Olinko minä tässä tapauksessa ilkeä/inhottava/idiootti? En vain käsitä
2 vuotta seurusteltua, miesystävälläni oli 30-vuotissynttärijuhlat, jotka pidettiin minun kodissani koska täällä on huomattavasti enemmän tilaa sekä vierassänkyjä. Tarjolla oli boolia sekä pizzaa meidän piikkiin, ja vieraat toivat omat juomansa lisäksi.
Juhlat jatkuivat mukavissa meiningeissä aamuyöhön asti, jolloin kävin vessassa, ja vessan oven ulkopuolella odotti ilmeisesti vessavuoroaan miesystäväni pitkäaikainen ystävä "Matti", jonka kanssa olen aina tullut hyvin juttuun - mieheni muut kaverit kun ovat aika ujonpuoleisia, mutta tämä Matti oli aina ollut mukavan tuttavallinen ja kiinnostunut juttelemaan myös minunkin kanssani siinä heidän kaveriporukan mukana hengatessamme.
Kauan aiemmin jo Matti oli miesystävänikin mielestä osoittanut omituista huomiota minua kohtaan, mieheni kutsui sitä flirttailuksi jo silloin, vaikken silloin aiemmin rekisteröinyt sitä kätöstä flirtiksi, ja muutaman kerran erilaisissa aiheeseen liittymättömissä eli hämmentävissä tilanteissa Matti oli heittänyt miehelleni vitsiä, että "En mä sun muijaa yritä pokailla, se on vaan mukava tyyppi." Myös aiemmissa illanistujaissa Matti oli useasti osoittanut kummallista kiinnostusta keskustelemaan juuri minun kanssani, ja tunkeutunut istumaan sillä tavalla reidet kiinni minua vasten hyvin epämukavan lähelle. Huomautin tästä hänelle pariin otteeseen, jolloin siirtyi pari senttiä kauemmaksi kunnes lähestyi uudelleen, jolloin vaihdoin taas istumapaikkaa toiselle puolelle huonetta.
Tuossa juhlissa siinä vessan edessä kohdatessa Matti alkoi yhtäkkiä halailla minua, kertoen taas kerran kuinka kaunis olen, ja alkoi käpelöidä takamustani sekä muita alueita kropassa, kun sillä vessäkäytävällä ei ollut ketään näkemässä. Minua on nuorempana seksuaalisesti ahdisteltu, joten aluksi jotenkin jäädyin, kunnes Matti alkoi pussailla kaulaani lähes järsien. Tällöin kävin huutamaan, että mitä V-ttua teet, ja huusin mieheni paikalle, joka ymmärrettävästi tivasi Matilta, että mitä täällä tapahtuu. Matti kieltäytyi vastaamasta vaan pakeni äkkiä ovesta ulos ja lähti ajamaan autollaan kotiinsa toiseen kaupunkiin. Soitin 112, että umpihumalainen kuski lähti tästä osoitteesta ajamaan autolla.
Tähän päivään mennessäkään, yli viikko tapahtuneen jälkeen, miesystäväni ei ole antanut minulle anteeksi, koska sanojensa mukaan "Ei nähnyt mitä siellä vessan edessä oikeasti tapahtui eli on vain Matin sanat minun sanoja vastaan"
Tänään kerroin, että ensi viikonloppuna pitkäaikainen ystäväni olisi tulossa viettämään iltaa kanssani, ja että jos miesystäväni haluaisi vaikka lähteä kavereittensa kanssa jonnekin omaan illanviettonsa, niin se sopisi aikataulullisesti silloin mainiosti. Miesystäväni otti tämän kuitenkin mielestäni todella kummallisesti; Hän totesi, että jos haluan tänne taas jonkun kaverin salaa lääpittäväkseni, niin voi kyllä lähteä mutta takaisin ei enää koskaan tule. Tarkensin, että meillä tuon ystäväni kanssa olisi lähinnä tyttöjen juttuja ja sen, ettei tämä ystäväni tunne puolisoani, voisi olla hänelle kiusallista, kun tarkoitus olisi pitkästä aikaa vaihtaa henkilökohtaisia kuulumisia.
En vain keksi, että miksi tämä miesystäväni on minulle vihainen siitä, että hänen kaverinsa oli ilmeisestikin ollut ihastunut minuun jo hyvän tovin. Keittiöpsykologeja paikalla, tai ylipäätään jotain ihmistuntemuksen analyytikkoja, jotka voisivat neuvoa miten tällaista mielestäni ihan absurdia tilannetta tulisi käsitellä tai suhtautua tai mitä vain neuvoa?
T; Hyvin hämmentynyt ja ahdistunutkin AP
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Tässä Ap
Miestä ei näy missään.
Teki "Matit" ja lähti karkuun.
Kysyt Ap otsikossasi, olitko sinä tässä tapauksessa ilkeä/inhottava/idiootti. Et! Et missään nimessä. Älä edes suostu miettimään mitään tällaista. Mulla on todella vihainen olo puolestasi! Olen todella pahoillani, että miesystäväsi ystävä lähenteli sinua, ja olen pahoillani, ettei miehesi ole tukenasi ja turvanasi, ylipäätään puolellasi. Se, että joudut miettimään, mitä itse teit väärin, kertoo mielestäni paljon siitä, että nämä henkilöt eivät ole sinulle turvallisia. Älä suostu kantamaan syyllisyyttä siitä, että sinua lähenneltiin, etkä saa tukea mieheltäsi. Et missään nimessä ole vastuuta muiden käytöksestä.
Ja jo se, että miehesi ystävä lähti luikkimaan karkuun, kertoo jo paljon. Totuus kestää aina tarkastelua. Tämä kaverimies tietää tehneensä väärin ja se on aivan päivänselvää.
Kunnioita Ap itseäsi ja hanki itsellesi turvallinen mies. Ansaitset parempaa.
Täällä näyttäisi olevan aika monta "ap:tä" kirjoittelemassa..
Mies suuttui ja sanoi että ei halua nähdä enää ikinä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyt Ap otsikossasi, olitko sinä tässä tapauksessa ilkeä/inhottava/idiootti. Et! Et missään nimessä. Älä edes suostu miettimään mitään tällaista. Mulla on todella vihainen olo puolestasi! Olen todella pahoillani, että miesystäväsi ystävä lähenteli sinua, ja olen pahoillani, ettei miehesi ole tukenasi ja turvanasi, ylipäätään puolellasi. Se, että joudut miettimään, mitä itse teit väärin, kertoo mielestäni paljon siitä, että nämä henkilöt eivät ole sinulle turvallisia. Älä suostu kantamaan syyllisyyttä siitä, että sinua lähenneltiin, etkä saa tukea mieheltäsi. Et missään nimessä ole vastuuta muiden käytöksestä.
Ja jo se, että miehesi ystävä lähti luikkimaan karkuun, kertoo jo paljon. Totuus kestää aina tarkastelua. Tämä kaverimies tietää tehneensä väärin ja se on aivan päivänselvää.
Ja niin ap satuilee itselleen.
😂👊🏻
Mun exä teki tota samaa. Missä vaiheessa suhdetta jos joku mies osoitti ystävällisyyttä, tai jonkin asteista kiinnostusta, oli mies aina syyttämässä minua.
Syyksi kertoi sen ettei kukaan rupea flirttailemaan tai ottamaan yhteyttä naiseen Jollet ole jollain tapaa antanut ymmärtää olevasi vapailla markkinoilla. Eli siis en lopulta uskaltanut puhua, hymyillä tai juuri edes tavata ketään ulkopuolista exän syyttelyjä peläten.
Jos nyt jo lähtee tuolle linjalle, hän ei tule tuskin koskaan käsittämään kuinka pahasti sanansa ja epäilynsä satuttaa. Tulet todennäköisesti aina muistamaan tilanteen ja pikkuhiljaa jättämään muita ihmissuhteita elämästäsi vain jottei mies voisi VAHINGOSSAKAAN saada epäilyitä aikaiseksi. Valitettavasti vain noi pahasti mustasukkainen ihminen ei todella edes syitä tarvitse vaan tulee olemaan mustasukkainen jatkossakin.
Minä en saanut suhteessani asioita kuntoon ja kadun vain sitä että annoin miehelle mahdollisuuden loukata minua yhä vain uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Nyt se tuli takaisin ja haluaa nähdä aina.
Ap
Sen pituinen se.
Olipahan satu 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä teki tota samaa. Missä vaiheessa suhdetta jos joku mies osoitti ystävällisyyttä, tai jonkin asteista kiinnostusta, oli mies aina syyttämässä minua.
Syyksi kertoi sen ettei kukaan rupea flirttailemaan tai ottamaan yhteyttä naiseen Jollet ole jollain tapaa antanut ymmärtää olevasi vapailla markkinoilla. Eli siis en lopulta uskaltanut puhua, hymyillä tai juuri edes tavata ketään ulkopuolista exän syyttelyjä peläten.
Jos nyt jo lähtee tuolle linjalle, hän ei tule tuskin koskaan käsittämään kuinka pahasti sanansa ja epäilynsä satuttaa. Tulet todennäköisesti aina muistamaan tilanteen ja pikkuhiljaa jättämään muita ihmissuhteita elämästäsi vain jottei mies voisi VAHINGOSSAKAAN saada epäilyitä aikaiseksi. Valitettavasti vain noi pahasti mustasukkainen ihminen ei todella edes syitä tarvitse vaan tulee olemaan mustasukkainen jatkossakin.
Minä en saanut suhteessani asioita kuntoon ja kadun vain sitä että annoin miehelle mahdollisuuden loukata minua yhä vain uudestaan ja uudestaan.
Vittuako sinä tulet minun ketjuun lätisemään omia juttujasi ääliö, tee itsellesi oma ketju.
T. Ap
Niin just, saatana!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyviä neuvoja ap:lle, täysin samaa mieltä siitä, että kannattaa etsiä turvallinen luotettava mies rinnalle, silloin elämä on seesteistä ja rauhallista, eikä joudu miettimään hiki hatussa, että mitä on itse tehnyt väärin, jos joutuu rikoksen uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hienoa, olet onnekas, että pääsit noin helpolla hänestä eroon. Nyt vaan suret surut ensin pois ja toivut rauhassa tästä kaikesta järkytyksestä, ja sen jälkeen etsit paremman miehen, tai olet yksin jos siltä tuntuu, ei ole pakko olla miestä, moni nainen on onnellisempi yksin kuin miehen kanssa, tämä on tutkimuksissa todettu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂👊🏻
Ensinnäkin, en ole Ap. Ja toisekseen, en yllättyisi nyt lainkaan, jos sinä kiusanhenki olisit tämä Ap:n miesystävä (kerran hän on tietoinen tästä ketjusta). Vaikutat yhtä epämiellyttävältä läyhääjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂👊🏻Ensinnäkin, en ole Ap. Ja toisekseen, en yllättyisi nyt lainkaan, jos sinä kiusanhenki olisit tämä Ap:n miesystävä (kerran hän on tietoinen tästä ketjusta). Vaikutat yhtä epämiellyttävältä läyhääjältä.
Joo ihan totta, hän meni mukamas pitämään mykkäkoulua yksin toiseen huoneeseen, mutta taka-ajatuksena oli koko ajan vain päästä sieltä sabotoimaan keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen ahdistelu on rikos. Kerro tämä sille miehellesi joka siellä nyt mököttää, kun ei saanutkaan syyttää kaikesta naista.
JAVITUTon kun kyse on flirtistä.
tässäpä vasta unelmamies... kuka huolii?
Ei kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitteesta päätellen ap vastailee itselleen, että keskustelu pysyisi koossa.
Kerropa meille muillekin mistä muka kuvittelet näkeväsi kommentoijien osoitteet. Todistapa väitteesi ja paljasta mistä osoitteesta esimerkiksi tämä viesti tulee.
En ole tuo jolta kysyt, mutta sehän nyt ei ole temppu eikä mikään, mutta en minä kyllä kenenkään osoitetta menisi täällä kertomaan, en edes tiedä saako sitä kertoa. Mutta vaikea sitä ole selvittää. Oletko hakkeroinnista koskaan kuullut?
Ei kai kukaan tosissaan jaksaisi alkaa käyttämään energiaansa siihen, että hakkeroisi vauvapalstan vain saadakseen selville ip-osoitteita, jotka ovat luultavasti vaihtuvia vpn-osoitteita.
Nyt oluelle, se on lauantai, jee, jee....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitteesta päätellen ap vastailee itselleen, että keskustelu pysyisi koossa.
Kerropa meille muillekin mistä muka kuvittelet näkeväsi kommentoijien osoitteet. Todistapa väitteesi ja paljasta mistä osoitteesta esimerkiksi tämä viesti tulee.
En ole tuo jolta kysyt, mutta sehän nyt ei ole temppu eikä mikään, mutta en minä kyllä kenenkään osoitetta menisi täällä kertomaan, en edes tiedä saako sitä kertoa. Mutta vaikea sitä ole selvittää. Oletko hakkeroinnista koskaan kuullut?
Ei kai kukaan tosissaan jaksaisi alkaa käyttämään energiaansa siihen, että hakkeroisi vauvapalstan vain saadakseen selville ip-osoitteita, jotka ovat luultavasti vaihtuvia vpn-osoitteita.
No ei tietenkään. Asuin tuossa joku aika sitten eri mantereella, ja kirjoittelin välillä tänne. Joku silloinkin höpötti miten tietää, miten joku jostain Keravalta kirjoittaa. No eipä silti nekään pystyneet ikinä edes sanomaan, miltä mantereelta kirjoitan. Kunhan provoilevat.
Yritin lukea koko aloituksen, mutta puolitiehen se jäi.
Ei kannata lähettää milleen kustantajalle.
Tässä ap, nyt näkyy!