Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsetko muuttoa ulkomaaille, jos sodan uhka kasvaa?

Vierailija
05.03.2022 |

?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Norjaan.

Vierailija
22/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mitä ihmettä siellä tekisi ja missä asuisi. Kai nyt on helpompi kotiin jäädä.

Kaipa sitä nyt kodin voi pystyttää ihan mihin tahansa muuallekin?

Kodin voi pystyttää, mutta kun se jokapäiväinen leipä kin olisi hankittava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomesta tarvitse ulkomaille muuttaa. Kokoomus ja Petteri Orpo tuovat ulkomaalaiset Suomeen. Sadan vuoden kuluttua täällä ei puhua suomea, täältä ei löydä suomalaista kulttuuria eivätkä ihmiset näytä enää suomalaisilta.

Vierailija
24/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin menisin? Etelä-Amerikkaan? Vai Afrikkaan? Australia voisi olla tarpeeksi kaukana. Kaikissa on kuitenkin omat ongelmansa, niin en nyt varmuuden vuoksi lähtisi muuttamaan.

Vierailija
25/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Mitä ihmettä siellä tekisi ja missä asuisi. Kai nyt on helpompi kotiin jäädä.

Kaipa sitä nyt kodin voi pystyttää ihan mihin tahansa muuallekin?

Kodin voi pystyttää, mutta kun se jokapäiväinen leipä kin olisi hankittava!

Kai sitä voi ulkomaillakin etsiä työpaikan?

Vierailija
26/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut ulkomailla pian 20 vuotta, mutta palaan Suomeen, jos on sota näköpiirissä.

Itse olen myös ulkosuomalainen mies, asunut kauan ulkomailla, ja ei isänmaata voi jättää, jos sota uhkaa. Kova paikka olisi toki sanoa Suomeen lähtiessä hyvästit ulkomaalaiselle vaimolleni ja pienelle lapsellemme (joka ei vielä ymmärtäisi miksi isä lähtee) ja toivoa, että vielä tapaamme hengissä ja terveinä, mutta tämä on kansalaisen velvollisuus, niin Ukrainassa kuin Suomessakin. Toivottavasti toki tuo tilanne voidaan välttää, koska eihän sodassa ole kuin häviäjiä, ja se pitäisi pyrkiä estämään kaikin keinoin. Kova maanpuolustustahtomme on hyvä tekijä tässä, että itänaapurikin sen tietää, USA:n kanssa liittoutuminen tärkeä lisä siihen.

Vierailija
27/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän sitä päästään mammoista ja mamuista kun sota alkaa. Takaisin ei ole tulemista.

Vierailija
28/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sivari ja koen että minun on jäätävä ruokkimaan ja hoivaamaan niitä jotka rintamalle joutuvat. En tiedä onko miehille omaa Lotta vaatetusta, mutta sittenpähän tuo selviää.

Vierailija
29/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

down

Vierailija
30/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele mikä rauha ja tyyneys, kauneus, on joissakin maissa. Rantaviivaa jota kävellä. Siis jos turvallinen alue kaikin puolin.

Vierailija
31/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Minun kotiini ei ... tule.

Vierailija
32/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä ainakaan harkinnut.

Vierailija
33/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen kyllä aina halunnut asua Norjassa, mutta en nyt sotaa lähde mihinkään karkuun .. Täällä on ihan mukavaa asua. 

Vierailija
34/34 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla, ja olen harkinnut että pian on varmasti aika tulla tukemaan kotimaata. Jos tilanne jatkaa eskaloitumista ja Suomi päätyy sotaan, aion palata suorittamaan velvollisuuttani maanpuolustuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi