Miksi ihmiset kiiruhtaa ulos leffateatterista heti lopputekstien alkaessa?
Monissa elokuvissahan tulee lopputekstien aikana vielä joko mokakohtauksia tai jopa itse elokuvaa. Ärsyttää suunnattomasti kun jengi pomppaa pystyyn kun ekat tekstit näkyy ja sitten ne, jotka haluais katsoa elokuvasta ihan kaiken, niin näkyvyys on nolla screenille.
Itse olin viimeksi katsomassa uusimman Terminaattorin ja sali oli jo lähes tyhjä kun lopputekstien jälkeen elokuva jatkui ratkaisevasti tulevaisuuden osalta.
Kommentit (48)
Mä jään aina viimeiseksi istumaan.
Näin kävi, kun kävin katsomassa AntManin. Lopputekstien aikana tuli kaksi after credits sceneä ja kun ihmiset älysivät ensimmäisen alkavan, niin jämähtivät seisomaan sinne käytäville ja ovelle. Toisen missasivat kokonaan.
Joo ja se vasta onkin raivostuttavaa, jos kaikki nousee lähteäkseen ja sit alkaakin tulla esim. pieleen menneitä kohtauksia, niin kaikki jää seisten katsomaan niitä. Jolloin ne, jotka on jääny rauhallisesti istumaan ei näe mitään.
Mulla iskee aina puolessa välissä leffaa kauhea pissahätä, vaikka olisi juuri ennen sen alkua käynyt vessassa. Joskus elokuvan loppu menee sinnitellessä ja heti sen loputtua on vaan pakko jo päästä.
Olis hyvä jos ennen elokuvaa tai leffalippuja ostaessa olis joku teksti missä kerrottais, että kannattaa katsoa loppuun asti tai jotain.
Finnkino mainostaa nyt sitä Ant-man leffaa ja mainoksessa oli että kannattaa istua ihan loppuun saakka. Aika epäkohteliasta pilata muilta leffanautinto, jos itsellä kiire pois. Kannattais noiden hätähousujen pysyä sit kokonaan pois,
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:00"]
Mulla iskee aina puolessa välissä leffaa kauhea pissahätä, vaikka olisi juuri ennen sen alkua käynyt vessassa. Joskus elokuvan loppu menee sinnitellessä ja heti sen loputtua on vaan pakko jo päästä.
[/quote]Laita vaipat tai pysy poissa
Kun olin katsomassa Terminaattoria, niin valot olivat sammuneena lopputekstienkin ajan. Kukaan ei lähtenyt kesken pois.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:04"]
[/quote]
On minullakin oikeus käydä leffassa. Pysy sinä pois, jos niin häiritsee!
Elokuvateatteri vois tehä sillee et vasta sillon aukasee valot kun lopputekstit on menny. Ne aukasee aina ne liian aikasin
Jos vaikka lähellä sattuu olemaan ämpäreitä ilmaiseksi? Jonosta jonoon.
Vielä enemmän ärsyttää lentokoneessa matkustajat, jotka pomppivat ottamaan laukkujaan jo ennenkuin turvavyövalo on edes sammunut tai kone pysähtynyt.
Sen koneen tyhjeneminen alkaa vasta kun koneen ovi aukeaa, ja kestää ehkä noin 2-3 minuuttia.
Mutta kiire on ; )
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:03"]
Olis hyvä jos ennen elokuvaa tai leffalippuja ostaessa olis joku teksti missä kerrottais, että kannattaa katsoa loppuun asti tai jotain.
[/quote]
Tuon voi tarkastaa itsekin vaikka IMDB:stä: http://www.imdb.com/title/tt0478970/crazycredits
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"]Monissa elokuvissahan tulee lopputekstien aikana vielä joko mokakohtauksia tai jopa itse elokuvaa. Ärsyttää suunnattomasti kun jengi pomppaa pystyyn kun ekat tekstit näkyy ja sitten ne, jotka haluais katsoa elokuvasta ihan kaiken, niin näkyvyys on nolla screenille.
Itse olin viimeksi katsomassa uusimman Terminaattorin ja sali oli jo lähes tyhjä kun lopputekstien jälkeen elokuva jatkui ratkaisevasti tulevaisuuden osalta.
[/quote]
Ihmisten normaali käytös häiritsee?
Menepä seuraavan kerran takarivin keskelle istumaan. Kun muut tekevät lähtöä, ota kengät pois ja kiipeä penkille. Näet varmasti.
Koska tämä on Suomi, tulet herättämään luultavasti iltapäivälehtitasoisen närkästyksen. Mutta sitähän haetkin. Närkästyjiä! Mielenpahoitusta!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:07"]
[/quote]
[/quote]Mikäs prinsessa sä luulet olevasi jos sun mielestä sulla on oikeus häiritä muiden leffanautintoa? Jos sun rakkos on yhtä pitävä kuin koiranpennulla, niin kannattaisi oikeasti harkita niitä vaippoja tai sitten otat penkin ihan ulko-oven vierestä, että pääset nopesti pois muiden edestä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"]Monissa elokuvissahan tulee lopputekstien aikana vielä joko mokakohtauksia tai jopa itse elokuvaa. Ärsyttää suunnattomasti kun jengi pomppaa pystyyn kun ekat tekstit näkyy ja sitten ne, jotka haluais katsoa elokuvasta ihan kaiken, niin näkyvyys on nolla screenille. Itse olin viimeksi katsomassa uusimman Terminaattorin ja sali oli jo lähes tyhjä kun lopputekstien jälkeen elokuva jatkui ratkaisevasti tulevaisuuden osalta. [/quote] Ihmisten normaali käytös häiritsee? Menepä seuraavan kerran takarivin keskelle istumaan. Kun muut tekevät lähtöä, ota kengät pois ja kiipeä penkille. Näet varmasti. Koska tämä on Suomi, tulet herättämään luultavasti iltapäivälehtitasoisen närkästyksen. Mutta sitähän haetkin. Närkästyjiä! Mielenpahoitusta!
[/quote]Idiootti
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:09"]
Elokuvateatteri vois tehä sillee et vasta sillon aukasee valot kun lopputekstit on menny. Ne aukasee aina ne liian aikasin
[/quote]
Mitä on valojen aukaisu? Ovet avataan, mutta valot sytytetään. Ja minua eivät ne lopputekstit kiinnosta pätkääkään. Istun usein rivin keskellä ja nousen kyllä seisomaan ja pukemaan takkia päälle heti lopputekstien alettua. Ei kiinnosta pätkääkään, kuka on keittänyt kuvausporukan kahvit, ruokkinut ohjaajan kissan jne.
Elokuvissa on lopputekstit vain, koska elokuva-alan liittojen sopimukset määräävät niin. Ne eivät kuulu itse teokseen.
Joskus teatterissa olen törmännyt samaan. Kerran Peacockissa UIT:n näytöksessä esirippu vedettiin kiinni ja jengi hyppäsi saman tien pystyyn ja lähti lampsimaan. Esirippu vedettiin uudelleen auki ja tyrmistyneet näyttelijät jäivät katsomaan poistuvaa yleisöä. Yleensä siellä tulee vielä siinä vaiheessa jokin laulunumero.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 13:07"]
[/quote]
[/quote]Mikäs prinsessa sä luulet olevasi jos sun mielestä sulla on oikeus häiritä muiden leffanautintoa? Jos sun rakkos on yhtä pitävä kuin koiranpennulla, niin kannattaisi oikeasti harkita niitä vaippoja tai sitten otat penkin ihan ulko-oven vierestä, että pääset nopesti pois muiden edestä.
[/quote]Voi kuule, häiritsee minuakin limujen ryystäminen ja karkkien mässyttäminen ja aina siellä on joku röhönaurunsa kanssa nauramassa. Se kuuluu asiaan. Edelleen pysy sinä kotona, jos muut niin häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 12:37"]
Miksi ihmiset kiiruhtaa ulos leffateatterista heti lopputekstien alkaessa?
[/quote] Siksi että muut eivät luulisi, että en tajua, että elokuva loppui jo.
Mua risoo tää myös ihan suunnattomasti. Jopa leffafestareilla on usein sama meno. Onhan ne tekstit nyt osa sitä teosta, eikä ne montaa minuuttia kestä. Ja aivan sama vaikka olisi puoltyhjä teatteri, ei voi johtua ruuhkan välttämisestä.