Edessä poskihampaan poisto puudutuksella, kokemuksia?
Itse olen kuullut vain kauhutarinoita, kuinka paljon se sattuu, puudutuksesta huolimatta...
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 17:54"]Itse olen kuullut vain kauhutarinoita, kuinka paljon se sattuu, puudutuksesta huolimatta...
[/quote]
Puudus on ihan liioteltua.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 18:36"]Kerrot hammaslääkärille, että pelkäät toimeenpiteen sattuvan niin puuduttaa riittävästi. Itselläni on kaksi poskihammasta poistettu samasta syystä eli heikkokuntoisia hampaita... Toisen poisto tuli ihan puskista, piti tehdä juurihoitoa mutta olikin eri hammaslääkäri joka ilmoitti tylysti ettei kannata hoitaa. Ja että poistaa koko hampaan saman tien. Tippahan siinä tuli linssiin kun pelotti niin vietävästi. Hammas oli tulehtunut ja poisto oli kivulias...
Vuoden päästä tuli toisen hampaan poisto ajankohtaiseksi. Kerroin hammaslääkärille (taas eri lääkäri) edellisestä poistosta ja kuinka se oli ollut kivuliasta puudutuksesta huolimatta. Tämä lääkäri olikin todella ymmärtäväinen ja ilmoitti heti, että jollei puudu kunnolla, hän ei sitä poista. Hänen vastaanotollaan ei kivuista kärsitä! No se kerta meni ihan hyvin. Ei jäänyt traumoja.
Hampaanpoiston jälkeen on todella tärkeää noudattaa hoito-ohjeita. Ja syödä riittävästi lääkkeitä :) Ei siis saa missään nimessä imeä pillillä eikä purskuttaa, ettei se koloon ilmestynyt hyytymä lähde irti. Jos niin käy, on todella kivuliasta (luu paljaana)
Tsemppiä!
[/quote]
Kiitos vinkeistäsi! Kuinkahan kauan tuossa paranemisessa noin suunnilleen menee, että se hyytymäkin paranee? Kuinkahan hampaiden pesu onnistuu, jos ei voi purskutella?
Tosi paljon tullut kyllä kannustavia ja hyviäkin kokemuksia ja neuvoja, kiitos kaikille niistä :) !
Ap
[/quote]
Viisaudenhampaan poisto kesti kaksi viikkoa särkeä. Älä suunnittele syöväsi ekana päivänä juurikaan.
Itse kävin juuri äsken poistattamassa poskihampaani eikä tuntunnut miltään pyysi reippaan puudutuksen vain.
Ei sattunut yhtään ja itse poisto kesti noin 15-20 sekuntia. Myös kuoppa parani hyvin, mitään lääkkeitä en tarvinnut eikä niitä edes tarjottu tms.