Miten ihmeessä te onnistutte ostamaan sopivia rintaliivejä?
Koko elämäni oon tainnut kulkea epäsopivissa rintaliiveissä. Milloin on ympärysmitta ihan väärä, milloin kuppikoko liian pieni. Hämmentävintä on se, että riippuen rintaliivimerkistä, koko voi olla mitä tahansa välillä 90 -110!! Nyt mulla on Cubuksesta ostetut liivit, koko 90g joka muuten hyvä mutta kuppikoko on pieni. Litistää siis rinnat tyhmännnäköisesti rintalastaa vasten.
Tilaisin itselleni liivejä netistä, mutta miten ihmeessä sitä uskaltaa kun on täysin arpapeliä istuuko liivit hyvin vai ei? Miksi kokojen pitää vaihdella näin paljon?
Kommentit (11)
Onnistun ihan yksinkertaisesti: sovittamalla. Ja kun löydän hyvän merkin ja mallin, ostan useammat samanlaiset liivit.
Miljoonien sovitusten jälkeen, kun yhdestä mallista löytyy sopiva koko niin ostan useammat samaa mallia ja sit kun tarvii uusia niin kokeilenkin jotain eri mallia taas. Tärkeintä ainakin mulle sopivan koon löytymisessä oli se, että ympärys on oltava napakka ja mun kohdalla se on 70 vaikka aina aikaisemmik olin ostanut 75, joten silloin kuppikaan ei ole niin valtava miltä esimerkiksi D mun korvaan kuulosti, kun olin aina käyttänyt liian löysiä vaikka 75B:tä. Nykyään siis käytän kokoa 70C-D ja se on sopiva.
Itse vaihdoin kokoa 75B:stä 70C:hen niin johan rupes liivitkin istumaan. Ainoo vaan et liivit löystyy suht nopsaan ku käyttää noita H&M, Seppälä jne liivejä. Kellään suositella oikeasti laadukkaita liivejä? Onko triumph hyvä? Wonderbra? Change?
Sovittamalla, sovittamalla ja sovittamalla. Vasta kävin liiviostoksilla, sovitin ainakin 20 liivit, joista yhdet oli sopivat. Otin sitten kahdessa eri värissä. Ja tosiaan, aikuisen ei kannata shoppailla missään nuorison ketjuliikkeessä halutessaan tukevat ja mukavat liivit.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:47"]
Itse vaihdoin kokoa 75B:stä 70C:hen niin johan rupes liivitkin istumaan. Ainoo vaan et liivit löystyy suht nopsaan ku käyttää noita H&M, Seppälä jne liivejä. Kellään suositella oikeasti laadukkaita liivejä? Onko triumph hyvä? Wonderbra? Change?
[/quote]
Omasta kokemuksesta sanoisin, että ainakin Triumph on laadukkaampi ja napakampi kuin HM, Lindex, Seppälä. Kalliimpia ovat, mutta tässä tapauksessa hinta ja laatu kulkevat käsikädessä.
Mä menen kauppaan, valitsen mieleiseni mallin ja otan yleensä 2 kokoa sovituskoppiin. Ne, jotka yleisimmin sopii. Sovitan. Tilanteen mukaan haen uutta kokoa hyllystä. Yleisin koko mulla on 75B, mutta yhdet rintsikat on 70D ja useat 75C. Riippuu niin mallista, että mikä sopii.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:51"]Mä menen kauppaan, valitsen mieleiseni mallin ja otan yleensä 2 kokoa sovituskoppiin. Ne, jotka yleisimmin sopii. Sovitan. Tilanteen mukaan haen uutta kokoa hyllystä. Yleisin koko mulla on 75B, mutta yhdet rintsikat on 70D ja useat 75C. Riippuu niin mallista, että mikä sopii.
[/quote]
Niin ja mittanauhalla mitattuna ympärysmitta rinnan alta on 78cm.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:51"]Mä menen kauppaan, valitsen mieleiseni mallin ja otan yleensä 2 kokoa sovituskoppiin. Ne, jotka yleisimmin sopii. Sovitan. Tilanteen mukaan haen uutta kokoa hyllystä. Yleisin koko mulla on 75B, mutta yhdet rintsikat on 70D ja useat 75C. Riippuu niin mallista, että mikä sopii.
[/quote]
Niin ja mittanauhalla mitattuna ympärysmitta rinnan alta on 78cm.
[/quote]eli ympärys liiveissä silloin 75.
Ei liivejä VOI ostaa sovittamatta. Naisten rintojen mallit vaihtelevat, joten niin täytyy vaihdella liivien kuppimallienkin. Ainoastaan sovittamalla saa sopivat ja silloinkin kannattaa aina pukea pusero päälle, vasta silloin näkee, miltä liivit saavat rinnat näyttämään.
Ostan liivini vain hyvin varustelluista erikoisliikkeistä. Kalliimpia ovat, mutta myös parempia, varsinkin suuririntaiselle. Sopivien löytymiseen saattaa mennä pitkälti toista tuntia ja sovittamaan voi joutua ties kuinka monia liivejä. Kannattaa siis varata aikaa.
Ja niiden kalliiden liivien pesemiseen kannattaa ostaa erikoispesuainetta, se on hellävaraista. Kalliit liivit kannattaa pestä käsin, ei ole iso vaiva. Käyttöikä pitenee näin huomattavasti.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:57"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:51"]Mä menen kauppaan, valitsen mieleiseni mallin ja otan yleensä 2 kokoa sovituskoppiin. Ne, jotka yleisimmin sopii. Sovitan. Tilanteen mukaan haen uutta kokoa hyllystä. Yleisin koko mulla on 75B, mutta yhdet rintsikat on 70D ja useat 75C. Riippuu niin mallista, että mikä sopii. [/quote] Niin ja mittanauhalla mitattuna ympärysmitta rinnan alta on 78cm. [/quote]eli ympärys liiveissä silloin 75.
[/quote]
Riippuu liivin materiaalista. Joillain valmistajilla, esim Freyalla, on tosi joustavat ympärykset jolloin voi huoletta ottaa koon 70 jos oma ympärysmitta on 78cm, 75 olisi ihan liian löysä.
Olet ilmeisesti ihan aikuinen nainen? Miksi ostat liivisi jostain nuortenliikkeestä? Mene asiantuntevaan liiviliikkeeseen ja pyydä myyjää avuksi. Ja kyllä: ne liivit pitää ostaessa sovittaa ihan joka ikinen kerta. Jos et sovita, heität rahaa hukkaan.