Miten teillä on lähtenyt yleistuki ja toimeentulotuki maksut maksuun?
Minulle maksettiin tilille se595 ja rapiat työttömyyden yleistukea,mutta toimeentulotuen laskelmaan laitettiin 640e. 300e pitäisi pärjätä tämä kk. No, eipä se ole kuin tuon 40 e vähemmän, mutta silläkin saisi jo ison kasan ruokaa, täydentävä tukea en ole hakenut vielä kertaakaan.
Miten teillä muilla,miten pärjäätte? Ja onko laskelmat mennyt niin kuin oikein ?
Kommentit (12)
Yleistuen maksussa ei ollut minkäänlaista viivettä, vaikka ilmoitus maksusta kaksi vuorokautta kestikin saada. Toimeentulotuen pitäisi tulla tänään, en ole vielä jaksanut tarkistaa, eikä haittaisi vaikka päivän tai pari myöhästyisikin.
Vierailija kirjoitti:
Yleistuen maksussa ei ollut minkäänlaista viivettä, vaikka ilmoitus maksusta kaksi vuorokautta kestikin saada. Toimeentulotuen pitäisi tulla tänään, en ole vielä jaksanut tarkistaa, eikä haittaisi vaikka päivän tai pari myöhästyisikin.
Kyllä ne on tilille tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on tilille tullut.
Luultavammin joo, vaikka hakemukseni vähän taisi viivästyäkin, joten ihan siksi en luota, että tällä kertaa tuli ajoissa. 😎
Minullekin tuli tuo muutos että 640 laskettiin työttömyyskorvaukseksi kun tuli se tilanne että samassa kuussa maksettiin 2 työttömyysrahaa. Ihan hyvin pärjään siltikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä haen aina vasta kuun alussa toimeentulotukea kun olen maksanut vuokran. Tulee sitten kun päätös on tehty.
Työmarkkinatuen vaihtuessa yleistukeen jälkimmäinen tuli kahden päivän viiveellä, ilmeisesti selvittivät ensin onko muita tuloja (oli, mutta ei läheskään niin paljon että vaikuttaisivat yleistukeen). Toimeentulotukea en saa.
Täh? Mä maksoin vuokran niin jäi n 200e. 90e kelalle opintolainaan + liittymä 21e.
640 € on ihan oikea summa kuukauden yleistuesta.
Hyvin tuli tilille. Kävin äsken hakemassa kunnon kilisevän puuhapussin Alkosta ja painoin Amazoniin tilausta menemään.
Vierailija kirjoitti:
640 € on ihan oikea summa kuukauden yleistuesta.
Se johtuu juuri siitä että välillä osuu työttömyyskorvaus kahdesti samalle kuulle maksettavaksi. Tämä lukee toimeentulotuen päätöksessä kyllä.
Sinne oli massit kilahtaneet tilille yön aikana, kohta Alkoon