Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko maksaa kaupassa miehen kortilla?

Vierailija
01.08.2015 |

Jouduin kuolettamaan pankkikorttini ja nyt pitää jonkin aikaa pärjätä ilman. Voinko käyttää maksamiseen miehen korttia, vai näkeekö kassa, että kyseessä on väärän sukupuolen kortti? Tietysti seinästä voi aina nostaa rahaa...

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää

Vierailija
2/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, jos kassa ei huomaa. Mistäpä tätä kukaan huomaisi kenen kortilla maksat. Meillä maksellaan ristiin vanhempien ja miehen kesken. Toki laillista se ei ole, ja jos kassa epäilee ettet ole kortin haltija, hän voi ottaa sen pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö kassa kortin omistajan nimen, kun sen tunkee näppäilylaitteeseen?

Vierailija
4/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Kortti on henkilökohtainen. Riski on tietysti pieni, mutta jos jäät kiinni, kortti otetaan pois ja myyjä saa löytöpalkkion. Tämä otetaan mieheltäsi. Siitäen tiedä, tuleeko siitä pankin taholta muita seurauksia.

Vierailija
5/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:06"]Näkeekö kassa kortin omistajan nimen, kun sen tunkee näppäilylaitteeseen?
[/quote]

Ei näe.

Vierailija
6/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa. Kortti on aina henkilökohtainen.

Vierailija
7/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:06"]Näkeekö kassa kortin omistajan nimen, kun sen tunkee näppäilylaitteeseen? [/quote] Ei näe.

[/quote]

Koskeeko tämä kaikkia kassajärjestelmiä?

Vierailija
8/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siru ei toimi niin onpa kiva selitellä että eiku, enpä annakaan ohittaa.

Vierailija
9/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt miehen korttia monesti eikä ole ollut ongelmia.

Vierailija
10/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni sairasti , kävin apteekista hänelle lääkkeitä ja tietysti maksoin hänen kortillaan.

Kun oma lompakkoni varastettiin, siirsin rahaa tyttäreni tilille ja maksoin hänen kortillaan.

Vierailija
11/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun lapsena kävin lähikaupasta ostamasssa isän pankki/luottokortilla isälle tupakkaa, kun tämä ei itse ehtinyt kauppaan.   :)    Oi niitä aikoja. Suomessa vielä luotettiin toisiin ihmisiin.

Vierailija
12/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:10"]

Et voi. Kortti on henkilökohtainen. Riski on tietysti pieni, mutta jos jäät kiinni, kortti otetaan pois ja myyjä saa löytöpalkkion. Tämä otetaan mieheltäsi. Siitäen tiedä, tuleeko siitä pankin taholta muita seurauksia.

[/quote]

Näin juuri. Löytöpalkkio on muistaakseni peräti 150 e, joka siis miehesi tililtä veloitetaan. Että voit toki käyttää, mutta mikäli kiinni jäät niin muistathan olla purkamatta kiukkuasi siihen kortin ottaneeseen kassamyyjään äläkä tule tänne valittamaan, että nyt te molemmat olette ilman pankkikorttia, sillä riski on aina kun korttia käytetään tietoisesti väärin. 

Vierailija
13/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti makselen miehen kortilla ja joskus jopa kassa napannut kortin käteensä ja läntänny sen siihen maksupäätteeseen. Silloin välillä meinaa vähän ahistaa, mut eipä oo kukaa vielä miehen korttia multa vieny.

Vierailija
14/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kauppaan, maksoin mieheni kortilla, kassa näki kortin ja sanoi että "sinä et ole kyllä X" ja otti kortin. Kauppias sitten oikein henkilökohtaisesti soitti miehelleni (joka on julkisuudesta tuttu) ja kertoi että kortti on haettavana heidän kaupastaan. Niin, kassatytön mielestä sillä X:lla ei ole tyttöystävää joten... :DD

Vierailija
15/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen maksanut miehen kortilla. Riski toki on, että kassa huomaa, että kortti ei ole oma ja ottaa sen pois. Ei siinä sitten auta itkeä.

Mielummin kuitenkin nostan rahaa miehen tililtä ja maksan käteisellä kuin maksan hänen kortillaan.

Vierailija
16/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:10"]

[/quote]

Näin juuri. Löytöpalkkio on muistaakseni peräti 150 e, joka siis miehesi tililtä veloitetaan. Että voit toki käyttää, mutta mikäli kiinni jäät niin muistathan olla purkamatta kiukkuasi siihen kortin ottaneeseen kassamyyjään äläkä tule tänne valittamaan, että nyt te molemmat olette ilman pankkikorttia, sillä riski on aina kun korttia käytetään tietoisesti väärin. 
[/quote]
Ei ole 150€.

Vierailija
17/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa turhia riskejä? Tilaa itsellesi uusi kortti ja nostakaa miehen tililtä sinulle käteistä odotteluajaksi. Toivottavasti mies ei ole kertonut pinkoodiaan sinulle.

Vierailija
18/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"]

Mä muistan kun lapsena kävin lähikaupasta ostamasssa isän pankki/luottokortilla isälle tupakkaa, kun tämä ei itse ehtinyt kauppaan.   :)    Oi niitä aikoja. Suomessa vielä luotettiin toisiin ihmisiin.

[/quote]

Mies myös kertoi alta kouluikäisenä hakeneensa äidilleen kaljaa ja tupakkaa lähikaupasta kun tämä ei krapulaltaan itse kyennyt. Surullista, ja onneksi ei enää tänä päivänä onnistuisi.

Vierailija
19/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:42"]

[/quote]

Mutta onneksi nykyään voi vaikka ärrältä ostaa lapselle elisa lompakon lähimaksukortin jonne voi siirtää nopsaan verkkopankista lisää rahaa ja voi maksaa alle 25 euron ostokset.

Vierailija
20/81 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan maksuvälinepetokseksi.

En kyllä ikinä paljastaisi korttieni PIN-koodeja kenellekään, edes aviomiehelle.