Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalotupakointi - puolesta vai vastaan?

Vierailija
02.08.2015 |

Meidän taloyhtiössä on tulossa äänestys parveketupakoinnin kieltämisestä. Itseäni asia ei haittaa tai kiinnosta mitenkään. Perustelkaa siis minulle kantanne jotta osaan päättää kummalle kannalle äänestyksessä käännyn.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:17"]

Parveke kuuluu asuntoon ja se on asunnonomistajan asia päättää mitä siellä tehdään. Tupakoidaanko sisällä vai ulkona vai parvekkeella. Minkäväriset verhot ripustaa parvekkeelle. Vuokranantaja voi kieltää vuokralaisen tupakoinnin, mutta taloyhtiö ei voi kieltää osakasta tupakoimasta. Näillä nykyisillä laeilla.

[/quote]

Miksiköhän grillaus on sitten kielletty parvekkeella? Ei voi mihikään palovaaraan liityä, koska tupakka on polttanut niin monta kämppää, ettei tosikaan. Ja sähkögrillistä käytöstä tuskin mitään terveyshaittoja tulee...
[/quote]
Ei grillausta ole kielletty, ainoastaan avotulen teko. Sähkögrillillä voi.

Vierailija
22/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Itse en tupakoi, mutta ei todellakaan haittaa naapurin parveketupakointi. Meillä äänestettiin vuosi sitten ja saa tupakoida-puoli voitti. Ihmisen vapaus. Suurin osa yes-äänestäjistä ei tupakoi. Asumme Krunikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTAAN

en jaksa enää että se tupakanhaju alakerrasta tunkeutuu sisälle asti jos on ikkuna/parvekkeen ovi auki. yököttää ja muutenkin tupakansavu aiheuttaa minulle jatkuvasti migreenikohtauksia

saastuttakaa ittenne niillä tupakoilla, mutta voisitte olla vähemmän itsekkäitä ja ajatella muita

Vierailija
24/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:47"]

Onhan niitä savuttomia taloja sellaisille, jotka eivät tupakan hajua/savua kestä. Itse poltan omalla parvekkeellani ja niin tekevät monet muutkin naapurit omillaan. En muuttaisi sellaiseen taloon/asuntoon, jossa tupakointi on myös parvekkeella kielletty. Todella epäreilua muuttaa tupakointia koskevia sääntöjä kesken kaiken. Ikkunat saa halutessaan kiinni tai parvekkeelta voi poistua siksi aikaa, kun naapuri käryttelee. Eikä sitä savua (hajua enemmänkin) kulkeudu muiden asuntoihin kovin hirveitä määriä normaalista tupakoinnista :)

[/quote]

On ihan hiton ärsyttävää köydö laittamassa puolen tunnin välein parvekkeen ovea viideksi minuutiksi kiinni..

Miksi tupakointi ei ole verrattavissa muuhun häiriökäyttäytymiseen, koska sen vaikutukset tosiaan kulkeutuvat myös muiden asuntoihin samaan tapaan kuin esim liian kovaa soitettu musiikki..

Vierailija
25/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:54"]

Te tupakoijat ette tajua miten helposti se haju tulee sisälle viereisiin asuntoihin :/ Mullakin yläkerran naapuri polttaa ja joudun aina laittamaan ikkunan kiinni silloin. Kerran meillä alkoi jopa palohälytin soida, kun oli ikkuna jäänyt auki ja naapurin savu leijaili meille.

[/quote]

Uskotaan ;) Annan vieraiden polttaa sisälläkin, eipä ole koskaan palohälytin reagoinu. Ei varmasti reagoi johonkin naapurin tupakointiin tai on pahasti rikkinäinen vehje. 

Vierailija
26/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta, koska minua ei kiinnosta mitä toiset tekevät ja savu ei minua häiritse.

Vierailija
27/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla äänestyksillähän ei ole mitään virkaa. Tupakointi on kaikilla parvekkeilla sallittua. Myös hiiligrillin voi parvekkeella pöhäyttää, ainoastaan avotuli (nuotio) ja kertakäyttögrilli on kiellettyjä parvekkeilla.

http://m.iltalehti.fi/asuminen/2015052619750993_an.shtml

Vierailija
28/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oven raolleen ettei sitä hajua tulisi niin paljon, kuten varmaan ounastelitkin. Jännä, ettei meidän olkkarissa rööki haise. Ihmettelen kyllä, miten naapurista voi muka tulla niin paljon löyhkää toiseen asuntoon saakka. Eli pidä sinäkin sitä partsin ovea kiinni.

Vierailija
29/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä ehdottomasti tupakointia vastaan! Tupakoitsijat ovat koko Suomessa selkeästi vähemmistössä. Mikset toimisi yhteisen hyvän puolesta?

Vierailija
30/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielto. Hyi tupakka. Tupakka on hyvä kieltona ja vaarallisena huumausaineena. Kannabis ja tupakka voisi vaihtaa tarhaa

Vierailija
31/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten pitää noita ikkunoita tai ovia kiinni, kun ainakin oma asunto menee niin kuumaks kesällä että on pakko pitää ovet auki ja ikkunat auki

Vierailija
32/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisellä on vapaus tehdä omassa asunnossaan mitä hän haluaa. Parveke on osa asuntoa.
Mielummin poltetaan siellä parvekkeella entä sisällä. Meilläkin naapurit polttavat, välillä tulee haju mutta se lähtee kyllä yhtä nopeasti pois kun on tullutkin. Se on sitä kerrostalossa asumista.
Minua häiritsee enemmän että yläkerran naapurin siivouspäivä on sunnuntai, ja hän imuroi 8-9 väliin. Täysin sallittua, mutta todella, todella ärsyttävää.

Vierailija
33/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:06"]

Minusta ihmisellä on vapaus tehdä omassa asunnossaan mitä hän haluaa. Parveke on osa asuntoa. Mielummin poltetaan siellä parvekkeella entä sisällä. Meilläkin naapurit polttavat, välillä tulee haju mutta se lähtee kyllä yhtä nopeasti pois kun on tullutkin. Se on sitä kerrostalossa asumista. Minua häiritsee enemmän että yläkerran naapurin siivouspäivä on sunnuntai, ja hän imuroi 8-9 väliin. Täysin sallittua, mutta todella, todella ärsyttävää.

[/quote]

Eipä siivoaminen sinunkaan paskaiselle röökiloukolle tekisi pahaa. Et varmaan siivoa koskaan itse jos asia sinua noin paljon häiritsee. Ei yllätä. Tupakoivalle wt-sakille ei ole kloriitti ja mattopiiska tuttuja.

Vierailija
34/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan. Myös tupakoimaton omistaa sen parvekkeensa ja hajuhaitan takia ei voi olla siellä. Aikoinaan asuimme kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Ja oli ihan luksusta jos sai olla parvekkeella tai sen ovi auki edes 10 min. Tuntui että jatkuvasti oli joku röökillä parvekkeella.

Vierailija
35/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolesta. Tiedän, että eletään täällä kieltosuomessa, nillittäjien valtakunnassa, mutta ei tuollaista voi kieltää. Koska jos ruvetaan ihan oikeasti rajoittamaan noin pitkälle yksilönvapautta niin mitä nuo inisijät alkavat seuraavaksi kieltämään? 

Vierailija
36/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tupakoida ketään!

Vierailija
37/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te vastustajat miettineet sitä, että lähteekö se tupakoitsija sitten siitä kämpästä mihinkään sitä röökiä polttelemaan? No eihän se lähde vaan tupakansavu tulee kätevästi sitten mm. liesituulettimen kautta kerroksiin ja sitten kun se asukas savustaa kämpässään niin savu muuten tunkee myös rappuun.

Vierailija
38/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:10"]

Ehdottomasti parveketupakoinnin kieltoa vastaan. Alakerrassamme poltetaan, eikä todellakaan ole kiva että kaikki hajut kulkeutuu meidän asuntoomme. Vaikka meillä on parvekelasit, ne ei auta mitään. Kesällä on kuitenkin kiva pitää parvekkeen ovea auki, koska se viilentää mukavasti. . Mielestäni taloyhtiö voi järjestää paikan tupakoitsijoille, jossa on myös tuhkakuppi. Se tosin olisi sellaisella paikalla, ettei kenenkään ikkunan alla tupruteltaisi.

[/quote]

Vähän ristiriitainen viesti.

[/quote]

Mä en kyllä huomannut tuossa mitään ristiriitaisuuksia.

Mutta minä olen vastaan. Joudun haistelemaan tupakansavua omassa kämpässä, ja sitä tulee joka puolelta. Parvekkeeltä toisella puolen taloa, käytävästä koska naapuri polttaa sisällä(ketjuna). Ja vielä toisella puolen taloa tuuletusikkunasta tulevaa, kun porukat jää rapun eteen savuttamaan.

Pyysin taloyhtiötä siirtämään tuhkakupit talon rappujen vieressä olevista seinistä pyörävaraston seinään, mutta ei ottanut tuulta alleen. Silloin olisi kyllä vuokranalennus paikallaan...

[/quote]

Luepa ajatuksella. Etenkin ensimmäinen lause.

Vierailija
39/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:08"]Vastaan. Myös tupakoimaton omistaa sen parvekkeensa ja hajuhaitan takia ei voi olla siellä. Aikoinaan asuimme kerrostalon ylimmässä kerroksessa. Ja oli ihan luksusta jos sai olla parvekkeella tai sen ovi auki edes 10 min. Tuntui että jatkuvasti oli joku röökillä parvekkeella.
[/quote]

No ovatko kaikki Oululaiset oikeutettuja korvauksiin kun stora enso dunkkaa niin et pitää laittaa ovi kii!

Vierailija
40/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:08"] [quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:00"] Vastaan. Hajut kulkeutuu toisten parvekkeille, ei ole mukava oleskella parvekkeella jos joku tupsuttelee. Vauvaa ei voi pitää partsilla unilla. Tupakointi on muutenkin kamalaa [/quote] Ai. Minusta kaukaa tupakansavu tuoksuu ihan hyvältä ja haihtuukin nopeasti. Ei jää meidän parvekkeelle leijailemaan eikä kulkeudu sisälle asti vaikka ovi olisi auki, joten tämän takia tupakointi ei minua haittaa tippaakaan. -ap [/quote] Se että sinun wt-nenälläsi on sairaat mieltymyksesi ja huoranpesäsi lemuaa röökiltä ei tarkoita sitä, että me kunnon ihmiset haluamme tai suostumme kärsimään siitä. Tupakointi on terveysriski, itse teen lastensuojeluilmoituksia kaikista perheellisistä röökiä vetävästä roskasakista taloyhtiössämme. Enkä ole ainoa, tupakoiva vuokralainen on joutunut poikkeuksetta häädetyksi tai ainakaan pitkään ei ole asunut. Tupakkaa polttavat vain elämänkoululaiset luuserit, minkä huomaa jo ap:n käyttämästä kielestä. Valtaosa meidän talosta kampanjoi savuttoman Suomen puolesta. Röökiluusereille voisi perustaa omia paskataloyhtiöitä jonnekin Varissuolle.

[/quote]

Oikeinko tosissasi olet sitä mieltä, että oma kielenkäyttösi ja tapasi esittää asioita on kohtelias ja neuvottelukykyinen ja sivistynyt?

Oma kielenkäyttösi on sangen tyypillistä wt:lle. Tupakoimattomuus ei todellakaan tee sinusta sivistynyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän