Miksi ihmiset kiiruhtaa ulos leffateatterista heti lopputekstien alkaessa?
Monissa elokuvissahan tulee lopputekstien aikana vielä joko mokakohtauksia tai jopa itse elokuvaa. Ärsyttää suunnattomasti kun jengi pomppaa pystyyn kun ekat tekstit näkyy ja sitten ne, jotka haluais katsoa elokuvasta ihan kaiken, niin näkyvyys on nolla screenille.
Itse olin viimeksi katsomassa uusimman Terminaattorin ja sali oli jo lähes tyhjä kun lopputekstien jälkeen elokuva jatkui ratkaisevasti tulevaisuuden osalta.
Kommentit (48)
Mulla on sellainen ”henkinen” pissahätäjuttu. Eli jos tiedän, etten nyt pääse x tuntia vessaan, on koko ajan pissahätä. En kyllä enää käykään oikeastaan leffassa. Pahempi on se, kun välillä tulee ajettua vanhemmille viikonloppuna, matka-aika noin 1 h 40 min, niin puolessa väliä motoria tulee aina hirvee kusihätä, vaikka on siis aina käynyt ennen lähtöä ja ollut myös jonkun aikaa juomatta / syömättä. En voisi esim. ikinä olla sellaisessa työssä ettei pääsis vessaan aina heti kun haluaa, siis kassat ym. Eli yleensä max 1 h kestän. Mutta en siis muuten normaalisti käy vessassa tunnin välein, tämä liittyy ainoastaan siihen, että on joku syy, ettei pääse vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua risoo tää myös ihan suunnattomasti. Jopa leffafestareilla on usein sama meno. Onhan ne tekstit nyt osa sitä teosta, eikä ne montaa minuuttia kestä. Ja aivan sama vaikka olisi puoltyhjä teatteri, ei voi johtua ruuhkan välttämisestä.
Mutta, ainakin jos istuu rivin päässä elokuvateatterissa, niin on kohteliasta poistua ripeasti heti kun tekstit alkavat jotta myös keskipaikoilla olevat pääsevät lähtemään.
Ei, vaan kohteliasta on katsoa elokuva teksteineen loppuun ja poistua sitten rauhallisesti.
Minä lähden vessastakin, kun liritys on loppunut. Samoin lähden elovista, kun filmi on päättynyt. Ei siellä sitten enää mitään tapahdu.
Ilmeisesti elokuva ei herättänyt ryntäilevissä junteissa mitään tunteita, vaan siellä käyminen oli pelkkä suoritus.
Jaa ei kestä kauan? Kun katsoin kotiteatterista taru sormusten herrasta elokuvaa, niin ihmettelin kun lopputekstit alkoivat kun ajastimen mukaan elokuvaa oli vielä jäljellä puolitoista tuntia. Pikakelasin loput ja se oli tosiaan täynnä pelkkiä nimiluetteloita ja lopputekstejä.
Mutta, ainakin jos istuu rivin päässä elokuvateatterissa, niin on kohteliasta poistua ripeasti heti kun tekstit alkavat jotta myös keskipaikoilla olevat pääsevät lähtemään.