Minulla on aivan rapakunto. Auttaako mitään kuntopyörällä polkeminen?
Inhoan kaikkea liikuntaa ja mieluiten makaisin vaan sohvalla kun olen kotona, olen patalaiska. Työmatkat sentään kävelen, yht. n. 5km/päivä. Jotain pitää kuitenkin kai alkaa tekemään että pystyn vielä kävelemään yli kuusikymppisenä. Onko mitään hyötyä jos päivässä polkee 2 x 20min kuntopyörää? Mitään ryhmäliikuntaa en halua alkaa tai mennä kuntosalille tms sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi.
Olen luuseri, tiedän.
Kommentit (42)
Yksi parhaimmista tuntemistani jumppareista kehuu kuntopyörää kovin.
Sehän on hyvä. Kokeile vesijuoksua. Kävin viikolla 2x45 min. Hengästyin joten kai siinä kunto koheni. Pyrin käymään 2-3 krt viikossa.
Auttaa, peruskunto on aina hyvästä, jota voi aktivoida mm. kävellen, pyöräilen tai uiden.
Unohtamatta portaiden nousua tai raskaita kotitöitä. Kevätsiivous on aika toimivaa kunnon kohotusta.
Suosittelen aloittelijalle ihan oikeaa pyörää.
Kuntopyörä(rullatreineri) on kuin epämukava poljettava sauna.
Miksi et lähtisi ulos kävelyllä työmatkojen lisäksi? Saisit liikuntaa ja raitista ilmaa.
Tuo päivittäinen kävelyhän on jo tosi hyvä sinulla!!! Ja toki kuntopyörä tehoaa, mutta kunnon vastuksella. Venyttely aika tärkeää, olen huomannut, iäkäs kun olen. Kuminauhat on hyvät, ja voi sohvallakin niiden kanssa toheltaa. Jumppapallolla keinuminen auttaa tasapainoon ja on ihan työlästäkin.
Mä olen pyrkinyt kotona nousemaan portaita ylimääräisiä kertoja. Pari krt päivässäkin ihan ok. Hyötyliikuntaa.
On paljon sellaista mitä ei voi oikeastaan edes kutsua liikunnaksi, mutta on sitä kuitenkin :P
Kaikki hengästyminen auttaa. Pahaltahan se tuntuu rapakunnossa hengästyä, mutta sillä se kunto nousee. Kuntopyöräily on erinomainen kunnonkasvatuskeino, vaikken itse sitä harrastakaan.
Ulkoilmaihminen kirjoitti:
Miksi et lähtisi ulos kävelyllä työmatkojen lisäksi? Saisit liikuntaa ja raitista ilmaa.
En tiedä, se kävely tuntuu jotenkin todella vastenmieliseltä ja tylsältä. Patalaiska, kuten sanottua… ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä. Kokeile vesijuoksua. Kävin viikolla 2x45 min. Hengästyin joten kai siinä kunto koheni. Pyrin käymään 2-3 krt viikossa.
Ajomatkaa uimahallireissulle tulisi yli 60km, näillä bensanhinnoilla ei juuri houkuttele ylimääräiset ajelut. Voi olla vähän tekosyykin tuo, kyllä. Ap
Et ole luuseri ollenkaan, kävelet jo päivittäin ihan hyvän matkan ja siinä samalla saat raitista ilmaa, se virkistää.
Ja kuntopyörä on hyvä, olen itse pudottanut painoa hyvin sillä että poljin tunnin päivässä. Nyt en jaksa kuin tuon 20 min kerralla mutta ole tyytyväinen siihenkin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajomatkaa uimahallireissulle tulisi yli 60km, näillä bensanhinnoilla ei juuri houkuttele ylimääräiset ajelut. Voi olla vähän tekosyykin tuo, kyllä. Ap
Ei todellakaan ole tekosyy, ihan järjetöntä ajaa tuollaista matkaa uimisen takia. Kuntopyörä on hyvä ja kävelet jo työmatkatkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, se kävely tuntuu jotenkin todella vastenmieliseltä ja tylsältä. Patalaiska, kuten sanottua… ap
Mä ajelen aina kevät- ja kesäaikaan autollani eri alueille, parkkeeraan sopivaan paikkaan ja alan käppäillä katuja edestakaisin katsellen talojen pihoja puutarhamielellä. Uusia ideoita ja liikuntaa samalla, eikä edes hoksaa, kun on jo taivaltanut pitkän matkaa. Yksinäinen lenkkeily ei ole kivaa, kaverin kanssa on. Auttaisko kuunnella vaikka äänikirjaa samalla?
Vierailija kirjoitti:
Tuo päivittäinen kävelyhän on jo tosi hyvä sinulla!!! Ja toki kuntopyörä tehoaa, mutta kunnon vastuksella. Venyttely aika tärkeää, olen huomannut, iäkäs kun olen. Kuminauhat on hyvät, ja voi sohvallakin niiden kanssa toheltaa. Jumppapallolla keinuminen auttaa tasapainoon ja on ihan työlästäkin.
Mä olen pyrkinyt kotona nousemaan portaita ylimääräisiä kertoja. Pari krt päivässäkin ihan ok. Hyötyliikuntaa.
On paljon sellaista mitä ei voi oikeastaan edes kutsua liikunnaksi, mutta on sitä kuitenkin :P
Ei kannata laittaa liian raskasta vastusta vaan sellainen joka itselle tuntuu hyvältä, niin että polkeminen sujuu mukavasti. Silloin tulee myös poljettua.
Sillä treenaat vaan jalkoja ja keuhkoja.
Soutulaite on monipouolisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ajelen aina kevät- ja kesäaikaan autollani eri alueille, parkkeeraan sopivaan paikkaan ja alan käppäillä katuja edestakaisin katsellen talojen pihoja puutarhamielellä. Uusia ideoita ja liikuntaa samalla, eikä edes hoksaa, kun on jo taivaltanut pitkän matkaa. Yksinäinen lenkkeily ei ole kivaa, kaverin kanssa on. Auttaisko kuunnella vaikka äänikirjaa samalla?
Toi eri paikoista lähteminen voisi ehkä auttaa, tuntuu niin tylsältä nämä samat kulmat aina. Lähteä ei voi kuin yhteen suuntaan meiltä. Musiikkia kuuntelen aina. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea!
Mä kyllä kävelen mieluiten yksin ja omien ajatusten kanssa, olis painajainen joutua pitämään jollekulle seuraa samalla tai kuuntelemaan jotain höpölöpöä.
Maz kirjoitti:
Sillä treenaat vaan jalkoja ja keuhkoja.
Soutulaite on monipouolisempi.
Ajattelin että onhan sekin jo jotain, edes ne jalat ja keuhkot? Hengästyn tosi helposti nykyään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva idea!
Mä kyllä kävelen mieluiten yksin ja omien ajatusten kanssa, olis painajainen joutua pitämään jollekulle seuraa samalla tai kuuntelemaan jotain höpölöpöä.
Joo, yksin minäkin haluan mennä. Omien ajatusteni kanssa. Ap
Auttaa.