Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy yli kahdeksan vuotta anoreksiaa sairastaneelta!

Vierailija
31.07.2015 |

Tylsää(kö), kyselkää siis vapaasti! Olen 20v. :)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla "aiheutti" anoreksian? Vai osaatko sanoa jonkun syyn. 

Vierailija
22/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi et vastaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tykkäät nykyajan kauneusihanteista missä montaa kaltaistasi sanotaan ihanaksi, sporttiseksi ja normaaliksi ja muita ihmisiä läskeiksi?

Vierailija
24/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä voin paremmin mitä muutamia vuosia sitten, mutta kuitenkin oireilen vahvasti, ja tämä vuosi on mennyt huomattavasti heikommin. Alipainoa on, muttei enää lähelläkään hengenvaarallista - vaikka toisaalta, onhan tähän kuollut muutkin kuin ne kaikista pienimmät. Tämän kesän olen ollut saikulla (enkä kesätöissä), jotta jaksaisin taas muutaman viikon päästä palata takaisin koulun penkille (amk).

Itse näen isoimpina aiheuttajina yläasteella alkaneen koulukiusaamisen, masennus puhkesi samoihin aikoihin. Terapeuttini taas näkee äidin alkoholismin laukaisseen ainakin osittain tämän. Mitään rankkoja kokemuksia ei vanhempien eroa ja äidin juomista lukuunottamatta ole - mulla oli hyvä, onnellinen lapsuus - ainakin silloin, kun äiti oli kotona selvinpäin.

Syitä on kuitenkin varmasti monia pienempiäkin; epävarmuus, murrosiän myötä muuttuva keho jne.

Kannattaa muistaa, että anoreksiaa sairastavista suuri osa on normaalipainoisia, ei siis luurankoja. Itsekään en luuranko enää ole, ja tavallaan tajuan etten voi olla lihava, mutta silti näen itsessäni niin paljon ylimääräistä ja parannettavaa. Lisäksi pinttyneet tavat, itsekriittisyys ja syömisellä/syömättömyydellä kontrollointi on niin kiinni, että ne tulee automaattisesti, ilman että osaa edes kyseenalaistaa.

Ja sori, eksyin etsimään arvosteluja suoristusraudoista, enkä päivittänyt tätä sivua koko ajan ;) -ap

Vierailija
25/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:39"]

Mitäpä tykkäät nykyajan kauneusihanteista missä montaa kaltaistasi sanotaan ihanaksi, sporttiseksi ja normaaliksi ja muita ihmisiä läskeiksi?

[/quote]

En tykkää. Yritäppä hakea motivaatiota ja kannustusta parantumiseen, kun joka tuutista tulee viestiä, että tämä on parempi olotila. Nykyään tosin tuntuu kauneusihanteiden enemmän painottuvan sinne sporttisen kuin luurangon puolelle, mikä on tavallaan hyvä, mutta kyllä sekin luo kamalasti paineita, ja lipsahtaa helposti pois "normaali"syömisestä ja -liikunnasta. -ap

Vierailija
26/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista, vielä kerkee muutamaan vastata ennen kun painun nukkumaan!

Vierailija
27/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kaloria sallit itsellesi pahimpina päivinäsi

Vierailija
28/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion mitta?

Vierailija
29/38 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko lisää tuosta syömisellä kontrolloimisesta? Osaatko arvioida, miten se sai alkunsa? Olitko pienenä lapsena huono syömään? Miten kotona suhtauduttiin syömiseen ennen anoreksiaa? Onko syömisellä kontrolloiminen enemmänkin itsesi kontrollointia vai liittyykö siihen halu näyttää muille tms.?

Vierailija
30/38 |
02.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI ?

Vierailija
31/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusattiin sua ulkonäöstä, painosta? vai ihan yleisesti?

oletko kovin ulkonäkökeskeinen?

haluaisitko joskus lapsia?

Vierailija
32/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitko missään vaiheessa  tyytyväinen  ulkonäköösi?

Vierailija
33/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut Ulfåsassa samoihin aikoihin, silloin siellä oli vaan nuoria. Tunnetaakohan me?

Vierailija
34/38 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olet ollut hoidossa, Ulfåsa?

Vierailija
35/38 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:15"]

Monta kaloria sallit itsellesi pahimpina päivinäsi

[/quote]

50, mielellään alle.

Vierailija
36/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:05"]

kiusattiin sua ulkonäöstä, painosta? vai ihan yleisesti?

oletko kovin ulkonäkökeskeinen?

haluaisitko joskus lapsia?

[/quote]

Ulkonäöstä/tyylistä, mutta ei painosta. Siitä että olin todella ujo ja hiljainen.
Haluan ehdottomasti, olen aina halunnut. Kamala vauvakuume on ollut pitkään, mutta tiedän että ei ole järkevää tässä elämäntilanteessa vielä lapsia hankkia.

Vierailija
37/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:17"]

olitko missään vaiheessa  tyytyväinen  ulkonäköösi?

[/quote]

En täysin, mutta paljon tyytyväisempi kuin nyt. Pitäisi vain ymmärtää, ettei mun elämässä silloin ollut mitään muuta kuin kilot, grammat ja kalorit.

Vierailija
38/38 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:22"]

Mä olen ollut Ulfåsassa samoihin aikoihin, silloin siellä oli vaan nuoria. Tunnetaakohan me?

[/quote]

Voi vitsit, hmm! Olitko niihin aikoihin kun ruokailu siirtyi osaston tiloista alakertaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme