Olen nainen joka painaa 110kg. Jos laihdutan vaikka 20-40kg, voinko olettaa että mun lantion kohdalta housukoko pienenee?
Siis olen 10w ennen lasta käyttänyt paidoista s-m kokoa ja silloin painoin 65kg. Housukoko oli kuitenkin 42-44 jo tuolloin. Nyt käytän koko 44-46, eli voinko olettaa että pienenen tuohon 42-44 kokoon vaikka kaikken mun ylimääräisen rasvan saan pois?
Vai tuleeko tuo lantion koko plus alatie synnytys estämään sen etten saa housukokoa pienemmäksi?
Kommentit (14)
Olet todella kumman kokoinen. Kun minä laihdutin 40kg niin vaatekoko pieneni XXXXL koosta M kokoon.
Sitä ei voi oikein tietää sillä laihtuminen tapahtuu yksilöllisesti eri paikoista (ja keskitysleirillä toki sitten laihtuisi varmaan jokainen luurangoksi…).
Esim itse laihdun ensin jaloista, käsistä ja lantiosta, mutta vatsan seudulta en ollenkaan (tai siis vatsa alkaa kutistua vasta kun alan olla todella laiha). Kaveri taas laihtuu heti vatsasta, sillä on nopeasti litteä vatsa ja kapea vyötärö mutta sitten taas persauksista sillä ei lähde läski sitten millään.
Kokonaisuutena sanoisin että 12-15kg on yksi vaatekoko. Siis mun tapauksessa. Yleinen väite on että 5kg on yksi vaatekoko. Mutta tuo ei toimi mulla. Esim painossa 69kg ja painossa 79kg mulla oli edelleen koko 40, sitten painossa 86kg se muuttui kokoon 42.
Nyt laihduttelen kohti kokoa 38 ja lantio ja jalat jo hoikat mutta vatsa ei!
joillain on luontaisesti leveempi lantio
miksi mietit tätä nyt? et kai ole nyt ostamassa niitä housuja?
Jos olet noin tyhmä niin sinulta pitäisi ottaa lapset huostaan. Et ole sopiva äidiksi.
Olet luultavasti n 160 cm joten painosi kuuluisi olla n 60-65 kg. lähde siitä.
Housukoko 44-46 ei kerro mitään. Strech-housut venyvät ja niihin mahtuu isompi kuin koon 44-46 vartalo. Eli vaatteiden istuvuus kyllä paranee kun laihtuu.
Ei suominaiset laihdu millään, lihoo vain lisää
Vierailija kirjoitti:
miksi mietit tätä nyt? et kai ole nyt ostamassa niitä housuja?
Ollaan töistä saamassa joululahjaksi kallis takki ja sen koko pitää tietää nyt jo, vaikka sen saa vasta joulukuussa ja soveltuu syksy/kevät kelillä, eli tulisi vasta vuoden päästä käyttöön. Olen 1kk ollut laihdutuskuurilla (jo 4kg lähtenyt) mutta ongelmani on että takki on lantiosta napakka joten uskallanko lantion takia ottaa kovin pientä takkia...
Ap
No kyllä mulle ainakin menee ihan sama housukoko ja yhdet säilyneet samat farkutkin kuin ennen lapsia ja niitä on sentäs kolme. Ei ole lantio levinnyt. Tosin mulla on tullut vasta ekan lapsen jälkeen selkeä thigh gap, ennen se oli vaan siinä ja siinä. Eli jalat on ilmeisesti oikeasti kauempana toisistaan kuin ennen...? Tosin jalat on kyllä kiinteämmätkin vähän enemmän liikkumisen myötä, paino sama 48 kg.
Vyötärökin kapenee rutkasti noilla kilon pudotuksilla.
Kyllä 40 kg jo jonkun verran kaventaa, myös lantiosta.