Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäistä kertaa olen onnellinen, että ole lapseton. Enkä uskalla edes yrittää saada lasta

Vierailija
05.03.2022 |

Ilmastoraportti, sodan todennäköisyys... Ei kiitos, on parempi että ei ole viattomia kärsimässä tästä helvetistä.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olette tyhmiä. Yhteiskunta kaatuu ja loppuu ilman lapsia. Teidän vanhuudenhoivaa ei ole eikä tule jos ei tehdä lapsia. Kukaan ei maksa teodän eläkkeitä jos ei tule lapsia. Vain täydellinen idari voi olla sitä mieltä että ei pidä tehdä lapsia!

Mun puolesta muut saa tehdä lapsia niin paljon kuin lystää. Minä en tee. Sitä paitsi Suomeen on tuotu ulkomailta näitä lisääntyjiä turvaamaan hoitajapulaa ja eläkkeitä, eikö? Ai mut kun eivät opettele edes kieltä eivätka tahdo tehdä töitä, paska juttu.

Vierailija
22/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tänne tee lapsia. Syy on se, etten halua jälkikasvuni joutuvan kärsimään. Emme tiedä, missä tilassa maapallo on jo esimerkiksi 50 vuoden kuluttua.

Jos ilma, vedet ja maa saastuu ja tulee kuivuutta/tulvia niin ihmisethän sairastuvat ja kuolevat kituen pois. Ja jäljellä olevista luonnonvaroista ja elinpaikoista tullaan taatusti sotimaan. Sellaiseen maailman tilaan en halua ketään "toimittaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut kolmen läheisen hautajaiset muutaman vuoden sisällä, nyt vuorostaan sukuun syntyy uusi ihminen kun saan esikoiseni. Koronavuodet, nyt tämä sota.

Nyt elämään tulee vallan muuta sisältöä kun saa seurata pienen ihmisen kasvua ja kehitystä. Koskaan ei tule optimaalista aikaa lisääntyä, jos siis perhe haaveena. Aina maailmalla tai lähipiirissä tapahtuu jotain, se on elämää.

Näin lähellä ei sota ole meitä ennen ollut. Minulla on ainakin toivoton olo tässä maailmantilanteessa.

Onko historian oppiminen jäänyt väliin? Meidän maa on joutunut sotaan alle 100 vuotta sitten. Useimpien isovanhemmat ovat niitä aikoja todistaneet.

Lisääntyminen ei taida enää olla isovanhemmille ajankohtainen asia pohtia...

Vierailija
24/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on ollut kolmen läheisen hautajaiset muutaman vuoden sisällä, nyt vuorostaan sukuun syntyy uusi ihminen kun saan esikoiseni. Koronavuodet, nyt tämä sota.

Nyt elämään tulee vallan muuta sisältöä kun saa seurata pienen ihmisen kasvua ja kehitystä. Koskaan ei tule optimaalista aikaa lisääntyä, jos siis perhe haaveena. Aina maailmalla tai lähipiirissä tapahtuu jotain, se on elämää.

Näin lähellä ei sota ole meitä ennen ollut. Minulla on ainakin toivoton olo tässä maailmantilanteessa.

Onko historian oppiminen jäänyt väliin? Meidän maa on joutunut sotaan alle 100 vuotta sitten. Useimpien isovanhemmat ovat niitä aikoja todistaneet.

Tarkoitin meidän nuorempien ikäluokkaa.

Jumal*auta nyt taas. Mun lapsi on 24v, ja on ollut tekemisissä mun molempien sodassa haavottuneiden isoisieni kanssa. Oletko joku teini?

Vierailija
25/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tein nuorena lapset. Olen 45.

Säälittää raskaana olevat, vauvojen ja pienten lasten vanhemmat.

En ymmärrä mitä säälit. Kautta aikojen on ollut sotia, pandemioita ja muita kurjuuksia. Ja tulee aina olemaan. Elämä jatkuu, ei sitä voi tauottaa. Unelmia toteutetaan niissä puitteissa mitä on.

Vierailija
26/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan juurikin luovat toivetta valoisammasta tulevaisuudesta. Siihen voi vielä vaikuttaa itse, kun kasvattaa heidät empaattisiksi ja fiksuiksi ihmisiksi.

Vierailija
27/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isojen lasten vanhempana tulee vähän sellainen "no voi että" -olo näistä. Kautta aikojen elämä ja maailma on muuttunut kesken kaiken, kesken jo olemassa olevien ihmisten elämän. 20 vuodessa asiat ovat muuttuneet niin monta kertaa, 40 vuodessa vielä niin paljon enemmän. Me täällä keskitymme omaan itseemme niin tiiviisti ja ajattelemme että maailman kärsimyksen määrä jotenkin vähenee kun me emme tee tänne uusia ihmisiä kärsimään. Miljoonat kärsivät jo ja meistä tärkeintä on että joku mielikuvituslapsi jota emme aio edes tehdä ei kärsi.

Olematonta on olemisemme.

Juuri näin. Minä olen omista lapsistani onnellinen joka ikinen päivä ja tekisin lisääkin jos ikä antaisi myöten. Lasten takia jaksan elää ja yrittää, ja he puolestaan tulevien lastensa - tai muiden lasten. Eihän missään muussa ole mitään järkeä.

Vierailija
28/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tätä ennen sitten ollut onnellinen. Ja tuntuu kummalliselta jos lapsen teko päätös johtuu jostain maailman tilanteesta. Itsekkäistä syistähän sitä lisäännytään pääasiassa eikä siihen mikään maailman tilanne luulisi vaikuttavan. 

Totta kai vaikuttaa ja paljon vaikuttaakin! Omalle lapselleen toivoo vain kaikkea hyvää ja jos tulevaisuus näyttää vain synkältä, ei sellaiseen paikkaan halua tuoda omaa lastaan kärsimään. Siksi ei halua hankkia lasta, vaikka oma lapsi olisi unelmista suurin. Lapsen parhaaksi. Eri

Entäs se puoliso niin ettäkö ei puolisosta ole mitään huolta vaan jostain lapsesta. Minulla jos puoliso menehtyisi niin jäisin yksin kokonaan ja se olisi kamalin uhkakuva. En vaan ole yksin tässä maailmassa vaan pitää huolehtia aikuisista läheisistään siltikin vaikka ei ole lapsia. 

Eh. Puoliso voi ottaa ja jättää ihan millä hetkellä hyvänsä. Oma lapsi on aina oma lapsi. On hyvä oppia pärjäämään ilman puolisoa, koska vaikka olisittekin yhdessä loppuun asti, jompi kumpi teistä kuolee ennen toista ja toinen jää yksin.

Vierailija
29/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän maan pulla sorsa nuoriso pelitietokone, kännykkä harrastelijat ei edes työhön kykene niin että pitää tietenkin hakea eläkeikäisiä vanhuksia maata puolustamaan joilla ei ole noita kone riippuvuuksia. Hyvä jos sähköt katkaistaisiin niin mitä ne ressukat sitten tekisivät. Menisivät äidin helmoihin ja pakoon ensimmäisinä. 

Vierailija
30/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä säälit. Kautta aikojen on ollut sotia, pandemioita ja muita kurjuuksia. Ja tulee aina olemaan. Elämä jatkuu, ei sitä voi tauottaa. Unelmia toteutetaan niissä puitteissa mitä on.

No eihän tämä eristäytyminen, koronatoimet, konkurssit, työttömyys, sodan uhka, inflaatio, hintojen nousut, ilmastonmuutos ja kaikessa yksin pärjäämisen -kulttuuri mikään helpoin yhdistelmä ole ollut.

T. Pienen lapsen äiti

Vierailija
31/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän maan pulla sorsa nuoriso pelitietokone, kännykkä harrastelijat ei edes työhön kykene niin että pitää tietenkin hakea eläkeikäisiä vanhuksia maata puolustamaan joilla ei ole noita kone riippuvuuksia. Hyvä jos sähköt katkaistaisiin niin mitä ne ressukat sitten tekisivät. Menisivät äidin helmoihin ja pakoon ensimmäisinä. 

Maailma on täynnä ihania, fiksuja ja pystyviä nuoria ihmisiä.

Vierailija
32/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tämä eristäytyminen, koronatoimet, konkurssit, työttömyys, sodan uhka, inflaatio, hintojen nousut, ilmastonmuutos ja kaikessa yksin pärjäämisen -kulttuuri mikään helpoin yhdistelmä ole ollut.

T. Pienen lapsen äiti

Jos kaikesta on tapana ahdistua, niin ei varmaan ole helppoa. Joskus voisi tosin miettiä, kannattaako murehtia asioita joihin ei pysty vaikuttamaan.

Vierailija
33/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon onnea Sinulle ja Tulevalle❤️❤️

Vierailija
34/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pienen lapsen äiti

Meillä menee kaikkinensa ihan hyvin. Meille tämä on ollut poikkeusaikaa, useimmassa muussa maassa menee tätä huonommin ihan koko ajan. Se on arkea. Kannattaa opetella olemaan kiitollinen asioista, jotka ovat hyvin. Niitä on paljon.

Vierailija
35/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin meidän nuorempien ikäluokkaa.

Jumal*auta nyt taas. Mun lapsi on 24v, ja on ollut tekemisissä mun molempien sodassa haavottuneiden isoisieni kanssa. Oletko joku teini?

Öö miten tuo liittyy mihinkään? Itse olen 33v ja elämäni aikana en ole koskaan kokenut sodan uhkaa Suomeen ennen tätä. En ymmärrä miten 100 vuotta sitten tapahtuneet asiat liittyvät tämän päivän perheenperustamisiässä oleviin. En pelkää mitä menneisyydessä on tapahtunut, pelkään mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Eri

Vierailija
36/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pienen lapsen äiti

Meillä menee kaikkinensa ihan hyvin. Meille tämä on ollut poikkeusaikaa, useimmassa muussa maassa menee tätä huonommin ihan koko ajan. Se on arkea. Kannattaa opetella olemaan kiitollinen asioista, jotka ovat hyvin. Niitä on paljon.

Eli kaiken pitäisi olla Suomessa helppoa ja kaikesta paskasta oltava kiitollinen, koska jossain kehitysmaassa menee huonommin? No mikäs tässä sitten.

Vierailija
37/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tänne tee lapsia. Syy on se, etten halua jälkikasvuni joutuvan kärsimään. Emme tiedä, missä tilassa maapallo on jo esimerkiksi 50 vuoden kuluttua.

Jos ilma, vedet ja maa saastuu ja tulee kuivuutta/tulvia niin ihmisethän sairastuvat ja kuolevat kituen pois. Ja jäljellä olevista luonnonvaroista ja elinpaikoista tullaan taatusti sotimaan. Sellaiseen maailman tilaan en halua ketään "toimittaa".

Älä nyt suotta valehtele sillä jos lapsia haluaa niin kyllä niitä tehdään ihan mihinkä olosuhteisiin tahansa vaikka ei olisi työtä eikä tuloja. Jos tuollaisen takia ei lapsia tehtäisi niin meistä kukaan ei olisi syntynytkään. 

Mieti historiaa ja onko muka maailma ollut koskaan sen parempi entisaikoina. 

Vierailija
38/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä ihania, fiksuja ja pystyviä nuoria ihmisiä.

Ja ne ovat ensimmäisten joukossa pakenemaan ulkomaille sotaa ja olen siitä aivan varma. 

Vierailija
39/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt suotta valehtele sillä jos lapsia haluaa niin kyllä niitä tehdään ihan mihinkä olosuhteisiin tahansa vaikka ei olisi työtä eikä tuloja. Jos tuollaisen takia ei lapsia tehtäisi niin meistä kukaan ei olisi syntynytkään. 

Mieti historiaa ja onko muka maailma ollut koskaan sen parempi entisaikoina. 

Ei kannata tehdä lapsia, jos ei ole tuloja. Kuka järkevä ihminen haluaa väkisin antaa lapsilleen köyhän lapsuuden ja köyhyys on yleensä periytyvää. Joissakin piireissä tätä harrastetaan enemmän kuin tarpeeksi ja siitä maksamme kovaa hintaa.

Kyllä meistä moni miettii ja laskee euroissa montako lasta on varaa kasvattaa.

Vierailija
40/72 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pienen lapsen äiti

Jos kaikesta on tapana ahdistua, niin ei varmaan ole helppoa. Joskus voisi tosin miettiä, kannattaako murehtia asioita joihin ei pysty vaikuttamaan.

Helppohan se on olla ahdistumatta, jos rahaa on tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän