Mihin ihmiset käyttävät prepaidia?
Ihmettelen miksi kaverillani oli prepaid kirje roskiksessa
Kommentit (45)
Ihan vaan varaliittymänä, jos varsinainen puhelin katoaisi tai sim hajoaisi.
Soitan prepaidilla joskus numeroihin, joihin en omalla liittymälläni pääse läpi. Minulla on luottotiedot menneet, joten liittymälleni asetettiin avaamisen yhteydessä "lisämaksullisten palveluiden käyttörajoitus". Olisin saanut sen rajoituksen pois maksamalla 100 euron vakuusmaksun, mutta silloin olin aika pee aa. Kohtapuoliin maksan sen vakuuden, niin saan rajoituksen pois liittymältäni ja sitten se toimii myös ulkomailla (roaming).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai prepaid liittymä? En ees tiedä miksi mulla on se, jäi kai kun sain lapsena. On toiminut hyvin joten en tiedä miksi pitäisi vaihtaa.
Normaali liittymä usein tulee halvemmaksi.
Ei pidä paikkaansa. Mulla meni noin viisi euroa kk puheluihin,joskus ei sitäkään.
En soita kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Prepaidin saa vain, jos on rahaa maksaa se puhelin.
Höpöhöpö,ei tarvitse ostaa liittymää kun ostaa puhelimen.
Olen ostanut prepaidin ja olen ostanut puhelimenkin siihen!
Jos ei ole luottotietoja niin ei saa operaattorille sopimusta.
Eiköhän se ole edelleen se suurin syy.
Nettikirppiksillä joskus olen käyttänyt kun en oikeaa numeroa halua antaa tuntemattomille tai mahdollisille sekopäille.
Mitä sinä ap horitset?
On yleinen suositus, etteivät ihmiset antais hlökohtaista puhelimen nroaan mihinkään nettipalveluihin eikä lehti eikä muillekaan myyjille.
Nimittäin jos sen antaa, saa valmistautua siihen, että jatkuvasti puhelimeen tulee sekä mainosviestejä, että useiden eri yritysten mainos-ja myyntipuheluja.
Ja johtuu siitä, että yritykset myyvät saamansa henkilön puhelinnumeron toisille yrityksille, rahaa vastaan.
Siksi kaikkin tilapäisiin ostoihin netistä sun muualta, kannattaa aina antaa se prepaid puhelimen numero. Eli sen varapuhelimen nro, tai sen prepaid kortin nro, jota varalla omassa puhelimessa käyttää.
Tälläinen menettely takaa rauhan oman peruspuhelimen kanssa, kukaan myyjä eikä mainostaja eikä kukaan mukaan häiritse, koska heillä ei ole sitä nettiostajan omaa puhelinnroaa olemassakaan.
Ja tää on ihan perusasia nykyisin. Tämän tietoturva vinkin ovat tietoturva asiantuntijat antaneet jo vuosia sitten kaikille suomalaisille, että ilmoita kaikkiin tilapäisiin sun muihin nettijuttuhin vain tilapäinen nro ja yhteystiedot.
Ja noi prepaid liittymän kortit maksavat vain vajaat 5 euroa kerrallaan, joten se pieni sijoitus siihen, ettei koko nettimaailma saa tietää sun oikeaa käyttämääsi puhelinnroa.
Vierailija kirjoitti:
No, ei kyllä taida olla.
Tosi monella lapsella on ekana liittymänä prepaid. Sillä on hyvä opetella yksityisyyden ja ihan laitteista huolehtimisen sekä virtuaalimaailman perusasioita. Jos eka puhelin hukkuu tai numero joutuu vääriin käsiin, on helppo aloittaa alusta.
Meillä on lisäksi laitekäytössä kolme, kun halutaan pitää tietyt laitteet täysin erossa toisistaan (ei samaan wifiin jne) tietoturvan vuoksi.
En kutsuisi töitämme hämärähommiksi, puoliso on ison it-firman tietoturva-asiantuntija ja itse ihan eri alan yrityksen talousjohtoa.
Öö ompas tyhmä kysymys. Huumekauppaan ja uhkailuun tietenkin.
Monelle ikäihmisellekin prepaid-liittymä olisi paras - ei voi tulla puhelinlaskuun liittyviä laskuja tai kuluja.
Mitä sokellat ap?
Mikä ap prepaid kirje roskiksessa?
Ei preapaid liittymästä mitään kirjeitä koskaan tule mihinkään.
Vain ja ainoastaan silloin voi tulla, jos henkilö on itse rekisteröinyt oman prepaid liittymänsä numeronsa julkiseksi tai jotenkin muutoin.
Prepaid liittymä maksetaan aina etukäteen, joten siitä ei koskaan voi tulla yhtään ainoatakaan karhukirjetta yhdellääkään prepaid liittymän ostaneelle ihmiselle.
Preapaid puhelimella ei voi edes soittaa, ellei siinä ole etukäteen maksettua soittoaikaa.
Joten ap, mitä helvetin paskaa sun aloituksesi oikein muka tarkoittaa?
Ole hyvä ap, ja kerro se kaikille palstalaisille
Oli niin pienet puhelinlaskut että siirryin prepaidiin. Lataan kerran tai kaksi vuodessa. En käytä nettiä puhelimella, paitsi kotona wifiä silloin tällöin jonkun teksitviestissä olevan linkin avaamiseen tai päivitysten lataamiseen. Ylipäätään inhoan koko älypuhelinta, miksi kiusata sillä itseään kun talossa on kaksi tietokonetta.
Puhelinlaskujen kanssa oli myös koko ajan ongelmia kun Telia ei millään uskonut että en ollut asunut Turussa enää vuosiin, vaan lähetti ne sinne ihan sama mitä sanoin asiakaspalveluun. Sitten laskut löysivät tiensä nykyiseen osoitteeseen kuukauden myöhässä.
Prepaid on tosi hyvä sellaiselle joka ei asu puhelimessa eikä elä naama kiinni näytössä.
Jos ei käytä nettiä, niin ei tosiaan ole juuri kilpailukykyisiä vaihtoehtoja prepaidille enää.
Koska se on halvin, kun käyttää harvoin, eikä
käytä nettiä kännykän kautta. Tyhmäähän se olisi
maksaa jos ei ole käyttöä
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa,kun maksaa vakuusmaksun.
Se on sananvapauden viimeinen oljenkorsi.
Koko aikuisiän olen käyttänyt pelkkää prepaid liittymää. En halua "oikeaa liittymää" kahden vuoden pakkosopimuksella. Prepaid toimii parhaiten ja hintakin on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä ap horitset?
On yleinen suositus, etteivät ihmiset antais hlökohtaista puhelimen nroaan mihinkään nettipalveluihin eikä lehti eikä muillekaan myyjille.
Nimittäin jos sen antaa, saa valmistautua siihen, että jatkuvasti puhelimeen tulee sekä mainosviestejä, että useiden eri yritysten mainos-ja myyntipuheluja.
Ja johtuu siitä, että yritykset myyvät saamansa henkilön puhelinnumeron toisille yrityksille, rahaa vastaan.
Siksi kaikkin tilapäisiin ostoihin netistä sun muualta, kannattaa aina antaa se prepaid puhelimen numero. Eli sen varapuhelimen nro, tai sen prepaid kortin nro, jota varalla omassa puhelimessa käyttää.
Tälläinen menettely takaa rauhan oman peruspuhelimen kanssa, kukaan myyjä eikä mainostaja eikä kukaan mukaan häiritse, koska heillä ei ole sitä nettiostajan omaa puhelinnroaa olemassakaan.
Ja tää on ihan perusasia nykyisin. Tämän tietoturva vinkin ovat tietoturva asiantuntijat antaneet jo vuosia sitten kaikille suomalaisille, että ilmoita kaikkiin tilapäisiin sun muihin nettijuttuhin vain tilapäinen nro ja yhteystiedot.
Ja noi prepaid liittymän kortit maksavat vain vajaat 5 euroa kerrallaan, joten se pieni sijoitus siihen, ettei koko nettimaailma saa tietää sun oikeaa käyttämääsi puhelinnroa.
Aamen
Vierailija kirjoitti:
Koko aikuisiän olen käyttänyt pelkkää prepaid liittymää. En halua "oikeaa liittymää" kahden vuoden pakkosopimuksella. Prepaid toimii parhaiten ja hintakin on sopiva.
Elisalla ei ole määräaikaisia sopimuksia
Maailman vanhin ammatti.