Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä leipomukset muistat parhaiten lapsuudestasi?

Vierailija
01.08.2015 |

Mun äiti leipoi aina pellillisen mustikkapiirakkaa pullataikinapohjaan. Ja sellaisia pitkulan mallisia sämpylöitä. Niitä sämpylöitä muistelen vielä lämmöllä. :-P

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 20:24"]

Mun äiti leipoi aina pellillisen mustikkapiirakkaa pullataikinapohjaan. Ja sellaisia pitkulan mallisia sämpylöitä. Niitä sämpylöitä muistelen vielä lämmöllä. :-P

[/quote]

Tämä ehdottomasti, ja siis nimenomaan pullataikinaan, eli vain reunat näkyivät, muuten oli kokonaan mustikanpeitossa. Olin totaalisen pettynyt, jos äiti teki kakkutaikinaan, tosin onneksi harvoin teki.

Kaikki muutkin äitini leipomukset hyvin muistissa. Leipoi joka viikko pullaa: pikkupullia, sekä pari pitkoa. Välillä myös korvapuusteja. Ensin meni korvapuustit, sitten pikkupullat ja lopuksi pitkot.

Kun tulin koulusta kotiin, niin vakkari oli pari viiden sentin vahvuista pullapitkon palasta ja iso lasi maitoa, sekä aku ankka (myöhemmin korkkari) ja omaan huoneeseen nauttimaan leipomuksista ja tasokkaasta sarjakuvakirjallisuudesta:)

Myös mummoni tekemät karjalanpiirakat (aito karjalaismummo, evakko laatokankarjalasta) oli herkullisia, erityisesti tykkäsin perunapiirakoista. Koskaan en ole saanut mummoni kuoleman jälkeen lähellekään hänen tekemien tasoisia karjalanpiirakoita. Kaupan tuotteista en perusta laisin. Ehkä se johtuu juuri siitä, kun lapsena tottui herkullisiin piirakoihin. Sen jälkeen kaupan teolliset piirakat maistui lähinnä pahvilta.

-pullapoika-

Vierailija
42/43 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ja babushkan tekemät blinit <3 ja ns. tippaleivät venäläisellä tavalla :D rakastin myös pullia ja mustikkapiirakkaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon tekemä karjalanpaisti ja karjalanpiirakat oli parhaita.