Lääkärini ei suostunut kirjoittamaan mulle makaronilaatikon reseptiä!
Kommentit (33)
Käsikaupassa oleva makaronilaatikko ei ole niin tehokasta kuin reseptillä saatava. 400 gramman annos reseptitavaraa on ihan eri juttu silloin kun vaikuttavana aineena on jauheliha, makaroni ja koskenlaskija. Mulla on vaan sitä ongelmaa, että aika nopeasti tuolla kombolla kehittyy makaronilaatikkoriippuvuus, ja enimmäisannostua ylittyy. :(
Mä olen kuullut että sen sivuvaikutuksena on lihominen. Olisko jotain vastaavaa jolla ei ole samanlaisia haittoja?
Onko kauppanimi makarionilaatikko? Millä vahvuudella aloitat? Sivuvaikutukset.
Oikein tehty makaronilaatikko ei lihota.
Et mihinkään. Makaronilaatikko on niin paskaa ruokaa, ettei sitä lääkärit kirjoita. Olisit pyytäny jotain laadukkaampaa.
Makaronilaatikkoa saa Siwasta ilman reseptiä.
Ai, hyvä tietää. Kun kysyin apteekista ja ne vaan katsoivat oudosti.
Oli varmaan mun anoppini.
Et sä kuitenkaan osaisi tehdä yhtä hyvää. En minäkään osaa.
Sun on nyt varmaan pakko mennä ostamaan kadulta jotain pimeää kamaa...:( Siinä on kyl aina oma riskinsä, voi sisältää jauhelihan sijaan jotain soijarouhepaskaa jne.
Mä tunnen yhen lääkärin itä-Helsingissä joka kirjoittaa makaronilaatikkoreseptejä, kunnon munamaitokamaa eikä mitään kevytpaskaa. Kannattaa ottaa aika nopeasti, elintarvikeviranomainen on tehnyt siitä jonkun tutkintapyynnön.
Ei siitä reseptistä mitään hyötyä ole. Mulle kirjoitettiin viimeksi viipaleperunalaatikon resepti, myyjä antoi tilalle rinnakkaisvalmisteena lihaperunasoselaatikkoa, muka ihan sama asia.
Siis menit lääkäriin ilman mitään muuta asiaa kuin pyytämään makaronilaatikkoreseptiä? Kai kokenut lääkäri tajuaa heti, että sulla on ongelmia. Voisitko päästä korvaushoitoon ja saada kaalilaatikkoreseptiin? Olen huolissani sinusta ap. Pelkään, että alat väärentää lasagnereseptejä tms. vakavampaa. :(
Ap, olisit kysynyt häämakaronilaatikkoa, niin ei olisi ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:19"]
Siis menit lääkäriin ilman mitään muuta asiaa kuin pyytämään makaronilaatikkoreseptiä? Kai kokenut lääkäri tajuaa heti, että sulla on ongelmia. Voisitko päästä korvaushoitoon ja saada kaalilaatikkoreseptiin? Olen huolissani sinusta ap. Pelkään, että alat väärentää lasagnereseptejä tms. vakavampaa. :(
[/quote]
Ei kaalilaatikkoresepti autuutta tuo. Sivuvaikutukset ovat todella rajut, täällä pörisee niin, että kärsin jo hapenpuutteesta.
Kyllä potilaan pitää tietää oikeutensa. Marssit nyt vaan heti maanantaina vastaanotolle ja VAADIT saada sen reseptin! Otat vaikka jonkun tukihenkilön mukaan.
p.s ethän käynyt päivystyksessä, sielä harvemmin alkavat kirjoittamaan mitään reseptejä?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:47"]
Makaronilaatikkoa saa Siwasta ilman reseptiä.
[/quote]
Käsikauppakama ei riitä mihinkään. Kyllä se reseptillä saatava tavara on paljon parempaa!
Huonoja kokemuksia päivystyksestä täälläkin. Menin pyytämään jouluaattona lanttulaatikkoreseptiä ja nyrpeä hoitsu ei edes päästänyt lääkäriin. Olisi kuulemma arkena pitänyt hoitaa asia kuntoon. Paljonpa reseptistä olisi ollut iloa enää 27.12.
Valvira valvoo erityisesti lääkäreitä, joilla on ollut mahdollisia väärinkäytöksiä juuri makaronilaatikkoresepteissä!
Vaihda lääkäriä, käy oikealla psykiatrilla vaikka Terveystalossa!
Kokemusta on!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 23:12"]
Mites annostus, paljon teil on ollu?
[/quote]
150 g kerta-annos on riittävä! Jos ottaa enemmän tulee haittavaikutuksia, yleisimpiä ovat vatsan turvottelu, ripuli, ilmavaivat.
[/quote]
Mitä varten oikein otat makaronilaatikkoa, jos tuollainen annos riittää? Ehkä alle 25-kiloiselle sopiva. Käsikaupassakin on 400-grammaista. Reseptikama on stydimpää ja silti raavaalla miehelläni menee sitä 2x400 g tai kerran päivässä 600 g.
Pyydä ihmeessä reseptiä vaikka siihen jauhelihaperunasoselaatikkoon (gluteeniton), jos noin pienestä määrästä tulee oireita. Ei ole normaalia!