Kotivakuutus on useinmiten turha
Lukaiskaapas edes kerran ne vakuutusehdot, kerrostalojen asukkaat!
Kommentit (35)
Mua ei haittaisi, vaikka kaikki irtaimisto menisi. Ei ole mitään merkittävää. -opiskelija
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:15"]Mua ei haittaisi, vaikka kaikki irtaimisto menisi. Ei ole mitään merkittävää. -opiskelija
[/quote]
Jos kaikki tavarasi menisivät pilalle tulipalossa joko omassa asunnossasi tai naapurissa niin laskepas huviksesi mitä maksaa talvella hankkia edes yksi vaatekerta. Puhumattakaan että on vaihtovaatteita.
Rahaa erilliselletilille laittamallaei kyllä makseta esim aiheuttamaasi vesivahinkoa naapurille, joka joutuu esim remppaamaan kämppänsä ja kuivattamaan sen sinun takiasi..
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:02"]
Vakuutukset on aina turhia siihen asti että jotain sattuu.
[/quote]Kyllä mutta vain elämän kaatavat riskit kannattaa vakuuttaa. Vakuutusyhtiön korvaus vanhoista mööpeleistä on käytännössä +-0
[/quote]
Riippuu kuule mööpeleistä.
Miettikääpä huviksenne, mitä maksaa savuvahingon jäljiltä pienen yksiön pintojen perusteellinen puhdistus, kaikkien tekstiilien (vaatteet, vuodevaatteet, matot jne) pesettäminen pesulassa, astioiden pesu erikoisaineilla, sekä poisheitetyt ruoat ja hygieniatarvikkeet (elleivät olleet ilmatiiviissä rasioissa tai jääkaapissa). Lisäksi 1-2 kk:n ylimääräinen vuokra, koska asunnossa ei voi asua vaan täytyy hakea kämppä muualta sekä päälle pari uutta vaatekertaa, puhtaat lakanat ja pyyhkeet, koska kaikki vaatteet ym. ovat pesulassa. Parikymmentä vuotta sitten se oli noin 25000 markkaa. Veikkaisin, että nykyään ei viisi tonnia taida riittää.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:03"]
Jotenkin en osaa ottaa liian todesta ihmistä, joka kirjoittaa "useinmiten". Terkuin, veemäinen kieliopin orja
[/quote]
Terkkujen jälkeen ei tule pilkkua.
[/quote]
Itsevarman kirjoittajan merkki tuollainen pilkun käyttö. Ne, jotka osaavat jne. jne. jne.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:15"]Mua ei haittaisi, vaikka kaikki irtaimisto menisi. Ei ole mitään merkittävää. -opiskelija [/quote] Jos kaikki tavarasi menisivät pilalle tulipalossa joko omassa asunnossasi tai naapurissa niin laskepas huviksesi mitä maksaa talvella hankkia edes yksi vaatekerta. Puhumattakaan että on vaihtovaatteita.Huoh! Ei kotivakuutus korvaa minkään kohteen jälleenhankintahintaa vaan arvio niiden nykyarvon. Siis esim. vaatteet 1-10eur. Eikä kotivakuutus korvaa naapurin irtaimistoa ollenkaan. Eli jospa nyt kuitenkin lukisitte ne vakuutusehdot ;-)
[/quote]
Meneppä vaatekaapillesi ja ala laskea mitä sen sisältö maksaisi uudestan hankittuna. Jokainen rätti on suunnilleen 5-30€, aika iso summa siitä tulee.
Mutta jokainen arvioi riskinsä itse. Ehkä kannattaisi jättää vakuuttamatta, ehkä ei.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 00:00"]Miettikääpä huviksenne, mitä maksaa savuvahingon jäljiltä pienen yksiön pintojen perusteellinen puhdistus, kaikkien tekstiilien (vaatteet, vuodevaatteet, matot jne) pesettäminen pesulassa, astioiden pesu erikoisaineilla, sekä poisheitetyt ruoat ja hygieniatarvikkeet (elleivät olleet ilmatiiviissä rasioissa tai jääkaapissa). Lisäksi 1-2 kk:n ylimääräinen vuokra, koska asunnossa ei voi asua vaan täytyy hakea kämppä muualta sekä päälle pari uutta vaatekertaa, puhtaat lakanat ja pyyhkeet, koska kaikki vaatteet ym. ovat pesulassa. Parikymmentä vuotta sitten se oli noin 25000 markkaa. Veikkaisin, että nykyään ei viisi tonnia taida riittää.
[/quote]
Tämän kun ihmiset tajuaisivatkin. Hyvin sanottu.
Tähän kun vielä lisätään tv, kahvinkeitin, läppäri, kännykkä, käsilaukut ja kengät, kirjaston kirjat jne. Summa onkin nopeasti iso, vaikkei saisi edes täysiä summia niistä.
Kun se kerrostaloasunnon kotivakuutus on kuitenkin niin halpa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:02"] Vakuutukset on aina turhia siihen asti että jotain sattuu. [/quote]Kyllä mutta vain elämän kaatavat riskit kannattaa vakuuttaa. Vakuutusyhtiön korvaus vanhoista mööpeleistä on käytännössä +-0 [/quote] Irtaimistovakuutus nyt on niin halpa että. Tunnu missään.
[/quote]
Ja rakennuksen vakuutus on vielä halvempi.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:00"]Kerrostalossa se korvaa koti-irtaimiston. Ja tottakai vakuutusyhtiö on määritellyt vakuutusmaksut itselleen voitollisiksi.
[/quote]
Niin että tappiollista bisnestä pitäis pyörittää? Jepjep.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:11"]Mulla ei ole kotivakuutusta. Laitan kuitenkin erilliselle tilille rahaa säännöllisesti. Jos jotain sattuu, niin ne rahat on käytettävissä ilman erillistä hakemusta.
[/quote]No tee niinku haluat. Meillä särky just pakastin kun oltiin reissussa. Vakuutus korvasi paitsi pakastimen myös sen sisällön sekä lattialaminaatit jotka piti uusia vesivaurion takia. Olipa tooooooosi monimutkaista hakea korvaus, eli puhelinsoitto Tapiolaan. Ois vituttanu maksella kaikki säästötililtä. Tätä ennen saatiin pyykikoneesta hyvä korvaus samalla tavalla puhelinsoitolla. Lapsen rikkoma läppärin näyttö piti käyttää hinta-arviossa liikkeessä pari vuotta sitten, mutta puhelinsoitolla hoitui sekin... Ja mulla on ylitonnin silmälasit päässäni, vituttas maksaa ne ite uudelleen jos sattusivat särkymään. On luettu ehdot jo vakuutusta ottaessa, Tapiola korvaa rillitkin meidän vakuutuksessa... Kuin myös 600 euron kännykän jos menee tiputtaa sen vahingossa järveen. Mut maksele sinä ne säästöistäsi. Minä käyn säästöillä lomareissulla Jenkeissä...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:15"]Mua ei haittaisi, vaikka kaikki irtaimisto menisi. Ei ole mitään merkittävää. -opiskelija [/quote] Jos kaikki tavarasi menisivät pilalle tulipalossa joko omassa asunnossasi tai naapurissa niin laskepas huviksesi mitä maksaa talvella hankkia edes yksi vaatekerta. Puhumattakaan että on vaihtovaatteita.
[/quote]
Hehe, mun vaatteiden yhteenlaskettu arvo uutenakaan ei taida satasta olla. Joku ilo siis tästäkin -ei ole mitään menetettävää.
Kotivakuutuksen hankinta kannattaa aina selvittää!
Jos tarvitset apua kotivakuutuksen hankintaan tai haluatko selvittää tarkemmat hinnat? https://kodinplaza.fi/ avulla tavoitat helposti yhdellä tarjouspyynnöllä alueellasi toimivat sekä tarjouspyynnöstäsi kiinnostuneet palveluntarjoajat.
Ja vahingon sattuessa ei tarvitse hävitä taistelua vakuutusyhtiön kanssa ;-)