Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi tehnyt lapsia, jos olisin tiennyt

Vierailija
05.03.2022 |

Että maailma ja Eurooppa joutuu tähän tilanteeseen.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne lapset eivät kuitenkaan välttämättä toivo, etteivät olisi koskaan syntyneetkään.

Vierailija
22/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ei lisäänny, vaikka sotia ei olisi keksitykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Olen tosissani. Huolen määrä on moninkertainen.

Ap

Lakkaa huolehtimasta asioista joihin et pysty vaikuttamaan! Ja anna lapsillesi esimerkkiä että kaikki järjestyy tavalla tai toisella elämässä.

Vierailija
24/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Ap

Lakkaa huolehtimasta asioista joihin et pysty vaikuttamaan! Ja anna lapsillesi esimerkkiä että kaikki järjestyy tavalla tai toisella elämässä.

Sehän olisikin niin helppoa, jos vaan voisi lakata murehtimasta

ei Ap

Vierailija
25/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ei lisäänny, vaikka sotia ei olisi keksitykään.

Oletko kertonut tuon mielipiteesi vanhemmillesi?

Vierailija
26/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun emme tiedä tulevasta, keskittykäämme tähän hetkeen. Nauti niistä lapsistasi ja elämästä nyt, se että murehdit tulevaa, ei tee elämästäsi mukavampaa/parempaa. Kiinnitä huomiota enemmän positiivisiin asioihin ja tee kivoja juttuja.

Vierailija
27/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites lapsillasi menee? Nauttivatko elämästä?

Vierailija
28/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän olet miettinyt perusteluja lasten tekemiselle, elämä on täynnä muutoksia kyllä sellainen pitäisi jokaisen ymmärtää, itse olen tiedostanut aina että täällä meilläkin voi olla joskus sota nälänhätä tai mitä tahansa. Mutta uskon että vaikeista ajoista voidaan selvitä.

Vierailija
29/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta AV-postaajaa olisi jäänyt syntymättä, jos heidän vanhempansa olisivat jättäneet lapset tekemättä Jugoslavian sotien vuoksi?

Nii i!!!

Vierailija
30/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä siirrä omaa huolta lapsille, puhu heille kaikesta muusta kuin sodasta jos he itse eivät sitä aihetta tuo esiin.

Vierailija
31/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Ap

Pystyn vaikuttamaan mm. siihen, että asutaanko täällä vai jossain turvallisemmalla alueella. Aika sinisilmäinen pitää olla, jos ei ajatustakaan uhraa mahdolliselle sodalle.

Ap

Vierailija
32/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun on pakko myöntää, että on vähän kurkkua kuristanut ja tuntunut aika synkältä, kun katson kolmea pientä tyttöäni. En voisi koskaan sanoa, että katuisin lapsiani, vaan sydämeeni sattuu, kun mietin, että jos lapseni joutuisivat elämään sodan kauhujen keskellä. Tietenkään kukaan vanhempi ei halua sellaista lapsilleen.

Vierailija
33/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Ap

Pystyn vaikuttamaan mm. siihen, että asutaanko täällä vai jossain turvallisemmalla alueella. Aika sinisilmäinen pitää olla, jos ei ajatustakaan uhraa mahdolliselle sodalle.

Ap

Suosittelen että muutat sinne turvallisemalle alueelle jo nyt, se varmasti veisi pelon pois ja lapset saisivat tasaisemman elämän.

Vierailija
34/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Ap

Ap

Jatkuva huolehtiminen ja stressaaminen käy kropalle raskaaksi, on pumppu kovilla. Kannattais opetella rentoutumaan jollain tavalla.

Mitä se sodan uhan ajattelu sinulle antaa? Uhkas meillä on ympärillä koko ajan; kun lähdet autolla liikenteeseen, voit kuolla kolarissa. Kun siivoat jakkaralla ollessa hyllyä, saatat kaatua jakkaralta, lyödä pääsi ja kuolla. Koko elämä on riskiä, mutta murehtiminen ei auta mitään. Elä nyt elämää!

Vierailija
35/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää on se, että hysteerikkovanhemmat täyttävät lastenkin päät samalla vouhotuksella.

Vierailija
36/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen historia on täynnä erilaisia sotia, kriisejä, luonnonmullistuksia ja kurjuutta.

Koko sinun ja lastesi elinajankin niitä on ollut ympäri maailman, Suomi on saanut olla harvinaisen rauhassa ja repiä rauhassa elintasoaan toisten selkänahasta.

Vierailija
37/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä miksi lisääntyjä tällaista ajattelee. Hän on joka tapauksessa päättänyt tuomita lapsensa kärsimykseen ja kuolemaan tekemällä hänet, että sama kai se vaikka olisi sotaa tai muuta. Hän on kuitenkin itse halunnut ja saanut söpön vauvan jota esitellä. Se on tärkeintä. Viis siitä haluaako lapsi elää tai tuleeko hänelle millainen elämä.

Vierailija
38/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Ap

Ap

Pelko sotaa kohtaan on normaalia, mutta jos katuu nyt lasten tekemistä, niin aika naiivi on kyllä ollut jos on olettanut, ettei mitään pahaa voisi omien lasten elinaikana tapahtua.

Vierailija
39/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä siirrä omaa huolta lapsille, puhu heille kaikesta muusta kuin sodasta jos he itse eivät sitä aihetta tuo esiin.

Varmaan hyvä ohje tämä. Mutta lisäisin, että lapset ja nuoret aistivat kuitenkin yllättävän paljon, vaikkei vanhempi heille huolistaan puhuisikaan. Eli suosittelen, että puhut huolestasi luotettavien aikuisten kanssa ja tarvittaessa haet ammattilaisen tukea. Tarvitset voimia ja me kaikki tarvitsemme näinä aikoina. Itse pyydän apua ja voimia myös Yläkerrasta Jumalalta.  

Vierailija
40/55 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajatellut. Joojoo-maassa ei ole enää turvallista enkä halua elää maassa jossa todellinen sodan pelko koko ajan olemassa. Kannattaa lähteä turvallisempaan maahan, niin kuin moni jo tehnyt.

Helppoa olisi lähteä, jos pitäisi järjestää vain oma elämä. Olisin lähtenyt jo.

Ap

Miksi lähteä? Omaa maatahan sitä puolustetaan ja kaikkia suomalaisia naisia koskee maanpuolutusvelvollisuus, viranomainen voi määrätä työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi