Harkitsetko muuttoa ulkomaaille, jos sodan uhka kasvaa?
Kommentit (34)
En todellakaan. Jonkun on jäätävä puolustamaan kotimaata, ihan hyvin se voin olla minä.
n53
En . Päinvastoin. Mutta tiedän että tosipaikan tullessa asiat voi olla eri tavalla. Olen 60v lihava mummo ja haluaisin nyt saada taistelukoulutusta. Tai edes ensiapukoulutista ja raivaus koulutusta yms.
Jos ei olisi lapsia, niin jäisin. Mutta lapset mutkistavat asioita.
Milloin uskotte, että on viimeinen aika lähteä, jos on 18-60-vuotias?
Ei helvata näitä typeriä "sotajuttuja".
En. Mitä ihmettä siellä tekisi ja missä asuisi. Kai nyt on helpompi kotiin jäädä.
Olen sitäkin miettinyt, mutta enemmän tuntuisi tärkeältä jäädä ja olla sitten jollain tapaa avuksi.
Minä jään Suomeen, mutta mies ja lapset lähtee kotimaahansa.
Moni varmaan lähtisi, jos byrokratia ei olisi niin vaikeaa tai kaksoiskansalaisuus. Ja olisi joku perustulo joka maassa. Sekä tieto alueesta.
Olen asunut ulkomailla pian 20 vuotta, mutta palaan Suomeen, jos on sota näköpiirissä.
Olen lähtenyt yli 10 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Moni varmaan lähtisi, jos byrokratia ei olisi niin vaikeaa tai kaksoiskansalaisuus. Ja olisi joku perustulo joka maassa. Sekä tieto alueesta.
Byrokratiaa on minimaalisesti eu-maasta toiseen muuttaessa, töitäkin niissä saa tehdä ilman mitään rajoitteita, tietoa löytyy netistä ihan jokaisesta kolkasta tällä maapallolla.
En usko, koska lähtö pitäisi tehdä hyvissä ajoin ennen kuin uhkaa ei ole. Se taas vaatisi työpaikasta luopumista ja nykyisessä taloustilanteessa voi olla vaikeaa löytää uusia hommia.
Mehän ollaan jo täällä
Terv. Liljus kumppaneineen
Menemme mieheni kotimaahan. Arvostamme turvaa ja mies onkin aikoinaan tullut suomeen omasta maastaan sodasta. Nyt siellä on siellä paljon parempi, kaikki on jälleenrakennettu ja mieheni onkin hankkinut lomillaan mukavat puiteet meille suomesta saamilla rahoillaan. Moni ystävär on myös kysellyt jos pääsee mukaan ja mieheni veljet onkin lupautuneet majoittamaan kotiinsa kaikki suomesta tulevat naiset.
Vierailija kirjoitti:
En. Mitä ihmettä siellä tekisi ja missä asuisi. Kai nyt on helpompi kotiin jäädä.
Kaipa sitä nyt kodin voi pystyttää ihan mihin tahansa muuallekin?
Mihin sitä kotoansa lähtisi?