24/7 ja todellakin myös öisin. Ei siinä mitään olisikaan jos se tupakointi olisi satunnaista kerran tai kaksi päivässä, mutta kun se p*rkeleen kessu palaa ihan kokoajan. Onneksi tosiaan on ollut kylmä kesä, niin kämppä ei ole kuin sauna.

[/quote]

Suosittelen näin tekemään, jos on herkkä hajulle. On myös ihan yhtä itsekästä ajatella, että kaikkien on lopetettava tupakointi, koska sinä et sitä siedä. Jos ei omalla partsillaan saa polttaa, niin tupakointi siirtynee useassa tapauksessa sisälle. Luuletko ihan tosissasi, että esim. talvipakkasilla tupajakoitsijat lähtevät koluamaan ylimmistä kerroksista pihalle aamu- tai iltasavuille?

Vierailija
96/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanomassa samaa kuin äskeinen.. Eli jos et tupakoi kukaan muukaan ei saisi ? Huhhuh... En itse juo alkoholia niin pitäisikö kaikilta se sitten kieltää NO EI...

Vierailija
97/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tupakka haisee ihan siellä tupakoitsijan kämpässäkin, vaikka kuinka pitäisi parvekkeen ovea kiinni. Haju jämähtää vaatteisiin ja hiuksiin ja tulee mukana sisälle. Tupakoimaton haistaa herkemmin.

Vierailija
98/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäköhän laiset parvekkeet teillä muuten on sitten jos tupakansavu tulee ala tai yläkertaan? Itse en ole haistanut mutta meille ei ole lasitettuja ...

Vierailija
99/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi nyt yleensäkin on perseestä ja voitais kieltää kokonaan. Mutta ennemmin parvekkeella kuin liskarin alla. 

Mitä tulee rangaistukseksi, jos kyttääjä saa jonkun tupakoijan kiinni parveketupakoinnista? Häätö? 

Vierailija
100/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho kirjoitusvirheitä pukkaa mulla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi