Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalotupakointi - puolesta vai vastaan?

Vierailija
02.08.2015 |

Meidän taloyhtiössä on tulossa äänestys parveketupakoinnin kieltämisestä. Itseäni asia ei haittaa tai kiinnosta mitenkään. Perustelkaa siis minulle kantanne jotta osaan päättää kummalle kannalle äänestyksessä käännyn.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 11:59"]

Laitan oven raolleen ettei sitä hajua tulisi niin paljon, kuten varmaan ounastelitkin. Jännä, ettei meidän olkkarissa rööki haise. Ihmettelen kyllä, miten naapurista voi muka tulla niin paljon löyhkää toiseen asuntoon saakka. Eli pidä sinäkin sitä partsin ovea kiinni.

[/quote]

Just. Tupakoitsijana sä et halua, että sun kämpässä haisee rööki mutta siltikään tupakoimaton naapuri ei saa haluta sitä samaa? Ja mikä sä olet päättämään milloin naapuri pitää partsin ovea/ikkunoita auki? Itsekkyys huipussaan.
[/quote]
Ohis. Käsittääkseni se naapuri saa ihan itse päättää milloin ikkunoita tai oviaan pitää auki...

Vierailija
62/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, lähen röökille. Parvekkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomautuksena.. Huvittavaa kun KERROSTALOSSA asuvat haukkuvat muita wt:ksi.. heh.

Vierailija
64/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vra taloista, voidaanko niissä kieltää, omistuasunnossa saa polttaa niinkun haluaa. 

Tupakansavua enemmän häiritsee kiljuvat kakarat pihalla ja niiden kälkättävät mutsit. Ne pitäis eristää -äänieristää.

Vierailija
65/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas fiksua porukkaa liikkeellä tunteet kuumina "huoraluukku, kusipää jne". Uskottavaa kielenkäyttöä- olen vaikuttunut.

Vierailija
66/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo lait ja asetukset? Eikö niissä ole joku metrimäärä kuinka lähellä asuintaloja saa tupakoida. Meillä on tuhkakupit laitettu talon seinään kiinni. Karmeinta niillä jotka asuvat alimmissa kerroksissa.
Itse olen lopettanut terveydellisistä syistä. Ikävää kun olen nukahtamaisillani niin joku käy vielä viimeiset vetämässä ja haju tulee makkarin ikkunasta, asun 5:ssä kerroksessa.
Siis kannatan kieltoa. Ei kenenkään vuokranantajan kannata ottaa tupakoijaa harmiksemme.

Vierailija
67/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 13:55"]

Mitä sanoo lait ja asetukset? Eikö niissä ole joku metrimäärä kuinka lähellä asuintaloja saa tupakoida. Meillä on tuhkakupit laitettu talon seinään kiinni. Karmeinta niillä jotka asuvat alimmissa kerroksissa. Itse olen lopettanut terveydellisistä syistä. Ikävää kun olen nukahtamaisillani niin joku käy vielä viimeiset vetämässä ja haju tulee makkarin ikkunasta, asun 5:ssä kerroksessa. Siis kannatan kieltoa. Ei kenenkään vuokranantajan kannata ottaa tupakoijaa harmiksemme.

[/quote]

Ei ole laissa mitään tälläistä.

Vierailija
68/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kallis investointi tupakkapaikka olisi taloyhtiölle? Voisin v aikka itse maksaa jos tuolla saataisiin parveketupakointi kitkettyä.

Vierailija
69/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 14:15"]

Kuinka kallis investointi tupakkapaikka olisi taloyhtiölle? Voisin v aikka itse maksaa jos tuolla saataisiin parveketupakointi kitkettyä.

[/quote]

Ei sitä tupakkapaikalla kitketä.

Vierailija
70/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa seinät ovat kuin pahvia. Kaikki rappukäytävän äänet kuuluvat todella selvästi, vaikka väliovikin on kiinni. Lapset jo ravaa siellä ihan tarpeeksi. Jos vielä parveketupakointi kiellettäisiin, niin siellähän olisi aivan hirveä liikenne, kun meidänkin naapureista todella moni tupakoi. Enemmän minua se meteli häiritsee.

Vierailija
71/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaapa röökiroopet tupakkalaki!!! http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693#L5

Vierailija
72/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että ihmisiltä ei voi vaatia liikaa, koska ihmiset pääsääntöisesti ovat välinpitämättömiä ja laiskoja. Jos vaaditaan, että pitää polttaa jossain kaukana parkkipaikalla -> tupakoitsijat polttavat ikkunasta tai liesituulettimen alla, koska eivät jaksa lähteä pihalle. Ihmisille voi mäkättää, voi paheksua ja voi vaatia, mutta kannattaa miettiä kumminkin miten se oikeasti menee. Se ei mene niinkuin sen toivoisi menevän, vaan mikä on helpointa sille toiselle.

Vierailija
73/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tupakkakeskustelut ovat todella ikäviä. Tupakoinnin "vastustajat" solvaavat ja kiroilevat alatyylisesti. Inhoan ihmisten lajittelua luokkiin, mutta tällainen ilmaisu kyllä kertoo ihan tarpeeksi.

Ei mulla muuta. Menen nyt kauppaan, poltan röökin siinä ovella. Aamuröökin poltan parvekkeella, seuraavan spårapysäkillä.
Ihan sen takia, että minulla on siihen oikeus.

Vierailija
74/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:11"]

Lukekaapa röökiroopet tupakkalaki!!! http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1976/19760693#L5

[/quote]

Avaisitko vähän. Olisi kiva tietää, mihin kohtaan haluat viitata.

Vierailija
75/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunan voi kuitenkin aina sulkea. Itseäni häiritsee kerrostalojen yleisesti huono ilmanvaihto. Pienestä nikotiinin tuoksu toimii mukavana muistutuksena, että perjantaina on hyvä käydä baarissa ottamassa muutama rentouttava. Enemmän häiritsee jos rappukäytävästä leijailee jokin pula-ajan kaalipaskanhaju tai itämaiset perseenkidutusmausteet.

Vierailija
76/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:34"]

Ikkunan voi kuitenkin aina sulkea. Itseäni häiritsee kerrostalojen yleisesti huono ilmanvaihto. Pienestä nikotiinin tuoksu toimii mukavana muistutuksena, että perjantaina on hyvä käydä baarissa ottamassa muutama rentouttava. Enemmän häiritsee jos rappukäytävästä leijailee jokin pula-ajan kaalipaskanhaju tai itämaiset perseenkidutusmausteet.

[/quote]

perseenkidutusmausteet :D

Vierailija
77/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun kieltää, mä siirryn sisälle sitten. Tulee ilmastoinnin kautta hajuhaitat vielä tehokkaammin.

Vierailija
78/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten kerrostalopalot lähtee tupakasta, joten kiva sitten miettiä kun oma koti on palanut, mahdollisesti puoliso, lapsi tai lemmikki kuollut, että olisko pitäny valita toisin.

Juuri vähän aikaa sitten täällä Vaasassa oli samana yönä 3 tulipaloa joista 2 oli syttynyt tupakasta. Henkilövahinkoja ja tavarat pilalla.

Itse en ottais riskiä äänestää puolesta. Muuten mua ei tupakointi häiritse.

Vierailija
79/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:42"]

Useimmiten kerrostalopalot lähtee tupakasta, joten kiva sitten miettiä kun oma koti on palanut, mahdollisesti puoliso, lapsi tai lemmikki kuollut, että olisko pitäny valita toisin. Juuri vähän aikaa sitten täällä Vaasassa oli samana yönä 3 tulipaloa joista 2 oli syttynyt tupakasta. Henkilövahinkoja ja tavarat pilalla. Itse en ottais riskiä äänestää puolesta. Muuten mua ei tupakointi häiritse.

[/quote]

Aika usein myös ns. "nakit ja muusit"- jutusta. Silloinhan ruuanlaitto pitäisi kieltää myös.

Vierailija
80/103 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2015 klo 15:11"]

[/quote]

Miten tämä liittyy aiheeseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi