Mihin ihmiset käyttävät prepaidia?
Ihmettelen miksi kaverillani oli prepaid kirje roskiksessa
Kommentit (45)
Ai prepaid liittymä? En ees tiedä miksi mulla on se, jäi kai kun sain lapsena. On toiminut hyvin joten en tiedä miksi pitäisi vaihtaa.
Feikkiprofiileihin, stalkkaukseen, huijauksiin ja tinder-tuttuihin.
Miksi ei? Itse vaihdoin prepaidiin siksi, että käytän "älytöntä" puhelinta ja haluan maksaa vain siitä mitä käytän. Laskutettaviin liittymiin ei saanut (ainakaan pari vuotta sitten) pakettia ilman nettiä.
Vastaanotan viranomaisten puheluita sillä. Joka vuosi joutuu lataamaan vähintään 10 euroa, jotta liittymä ei mene kiinni. En itse soita sillä juuri koskaan, koska netin kautta paljon kätevämpää ja ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Ai prepaid liittymä? En ees tiedä miksi mulla on se, jäi kai kun sain lapsena. On toiminut hyvin joten en tiedä miksi pitäisi vaihtaa.
Normaali liittymä usein tulee halvemmaksi.
Minulla on halvin löytämäni prepaid puhelimessa, jota käytän mobiilitukiasemana; vastikään prepaid oli joitakin kuukausia tauolla eli maksamatta, kun puhelin tarvitsi huoltoa. Toisessa puhelimessa on normaali liittymä.
Pidän kahta puhelinta turvallisuussyistä. Prepaid-liittymää on myös kätevä käyttää silloin, kun ostaa tai myy jotakin, ja haluaa säilyttää mahdollisuuden pitää puhelinta kiinni ja päästä häiriköistä lopulta helposti eroon.
Tinderiin. En todellakaan anna millekään randomille oikeaa numeroani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali liittymä usein tulee halvemmaksi.
Jaa, paljon se maksaa?
Prepaidejahan käytetään yleensä hämäriin tarkoituksiin, eikä niitä voi jäljittää. Ihmetyttää, miten edes laillista myydä.
Minulla on ylimääräinen puhelin, jossa läheisen vanha prepaid. Siihen on tullut puheluita mm. pikavippiyhtiön velanperinnästä ja poliisilta. On hyvä, että tieto on tullut perille. Numero on todennäköisesti myös ihmisillä, joita en halua tuntea tai tietää, siksi en koskaan vastaa nimelläni.
Ostan joskus nettikuukauden siihen myös
Vierailija kirjoitti:
Prepaidejahan käytetään yleensä hämäriin tarkoituksiin, eikä niitä voi jäljittää. Ihmetyttää, miten edes laillista myydä.
Prepaidia käytetään estämään laskujen syntyminen.
Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, joissa on saatu satojen eurojen lasku vahinkoroamigeista tai puhelinpalveluista.
Ilman henkkareita ei prepaideja enää saa, mutta jos on ikivanha prepaid, niin sillä voi soitella anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihan yksi tai kaksi tapausta, joissa on saatu satojen eurojen lasku vahinkoroamigeista tai puhelinpalveluista.
Ilman henkkareita ei prepaideja enää saa, mutta jos on ikivanha prepaid, niin sillä voi soitella anonyymisti.
Antaa nistille 20€ hakista niin ei ole ongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prepaidin ostaminen ei edellytä henkareita
Olen harkinnut siirtymistä täysin prepaidiin ei-älykännykässä. Telialla aikoinaan avatun liittymän hinta noussut muutamassa vuodessa 2,90 --> 12,90 euroa. En soita useimpina kuukausia minnekään eikä ole nettiyhteydelle tarvetta. Toimii lähinnä puhelujen vastaanotossa sekä sukulaisilta että viranomaisilta ja vastaavilta sekä tekstiviestien satunnaisessa lähetyksessä ja vastaanotossa. Aika kallis kuukausimaksu sellaisesta käytöstä. Talossa on taloyhtiön netti, jolla käytän tietokonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prepaidin ostaminen ei edellytä henkareita
Sori!
Asun Saksassa, jossa on käytössä prepaidien pakkorekisteröinti.
Suomi tulee hiukan jälkijunassa. Saksassa prepaidien osuus on kasvanut jo 40-60% markkinoista.
Prepaidin saa vain, jos on rahaa maksaa se puhelin.
Minulla on varapuhelimessa prepaid-liittymä. Ei tarvitse maksaa kuukausimaksuja. On ollut todella tarpeellinen jo pari kertaa kun älykännykkäni sammui. Enkä nyt aivan heti voinut lähteä mihinkään liikkeeseen. Yksinasuvana ei kiva tilanne. Pari kertaa olen tilannut taksin liittymällä ja nyt mietin mihin muuhun niitä siellä olevia rahoja käytän.
Vaikkapa tänne kirjoitteluun.