Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olinko minä tässä tapauksessa ilkeä/inhottava/idiootti? En vain käsitä

Vierailija
05.03.2022 |

2 vuotta seurusteltua, miesystävälläni oli 30-vuotissynttärijuhlat, jotka pidettiin minun kodissani koska täällä on huomattavasti enemmän tilaa sekä vierassänkyjä. Tarjolla oli boolia sekä pizzaa meidän piikkiin, ja vieraat toivat omat juomansa lisäksi.
Juhlat jatkuivat mukavissa meiningeissä aamuyöhön asti, jolloin kävin vessassa, ja vessan oven ulkopuolella odotti ilmeisesti vessavuoroaan miesystäväni pitkäaikainen ystävä "Matti", jonka kanssa olen aina tullut hyvin juttuun - mieheni muut kaverit kun ovat aika ujonpuoleisia, mutta tämä Matti oli aina ollut mukavan tuttavallinen ja kiinnostunut juttelemaan myös minunkin kanssani siinä heidän kaveriporukan mukana hengatessamme.
Kauan aiemmin jo Matti oli miesystävänikin mielestä osoittanut omituista huomiota minua kohtaan, mieheni kutsui sitä flirttailuksi jo silloin, vaikken silloin aiemmin rekisteröinyt sitä kätöstä flirtiksi, ja muutaman kerran erilaisissa aiheeseen liittymättömissä eli hämmentävissä tilanteissa Matti oli heittänyt miehelleni vitsiä, että "En mä sun muijaa yritä pokailla, se on vaan mukava tyyppi." Myös aiemmissa illanistujaissa Matti oli useasti osoittanut kummallista kiinnostusta keskustelemaan juuri minun kanssani, ja tunkeutunut istumaan sillä tavalla reidet kiinni minua vasten hyvin epämukavan lähelle. Huomautin tästä hänelle pariin otteeseen, jolloin siirtyi pari senttiä kauemmaksi kunnes lähestyi uudelleen, jolloin vaihdoin taas istumapaikkaa toiselle puolelle huonetta.

Tuossa juhlissa siinä vessan edessä kohdatessa Matti alkoi yhtäkkiä halailla minua, kertoen taas kerran kuinka kaunis olen, ja alkoi käpelöidä takamustani sekä muita alueita kropassa, kun sillä vessäkäytävällä ei ollut ketään näkemässä. Minua on nuorempana seksuaalisesti ahdisteltu, joten aluksi jotenkin jäädyin, kunnes Matti alkoi pussailla kaulaani lähes järsien. Tällöin kävin huutamaan, että mitä V-ttua teet, ja huusin mieheni paikalle, joka ymmärrettävästi tivasi Matilta, että mitä täällä tapahtuu. Matti kieltäytyi vastaamasta vaan pakeni äkkiä ovesta ulos ja lähti ajamaan autollaan kotiinsa toiseen kaupunkiin. Soitin 112, että umpihumalainen kuski lähti tästä osoitteesta ajamaan autolla.

Tähän päivään mennessäkään, yli viikko tapahtuneen jälkeen, miesystäväni ei ole antanut minulle anteeksi, koska sanojensa mukaan "Ei nähnyt mitä siellä vessan edessä oikeasti tapahtui eli on vain Matin sanat minun sanoja vastaan"

Tänään kerroin, että ensi viikonloppuna pitkäaikainen ystäväni olisi tulossa viettämään iltaa kanssani, ja että jos miesystäväni haluaisi vaikka lähteä kavereittensa kanssa jonnekin omaan illanviettonsa, niin se sopisi aikataulullisesti silloin mainiosti. Miesystäväni otti tämän kuitenkin mielestäni todella kummallisesti; Hän totesi, että jos haluan tänne taas jonkun kaverin salaa lääpittäväkseni, niin voi kyllä lähteä mutta takaisin ei enää koskaan tule. Tarkensin, että meillä tuon ystäväni kanssa olisi lähinnä tyttöjen juttuja ja sen, ettei tämä ystäväni tunne puolisoani, voisi olla hänelle kiusallista, kun tarkoitus olisi pitkästä aikaa vaihtaa henkilökohtaisia kuulumisia.

En vain keksi, että miksi tämä miesystäväni on minulle vihainen siitä, että hänen kaverinsa oli ilmeisestikin ollut ihastunut minuun jo hyvän tovin. Keittiöpsykologeja paikalla, tai ylipäätään jotain ihmistuntemuksen analyytikkoja, jotka voisivat neuvoa miten tällaista mielestäni ihan absurdia tilannetta tulisi käsitellä tai suhtautua tai mitä vain neuvoa?
T; Hyvin hämmentynyt ja ahdistunutkin AP

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Matti" kertoi taas kerran kuinka kaunis olen, kertoo ap. Taitaa olla keksitty tarina.

Vierailija
22/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä, kirjoitin viestin, mutta vauvapalstan sääntöjen mukaan se "julkaistaan hyväksynnän jälkeen". Joka tapauksessa, mies oli valmis lukemaan aloitusviestini tästä keskustelusta ymmärtääkseen paremmin kantaani, mutta mainitessani että teidän vastauksenne olisi myös oleellista lukea jotta hän näkisi etten selkeästi ole mikään pettävä sekopää, niin mies raivostui siltä

seisomalta, ja nyt pitää mykkäkoulua toisessa huoneessa. T; Entistäkin enemmän hämmentynyt AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mukavalta tyypiltä tuo Matti, koska hän ei selvästikään kunnioita sinua ja sinun rajojasi.

Ap, kysy nyt itseltäsi, että pitäisitkö mukavana sellaista miestä, josta joku sinun hyvä varattu naispuolinen ystäväsi kertoisi seuraavaa:

- Mies olisi tunkeutunut istumaan sillä tavalla reidet kiinni ystävääsi vasten hyvin epämukavan lähelle, ja asiasta huomauttamisen jälkeen lähestynyt uudelleen,

- Mies olisi käpälöinyt ystäväsi takamusta sekä muita alueita kropassa,

- Mies olisi pussaillut ystäväsi kaulaa lähes järsien?

Vierailija
24/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä, kirjoitin viestin, mutta vauvapalstan sääntöjen mukaan se "julkaistaan hyväksynnän jälkeen". Joka tapauksessa, mies oli valmis lukemaan aloitusviestini tästä keskustelusta ymmärtääkseen paremmin kantaani, mutta mainitessani että teidän vastauksenne olisi myös oleellista lukea jotta hän näkisi etten selkeästi ole mikään pettävä sekopää, niin mies raivostui siltä

seisomalta, ja nyt pitää mykkäkoulua toisessa huoneessa. T; Entistäkin enemmän hämmentynyt AP

Mykkäkoulu on henkista väkivaltaa. Haluatko todella jatkaa suhdetta ihmisen kanssa, joka ei osaa käsitellä vaikeita tilanteita rauhallisesti ja vastuullisesti?

Vierailija
25/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Julkaistaan hyväksynnän jälkeen" tarkoittaa käytännössä sitä, että viestiäsi ei julkaista koskaan.

Vierailija
26/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti ei näköjään lopeta.

Terveisiä Porvooseen.

Vierailija
27/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastenmielistä porukkaa mies kavereineen. Umpihumalaista juhlintaa, seksuaalista väkivaltaa, rattijuoppoutta, törkeää uhkailua parisuhteessa.. en ymmärrä yhtään, miksi haluat olla tuollaisen roskasakin kanssa missään tekemisissä.

Rikosilmoitus Matista ja ero poikaystävästä. Se on minun neuvoni.

Vierailija
28/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinun kannattaa varmuuden vuoksi kopioida nämä kaikki viestit talteen, koska ketju saattaa kadota hetkenä minä hyvänsä.

Vierailija
29/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

Heh,heh,oletpa hauska 🤣🤣

Vierailija
30/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vähän tarkemmin mikä sinua tässä hämmentää?

Vierailija
31/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Julkaistaan hyväksynnän jälkeen" tarkoittaa käytännössä sitä, että viestiäsi ei julkaista koskaan.

Viestissä on tod näk ollut mukana palstalla kielletty sana.

Vierailija
32/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällöin kävin huutamaan, että mitä V-ttua teet, ja huusin mieheni paikalle, joka ymmärrettävästi tivasi Matilta, että mitä täällä tapahtuu."

Humalaisten toilailut kuvailtuna horjahtelevalla asiatyylillä ovat aina niin hupaisia. :D

Ap, sinä teet omassa kodissasi juuri niin kuin itse haluat. Älä tuhlaa liikaa aikaa siihen, että mietit muiden motiiveja. Se, että miehesi ei luota sinun sanaasi, on tosi huono merkki. Kun ette kerran edes asu yhdessä, anna miehen mennä matkoihinsa ja viedä kaverinsa mukanaan.

Vierailija
33/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, etteivät olleet 20-v synttärit?

Eikös se nykyään mene niin, että 40 on 30 ja 30 on 20?

Vierailija
34/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn kertomus tuntui tutulta.

Vierailija
35/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.....

Vierailija
36/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mainitsit että Matti on miesystäväsi pitkäaikainen ystävä. Sinut hän on tuntenut vain kaksi vuotta, ja mikäli miesystäväsi ei ole teidän parisuhteessanne mukana tosimielellä, niin hän tulee asettamaan aina pitkäaikaisen ystävän edelle. Jotkut miehet tekevät näin vielä sittenkin, kun ollaan naimisissa, enkä tule ikinä käsittämään sitä että miksi yksikään nainen jää suhteeseen, jossa miehelle ystävät ovat tärkeämpiä kuin oma elämänkumppani.

Vierailija
37/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näkisi muuta mahdollisuutta kuin ero. Miesystäväsi syyttää sinua tilanteesta perusteettomasti. Hänen käytöksessään on piirteitä sairaalloisesta mustasukkaisuudesta. Ominaisuus "kytee" hänessä ja odottaa vain tilaisuutta purkautua. Alotuksessasi on runsaasti merkkejä mustasukkaisuudesta; sinun syyttelysi tilanteesta  ja väitteet että toimitat häntä pois päästäksesi "jonkun toisen lääpittäväksi". Kielenkäyttö on karkeaa ja halveksivaa. Tällainen käytös ei yleensä vähene vaan lisääntyy ajan myötä. Tilanteet voivat ajautua myös väkivaltaisiksi. Jos tilanne pitkittyy ja syytökset jatkuvat ratkaisu on tehtävä ennen kuin eskaloituminen tapahtuu.

Vierailija
38/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää, että jos mulle kävisi noin, että miehen kaveri ahdistelisi ja mies syyttäisi siitä minua, suuttuisin niin paljon että suhde olisi entinen. Ei mua ole pakko uskoa. Eikä mun kanssa ole pakko olla. 

Samaa mieltä. Kuulostaa ihan helkutin oudolta, että kahden vuoden seurustelukumppani syyttää tyttöystäväänsä, jos tyttöystävää ahdistellaan. Mieti mitä kaikkea hän voi vielä uskoa, sanoa tai tehdä, jos olette jo nyt tuossa pisteessä. Get out while you still can.

Vierailija
39/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoittaa: "En vain keksi, että miksi tämä miesystäväni on minulle vihainen siitä, että hänen kaverinsa oli ilmeisestikin ollut ihastunut minuun jo hyvän tovin."

Tämä on tyypillistä naisille, että yritetään miettiä pää puhki miehen tunteita.

Kuulkas nyt arvon ruovat, ei ole teidän tehtävänne miettiä miestenne puolesta, mitä siellä heidän omassa pääkopassa liikkuu. Jos mies ei pysty itse sitä kertomaan, niin silloin miehen ei kuulu olla parisuhteessa, koska omista ajatuksista ja tunteista kommunikointi on olennainen osa tervettä parisuhdetta.

Vierailija
40/118 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apn kertomus tuntui tutulta.

Näin on käynyt lukemattomille naisille