Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko minä tässä tapauksessa ilkeä/inhottava/idiootti? En vain käsitä

Vierailija
05.03.2022 |

2 vuotta seurusteltua, miesystävälläni oli 30-vuotissynttärijuhlat, jotka pidettiin minun kodissani koska täällä on huomattavasti enemmän tilaa sekä vierassänkyjä. Tarjolla oli boolia sekä pizzaa meidän piikkiin, ja vieraat toivat omat juomansa lisäksi.
Juhlat jatkuivat mukavissa meiningeissä aamuyöhön asti, jolloin kävin vessassa, ja vessan oven ulkopuolella odotti ilmeisesti vessavuoroaan miesystäväni pitkäaikainen ystävä "Matti", jonka kanssa olen aina tullut hyvin juttuun - mieheni muut kaverit kun ovat aika ujonpuoleisia, mutta tämä Matti oli aina ollut mukavan tuttavallinen ja kiinnostunut juttelemaan myös minunkin kanssani siinä heidän kaveriporukan mukana hengatessamme.
Kauan aiemmin jo Matti oli miesystävänikin mielestä osoittanut omituista huomiota minua kohtaan, mieheni kutsui sitä flirttailuksi jo silloin, vaikken silloin aiemmin rekisteröinyt sitä kätöstä flirtiksi, ja muutaman kerran erilaisissa aiheeseen liittymättömissä eli hämmentävissä tilanteissa Matti oli heittänyt miehelleni vitsiä, että "En mä sun muijaa yritä pokailla, se on vaan mukava tyyppi." Myös aiemmissa illanistujaissa Matti oli useasti osoittanut kummallista kiinnostusta keskustelemaan juuri minun kanssani, ja tunkeutunut istumaan sillä tavalla reidet kiinni minua vasten hyvin epämukavan lähelle. Huomautin tästä hänelle pariin otteeseen, jolloin siirtyi pari senttiä kauemmaksi kunnes lähestyi uudelleen, jolloin vaihdoin taas istumapaikkaa toiselle puolelle huonetta.

Tuossa juhlissa siinä vessan edessä kohdatessa Matti alkoi yhtäkkiä halailla minua, kertoen taas kerran kuinka kaunis olen, ja alkoi käpelöidä takamustani sekä muita alueita kropassa, kun sillä vessäkäytävällä ei ollut ketään näkemässä. Minua on nuorempana seksuaalisesti ahdisteltu, joten aluksi jotenkin jäädyin, kunnes Matti alkoi pussailla kaulaani lähes järsien. Tällöin kävin huutamaan, että mitä V-ttua teet, ja huusin mieheni paikalle, joka ymmärrettävästi tivasi Matilta, että mitä täällä tapahtuu. Matti kieltäytyi vastaamasta vaan pakeni äkkiä ovesta ulos ja lähti ajamaan autollaan kotiinsa toiseen kaupunkiin. Soitin 112, että umpihumalainen kuski lähti tästä osoitteesta ajamaan autolla.

Tähän päivään mennessäkään, yli viikko tapahtuneen jälkeen, miesystäväni ei ole antanut minulle anteeksi, koska sanojensa mukaan "Ei nähnyt mitä siellä vessan edessä oikeasti tapahtui eli on vain Matin sanat minun sanoja vastaan"

Tänään kerroin, että ensi viikonloppuna pitkäaikainen ystäväni olisi tulossa viettämään iltaa kanssani, ja että jos miesystäväni haluaisi vaikka lähteä kavereittensa kanssa jonnekin omaan illanviettonsa, niin se sopisi aikataulullisesti silloin mainiosti. Miesystäväni otti tämän kuitenkin mielestäni todella kummallisesti; Hän totesi, että jos haluan tänne taas jonkun kaverin salaa lääpittäväkseni, niin voi kyllä lähteä mutta takaisin ei enää koskaan tule. Tarkensin, että meillä tuon ystäväni kanssa olisi lähinnä tyttöjen juttuja ja sen, ettei tämä ystäväni tunne puolisoani, voisi olla hänelle kiusallista, kun tarkoitus olisi pitkästä aikaa vaihtaa henkilökohtaisia kuulumisia.

En vain keksi, että miksi tämä miesystäväni on minulle vihainen siitä, että hänen kaverinsa oli ilmeisestikin ollut ihastunut minuun jo hyvän tovin. Keittiöpsykologeja paikalla, tai ylipäätään jotain ihmistuntemuksen analyytikkoja, jotka voisivat neuvoa miten tällaista mielestäni ihan absurdia tilannetta tulisi käsitellä tai suhtautua tai mitä vain neuvoa?
T; Hyvin hämmentynyt ja ahdistunutkin AP

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti oli väärässä. Mies ei usko sinua. 

Mies näytti olevansa ehdoton säännössään. 

Miehellä on varmaan myös joku sanoiksi pukematon sääntö, jota sinun on 

mahdoton tietää ennen kuin keskustelette. Olet rikkonut sitä, tietämättäsi.

Et ole ajatusten lukija. Hänen pitää pukea sääntö sanoiksi, ennen kuin

voit valita, noudatatko sitä vai oliko se sitten siinä.

Vierailija
102/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä nainen haluaa pitää elämässään miehen, joka selkeästi yrittää kontrolloida sitä mitä nainen saa tehdä omassa kodissa? Ei naisen tarvitse kysyä mieheltä lupaa, jos haluaa nähdä ystävää rauhassa ilman miehen läsnäoloa. Tämän naisen pitäisi kysyä nyt itseltään, että tapahtuisiko sama toisinpäin, eli jos mies haluaisi nähdä hyvää ystävää omassa kodissaan, niin kysyisikö hän tähän luvan naiselta? Tuskinpa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Bros before hoes"

Miehesi on huomannut kaverinsa oudon kiinnostuksen, mutta on puun ja kuoren välissä. Jos kaveruksilla on pitkä historia on niin vaikea todeta ystävänsä olevan läpimätä kun yrittää kaverinsa naista kun silmä välttää. Helpompi uskotella itselleen, että olet jotenkin ollut aloitteellinen asiassa. Sinuna yrittäisin keskustella miehen kanssa rauhassa asiasta, mutta jos ette pääse tilanteesta yhteisymmärrykseen niin en jäisi taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Tietysti jos suhde on kestänyt pitempään niin ei siitä ole helppo lähteä.

Vierailija
104/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ap tajus ottaa lääkkeensä ja mennä nukkumaan.

Huomenna sitten uusi satu.

Vierailija
105/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaablaablaablaablaaaaaaaa

Vierailija
106/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytävät asunnot ja sitten se on ihan sama kuin mitä mieltä olet tästä.

Vierailija
107/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jipii, huomenna paistaa aurinko.

Vierailija
108/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä minä olen

AP

Vierailija
109/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet siinä.

Miten nyt voit, tämän kaiken jälkeen?

Vierailija
110/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, ihmettelen miksi täällä on näköjään usea henkilö esittänyt minua. Miksi ihmeessä...?

Kiitos PALJON kaikille teille, jotka ovat neuvoneet ja auttaneet. Harkitsen nyt vajavasti eroamista miesystävästäni; Hän kun on aiemminkin osoittanut vastaavia sairaalloisen mustasukkaisuuden merkkejä, esimerkiksi tutkinut salaa puhelimeni, tehnyt yllätyskäyntejä kotiini kuin tarkistaakseen ettei täällä olisi muita ihmisiä, yms. hälytysmerkkejä on ollut paljon. Tämä nyt vain tuntuu viimeiseltä pisaralta, ja kiitän teitä jotka ovat minulle tässä puhuneet järkeä päähän. Ei se rakkauskaan ja loputon toista ymmärtäminen vaan valitettavasti aina riitä. T;;AP

Vierailija
111/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap vielä, kuinka kaunis olet?

Oletko kaunis, todella kaunis vai jumalaisen kaunis?

Kuinka monta kertaa matti mainitsi sanan kaunis?

Entä miehesi, kuinka monta kertaa päivässä hän kehuu sinua kauniiksi?

Vierailija
112/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti, miehesi ja sen kaverit tulivat tänne selvästi trollaamaan, koska missään muussa keskustelussa ei ole näin tyhjänpäiväistä ja läpinäkyvää trollausta.

Potki se ukko katuojaan elämästäsi.

Vierailija
113/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, ihmettelen miksi täällä on näköjään usea henkilö esittänyt minua. Miksi ihmeessä...?

Kiitos PALJON kaikille teille, jotka ovat neuvoneet ja auttaneet. Harkitsen nyt vajavasti eroamista miesystävästäni; Hän kun on aiemminkin osoittanut vastaavia sairaalloisen mustasukkaisuuden merkkejä, esimerkiksi tutkinut salaa puhelimeni, tehnyt yllätyskäyntejä kotiini kuin tarkistaakseen ettei täällä olisi muita ihmisiä, yms. hälytysmerkkejä on ollut paljon. Tämä nyt vain tuntuu viimeiseltä pisaralta, ja kiitän teitä jotka ovat minulle tässä puhuneet järkeä päähän. Ei se rakkauskaan ja loputon toista ymmärtäminen vaan valitettavasti aina riitä. T;;AP

Hyvä päätös, sillä kuten monet jo sanoivat, jouduit seksuaalisesti ahdistelluksi ja sen jälkeen sinua vielä syytettiin asiasta. Ex miehesi käytös on erikoista ja poikkeavaa. Toivottavasti jättää sinut rauhaan, kun eroatte. Sairaalloisen mustasukkaisilla on usein siinä vaikeuksia. 

Vierailija
114/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osoitteesta päätellen ap vastailee itselleen, että keskustelu pysyisi koossa.

Kerropa meille muillekin mistä muka kuvittelet näkeväsi kommentoijien osoitteet. Todistapa väitteesi ja paljasta mistä osoitteesta esimerkiksi tämä viesti tulee.

En ole tuo jolta kysyt, mutta sehän nyt ei ole temppu eikä mikään, mutta en minä kyllä kenenkään osoitetta menisi täällä kertomaan, en edes tiedä saako sitä kertoa. Mutta vaikea sitä ole selvittää. Oletko hakkeroinnista koskaan kuullut?

Ei kai kukaan tosissaan jaksaisi alkaa käyttämään energiaansa siihen, että hakkeroisi vauvapalstan vain saadakseen selville ip-osoitteita, jotka ovat luultavasti vaihtuvia vpn-osoitteita.

No ei tietenkään. Asuin tuossa joku aika sitten eri mantereella, ja kirjoittelin välillä tänne. Joku silloinkin höpötti miten tietää, miten joku jostain Keravalta kirjoittaa. No eipä silti nekään pystyneet ikinä edes sanomaan, miltä mantereelta kirjoitan. Kunhan provoilevat.

Mulle kävi sama eli kirjoitin Saksasta. Jotkut eivät käsitä, että paikkakunta täällä Suomessakaan ei edes ole oikea mikä IP osoitteessa näkyy. 

Vierailija
115/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että jos mulle kävisi noin, että miehen kaveri ahdistelisi ja mies syyttäisi siitä minua, suuttuisin niin paljon että suhde olisi entinen. Ei mua ole pakko uskoa. Eikä mun kanssa ole pakko olla. 

Tämä! Jos mieheni syyttäisi minua siitä, että olen joutunut hänen kaverinsa tekemän seksuaalisen ahdistelun kohteeksi, niin saapasta tulisi ja äkkiä. Miten se on aina naisen syy, kun idiootit kaksjalkaiset tunkevat lääppimään ilman lupaa?

Vierailija
116/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi et heti tehnyt loppua sen Matin hienovaraisista lähentelyistä? Olisit karttanut. Et ajatellut miehesi tunteita. Ehkä salaa nautit huomiosta?

Itse karttaisin tuossa tilanteessa miestä. Olipa kuka vaan.

No niinpä, jos ihminen on jo aiemmin joutunut seksuaalisen ahdistelun/väkivallan kohteeksi, luulisi todellakin välttelevän tällaisia tilanteita, joissa joutuu olemaan yksin ja/tai lähellä ihmistä, jonka on useasti aiemmin todennut käyttäytyvän oudosti, tulevan liian lähelle tms.

Ap:n tarina ei ole uskottava.

Vierailija
117/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalta sivulta ei käynyt ilmi ja en ala kaikkia koluta läpi, niin sori jos on jo kysytty, mutta kai Matti jäi kiinni rattijuoppoudestaan? Sehän tässä se oleellinen kysymys on.

Noin muuten, mies on mäntti, kaverinsa on kusipää ja vieläpä rattijuoppo-kusipää (siis pitää omaa kunniaansa muiden henkeä ja terveyttä tärkeämpänä). Mahtavaa seuraa siis molemmat (ei todellakaan!)

Ps. Missä universumissa nainen pystyy pakottamaan miehen lääppimään? Onhan Matti siis joka tapauksessa miehesi mielestä kelmi, mut hän ei ilmeisesti sitä kestä, joten lisäksi vääntää, että sä olet pettänyt.

En yleensä mene heti tähän, mut nyt ei oo kyllä muuta neuvoa kuin JSSAP!

Vierailija
118/118 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Mies heräsi äsken, ja itkuisena kerroin, että meidän olisi tärkeää keskustella tästä tilanteesta. Tähän hän huusi, että aiheutan vain huvikseni turhaa draamaa, eikä minulle voi edes keskustella. Nyt taas poistui toiseen huoneeseen pitämään mykkäkoulua, mutta kuulostaa pakkaavan tavaroitaan. Oikeastaaan taidan tulla eniten kaipaamaan hänen kissaansa, joka on täällä luonani jo sen pari vuotta asunut.

Ei tästä tule mitään enää. Hän on ollut muilla tavoin aina todella kiltti ja huomioiva kumppani, mutta tämä mustasukkaisuus on aina kytenyt taustalla, eikä näköjään lähde millään pois.

; AP