Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on aivan rapakunto. Auttaako mitään kuntopyörällä polkeminen?

Vierailija
05.03.2022 |

Inhoan kaikkea liikuntaa ja mieluiten makaisin vaan sohvalla kun olen kotona, olen patalaiska. Työmatkat sentään kävelen, yht. n. 5km/päivä. Jotain pitää kuitenkin kai alkaa tekemään että pystyn vielä kävelemään yli kuusikymppisenä. Onko mitään hyötyä jos päivässä polkee 2 x 20min kuntopyörää? Mitään ryhmäliikuntaa en halua alkaa tai mennä kuntosalille tms sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi.

Olen luuseri, tiedän.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo päivittäinen kävelyhän on jo tosi hyvä sinulla!!! Ja toki kuntopyörä tehoaa, mutta kunnon vastuksella. Venyttely  aika tärkeää, olen huomannut, iäkäs kun olen. Kuminauhat on hyvät, ja voi sohvallakin niiden kanssa toheltaa. Jumppapallolla keinuminen auttaa tasapainoon ja on ihan työlästäkin.

Mä olen pyrkinyt kotona nousemaan portaita ylimääräisiä kertoja. Pari krt päivässäkin ihan ok. Hyötyliikuntaa.

On paljon sellaista mitä ei voi oikeastaan edes kutsua liikunnaksi, mutta on sitä kuitenkin :P

Ei kannata laittaa liian raskasta vastusta vaan sellainen joka itselle tuntuu hyvältä, niin että polkeminen sujuu mukavasti. Silloin tulee myös poljettua.

Kunnon vastus = Sopiva vastus. Selviää kun kokeilee. Kunnon kohotessa kohotetaan halutessa  myös vastusta. Hieman väärä paikka sanoa, että "nälkä kasvaa syödessä" :D

Vierailija
22/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole luuseri!

Kaikki auttaa, hienoa että kävelet työmatkat! Pyöräily on siihen hyvä lisä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä. Kokeile vesijuoksua. Kävin viikolla 2x45 min. Hengästyin joten kai siinä kunto koheni. Pyrin käymään 2-3 krt viikossa.

Ajomatkaa uimahallireissulle tulisi yli 60km, näillä bensanhinnoilla ei juuri houkuttele ylimääräiset ajelut. Voi olla vähän tekosyykin tuo, kyllä. Ap

No juu. Mullakin tulee 30km yhteen suuntaan. On vain pakko jotain tehdä ja tuo vesijuoksu innostaa. On löydettävä joku laji josta tykkää. Hyötyliikuntaa lisäksi.

Vierailija
24/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kuntopyörästäni. Olen itsekin vähän laiskuuteen taipuvainen enkä menisi mihinkään ohjattuun ryhmäliikuntaan, mutta kuntopyörää voi polkea kotona aivan omassa rauhassa ja katsoa vaikka leffaa samalla tai jotain lempisarjaa.

Vierailija
25/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo päivittäinen kävelyhän on jo tosi hyvä sinulla!!! Ja toki kuntopyörä tehoaa, mutta kunnon vastuksella. Venyttely  aika tärkeää, olen huomannut, iäkäs kun olen. Kuminauhat on hyvät, ja voi sohvallakin niiden kanssa toheltaa. Jumppapallolla keinuminen auttaa tasapainoon ja on ihan työlästäkin.

Mä olen pyrkinyt kotona nousemaan portaita ylimääräisiä kertoja. Pari krt päivässäkin ihan ok. Hyötyliikuntaa.

On paljon sellaista mitä ei voi oikeastaan edes kutsua liikunnaksi, mutta on sitä kuitenkin :P

Ei kannata laittaa liian raskasta vastusta vaan sellainen joka itselle tuntuu hyvältä, niin että polkeminen sujuu mukavasti. Silloin tulee myös poljettua.

Kunnon vastus = Sopiva vastus. Selviää kun kokeilee. Kunnon kohotessa kohotetaan halutessa  myös vastusta. Hieman väärä paikka sanoa, että "nälkä kasvaa syödessä" :D

En ole kumminkaan lihava, laihdutin aikoinaan ruokavaliolla 20kg ja onneksi paino on pysynyt pois. Ehkä viitisen kiloa voisi nipistää niin olisin tyytyväinen. Ap

Vierailija
26/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maz kirjoitti:

Sillä treenaat vaan jalkoja ja keuhkoja.

Soutulaite on monipouolisempi.

Ajattelin että onhan sekin jo jotain, edes ne jalat ja keuhkot? Hengästyn tosi helposti nykyään. Ap

Kuntopyöräily ja kävely nostavat hyvin peruskuntoa. Älä kuuntele näitä latistajia. Myöhemmin, jos intoa riittää, voit tehdä vaikka lihaskuntojumppia oma keho vastuksena. Niitä on YouTubessa loputon määrä.

Vierailija
27/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kumminkaan lihava, laihdutin aikoinaan ruokavaliolla 20kg ja onneksi paino on pysynyt pois. Ehkä viitisen kiloa voisi nipistää niin olisin tyytyväinen. Ap

Juu, en tarkoittanut vihjailla mitään "Laihduta" kuten palstalla on tapana. Tuskin niin käsititkään.

Sulla on jo aluksi hyvät asetelmat ikääntymiseen, eli normaalipaino ja ennakoiminen!!

Oletan ettet myöskään tupakoi, joten tuosta on hyvä jatkaa ja lisätä liikuntaa jossain uudessa muodossa. Tanssiminen muuten on oivaa, mites sen kanssa? Yksinkin voi, kuten itse teen. Lempimusaa ja kunnon pyrähdys olkkarissa. Jopas hengästyy. Siitä on kiva rojahtaa sohvaan, katsoa välillä leffaa ja taas menoksi.

Vierailija
28/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On löydettävä laji joka on nautinto.

Kuntopyörä on ehkä viheliäisin. Vain todellinen fakiiri jaksaa sitä.

Minä löysin sähköpyöräilyn. Paino puolittui, sokeri- ja verenpainetaudit paranivat.

Naatin joka päivä, liikunta tulee sivutuotteena.

Vierailija
30/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kuntopyörä on aika kallis, kotikäyttöön tarkoitetut rimpulat jäävät yleensä vaatetelineeksi(kokemusta on). Taipuuko sulta englanti? Youtubesta voi hakea pilates for beginners hakusanalla helppoja jumppia. Ne eivät ammu sykettä kattoon( eli rapakuntoinenkin kestää) mutta kehittävät pikkuhiljaa lihaskuntoa, ryhtiä ja kehonhallintaa. Hyvä lisä kävelylle.

Vierailija
31/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun ei tehdä kunnon sovelluksia kuntopyörille. Siis valkokangas tai VR-lasit, ajoviimaropeli ja ohjelmia pyöräilyyn eri puolilla maailmaa erilaisilla ympäristöillä. Olisi helppo nykytekniikalla.

Into hikisessä kämpässä seinää tuijottaen loppuu viikossa varmasti.

Vierailija
32/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni täällä oikeasti fillaroi läpi talven kelissä kuin kelissä? Rehellisesti? Voi jäädä kuntoilu vähiin Suomen talvikeleissä. Kuntopyörää aina dissataan, mutta minusta se on taivaan lahja talvikaudella.

Vierailija
33/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni täällä oikeasti fillaroi läpi talven kelissä kuin kelissä? Rehellisesti? Voi jäädä kuntoilu vähiin Suomen talvikeleissä. Kuntopyörää aina dissataan, mutta minusta se on taivaan lahja talvikaudella.

onhan se kuntopyörä hyvä, mutta pitäisi olla melkein salitasoinen laite kotona jotta se nitkuttelu ei alkaisi ärsyttämään = maksaa. Lisäksi pitäisi saada rakennettu rutiini milloin polkee( esim. tietty sarja tms) muuten on suuri vaara että jää nurkkaan pölyttymään.

Vierailija
34/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEP!

Sähkis leveillä nastarenkailla, vaatetus kelin mukaan. Vähintään 10 km päivittäin. Ja nautinto on. Tosin Helsinki haastaa tänä talvena, teitä ei hoideta ollenkaan ;-(

Vierailija
35/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfit-kurssille juuri itse ilmoittauduin, suosittelen sullekin. Kohta nähdään mihin tämäkin kroppa kykenee.

Vierailija
36/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEP!

Sähkis leveillä nastarenkailla, vaatetus kelin mukaan. Vähintään 10 km päivittäin. Ja nautinto on. Tosin Helsinki haastaa tänä talvena, teitä ei hoideta ollenkaan ;-(

Miten kulkee sähkis niinä päivinä, kun on lunta metrin eikä aurauksesta tietoakaan?

Vierailija
37/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka maailma on täynnä hyviä kuntoilumuotoja, niin se ei ole pois kuntopyöräilyltä. Huippukuntoinen naapurini ylläpitää talvisin loistavaa juoksukuntoaan pelkästään kuntopyörää polkemalla.

Vierailija
38/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kun ei tehdä kunnon sovelluksia kuntopyörille. Siis valkokangas tai VR-lasit, ajoviimaropeli ja ohjelmia pyöräilyyn eri puolilla maailmaa erilaisilla ympäristöillä. Olisi helppo nykytekniikalla.

Into hikisessä kämpässä seinää tuijottaen loppuu viikossa varmasti.

No ainakin meidän spinningsalilla on iso valkokangas ja voit valita eri pyöräilyohjelmia. Virtuaalispinningiä siis. Menee tunti huomattavasti mukavammin, kun katselet Alppien yms maisemia siinä polkiessa. Näissä on myös mukana virtuaalinen ohjaaja, joten voit tehdä treenin siinä mukana ohjelman musiikin mukaan tai sitten uppoudut omaan musiikkiin ja teet oman treenin maisemia katsellen.

Tietääkseni näitä ohjelmia voi ostaa kotiinkin. Eihän se mitään VR-tasoista ole, mutta kuitenkin. Lisäksi spinningpyörä on huomattavasti parempi kunnolliseen treenaamiseen kuin perus kuntopyörä.

Vierailija
39/42 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEP!

Miten kulkee sähkis niinä päivinä, kun on lunta metrin eikä aurauksesta tietoakaan?

Metriäei ole ollut kertaakaan. Sähkis kulkee vielä 10 cm lumessa. Tänä talvena on ollut 2 päivää että on ollut liikaa. Uraiset pinnat ovat kyllä ikäviä ja melkein uimaankin on joutunut kun kunnossapito laiminlyödään. Mutta turha surra, edes hikipyörällä en polkisi metriäkään, kuntopyörästä puhumattakaan.

Vierailija
40/42 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikunta auttaa. Jos haluat kuntoa kehittää, niin pitäisi liikkua 60-70% maksimisykkeestä. Sen verran, että hengästyy (ei pysty normaalisti juttelemaan) ja hiki tulee. Urheilukellosta on apua, jos haluaa tietää, liikkuuko oikella sykealueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän