Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jyväskylän päiväkodit

Vierailija
31.07.2015 |

Millaisia ovat Jyväskylän päiväkodit kantakaupungin alueella? Kokemuksia olen vailla erityisesti Honkaharjun, Mäki-Matin ja Mattilanpellolla olevista yksityisistä päiväkodeista.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelukeskus ohjasi meitä nyt ottamaan yhteyttä Taidepäiväkoti Kulmakartanoon. Onko kellään kokemusta kyseisestä paikasta? Poika täytti juuri kolme vuotta eikä aikaisempaa päiväkotikokemusta ole. Mitä kannattaa huomioida jos pääsemme tutustumaan tuonne? Sijainti on ainakin loistava!

Vierailija
2/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaikki jyväskyläläiset luuraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on Kultasiipi-päiväkoti?

Vierailija
4/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin me olimme todella tyytyväisiä Kartanonkujan päiväkotiin. Ystävällinen henkilökunta, yksilöllinen huomiointi toimi ja ohjelma oli monipuolista. Tekivät kaikkea kivaa ekstraa, tuli paloautoa, oli avoimia ponoratsastuksineen, kävivät paljon retkillä jne.

Vierailija
5/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:19"]Ainakin me olimme todella tyytyväisiä Kartanonkujan päiväkotiin. Ystävällinen henkilökunta, yksilöllinen huomiointi toimi ja ohjelma oli monipuolista. Tekivät kaikkea kivaa ekstraa, tuli paloautoa, oli avoimia ponoratsastuksineen, kävivät paljon retkillä jne.
[/quote]tämä päiväkoti siis kyllä Kortepohjassa.

Vierailija
6/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa selvittää miten toimivat tilat päiväkodilla on, entä kuinka hyvä ja suuri piha. Kuinka toteuttavat vasua ja onko esim. Tuolla mahdollisuus päivittäiseen taidekasvatukseen, kun on taidepäiväkoti. Ja kuinka ylipäätään painotus näkyy.

Myös hyvä tiedotus on mielestäni tärkeä ominaisuus hyvälle päiväkodille. Ja myös tietynlainen seesteisyys näkyy hyvässä päiväkodissa, isostskin koosta huolimatta.

Vierailija
7/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein ohiajavana hirvittänyt tuon kulmakartanon sijainti niin vilkasliikenteisen kadun varrella. Olen nähnyt lasten retkeilevän ilm. lounaispuistoon. Valitettavasti omakohtaista kokemusta ei ole ko. paikasta.

Vierailija
8/33 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lapsi on tuolla. Mä olen jotenkin ymmärtänyt, että taidekasvatus tuolla on erikseen maksullista ja piha on liian pieni. Lapsimäärä kasvaa jatkuvasti ja henkilökunta vaihtuu kuulemma usein.

Vierailija
9/33 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/33 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nisulan päiväkoti on ollut erinomainen! On vähän eri suunnalla ku nuo mainitsemasi, mutta kantakaupungin alueella kuitenkin.

Vierailija
11/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touhulahan pääsi juuri ihan uutisotsikoihin asti. 8(

Vierailija
12/33 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:33"]

Minua on usein ohiajavana hirvittänyt tuon kulmakartanon sijainti niin vilkasliikenteisen kadun varrella. Olen nähnyt lasten retkeilevän ilm. lounaispuistoon. Valitettavasti omakohtaista kokemusta ei ole ko. paikasta.

[/quote]

Vaasankatua kulkee pääosa keskustaan suuntaavasta paikallisbussiliikenteestä ja Rantaväylälle suuntaava muu liikenne (köh, köh!). Lähin linja-autopysäkki on kuitenkin korttelin toisella laidalla lähellä maakuntakirjastoa. Kauppakatu on päiväkodin kohdalla ajoittain ruuhkainen ja siinä saa varoa erityisesti kapeilla jalkakäytävillä pyöräileviä opiskelijoita. Vastapäätä on pari kuppilaa. Vilkas ja kaupungin sykkeessä sijaitseva monien mahdollisuuksien paikka, jos kiinteistökieltä kirjoitetaan.

Vierailija
13/33 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 09:33"]

[/quote]

Vaasankatua kulkee pääosa keskustaan suuntaavasta paikallisbussiliikenteestä ja Rantaväylälle suuntaava muu liikenne (köh, köh!). Lähin linja-autopysäkki on kuitenkin korttelin toisella laidalla lähellä maakuntakirjastoa. Kauppakatu on päiväkodin kohdalla ajoittain ruuhkainen ja siinä saa varoa erityisesti kapeilla jalkakäytävillä pyöräileviä opiskelijoita. Vastapäätä on pari kuppilaa. Vilkas ja kaupungin sykkeessä sijaitseva monien mahdollisuuksien paikka, jos kiinteistökieltä kirjoitetaan.
[/quote]

Mitä tarkoitat tällä? Onko sinulla jotain henkilökohtaista kokemusta ko päiväkodista?

Vierailija
14/33 |
20.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan kokemuksesta kertoa että vaikka nimi on "taidepäiväkoti" niin se ei ole sen taiteellisempi kuin muutkaan päiväkodit. Työntekijöitä on liian vähän, välttämättä aikuisella ei ole aikaa katsoa sun lapsesi perään. Tuttavani oli joskus töissä tuolla ja kertoi että päiväkodin toimintaidea on ihan hukassa ja lasten lelut suorastaan ala-arvoisia. Mieti kaksi kertaa haluatko viedä lapsesi tuonne vai jonnekin muualle.

Vierailija
15/33 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kokemusta. Mielestän ko. paikka on parantanut alun jälkeen huomattavasti! Piha ei ole iso mutta ulkoilevat muualla paljon. Se ei häiritse meitä. Henkilöstön vaihtuvuus etenkin pienillä harmittaa, mutta ihan hyvin ovat asiaa käsitelleet. Nyt on syksyn ollut samat tyypit. Ja kai kaikilla nyt on vaadittava määrä väkeä töissä? Meidän perhe ei ole niin "taiteellinen", joten en ole jäänyt kaipaamaan mitään. Soittotunteja kai saa siellä maksusta ja ainakin isommilla on aina joku taideprojekti meneillään. Soita ja kysy! Tuntuu lapset viihtyvän ja henkilökunnalla on hyvä yhteishenki.

Vierailija
16/33 |
22.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä olen vähän myöhässä tän vastauksen kanssa mutta mäkin olisin kiinnostunut tosta päikystä. Tosin meidän neiti on vasta 7kk mutta sitten maaliskuussa olisi meilläkin ne ajat. Ainakin nää bloggarit on tykänneet:

http://kuukatriina.blogspot.fi/2015/02/painajainen.html (tästä kuulin tutun kautta myös)

http://aroundtheworldwithafinn.blogspot.fi/2014/03/taidepaivakoti-kulma…

Kaverin lapsi on siellä osallistunut ainakin johonkin tanssihommaan joka oli kyllä maksuton. Ja niillä on siellä ainakin joskus ollut sellainen vähän modernisoitu steiner-ajatus, niin voi olla että ei kauheesti turhaa krääsää pyöri lattioilla. Mutta eihän kaikki tykkää. Meille se olisi ensimmäinen vaihtoehto! Toivottavasti päästään kun nyt on täynnä.

Vierailija
17/33 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkä puhuu asiaa! Paska paikka, on omia kokemuksia. Ihan kamala ilmapiiri 😒

Vierailija
18/33 |
05.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kampukselle kävellessäni kun joku hoitaja oli tullut lasten kanssa (varmaankin juuri se taidepäiväkoti) amkin takana olevalle lätäkölle katsomaan sorsia. Joku idiootti käy niitä syöttämässä niin sorsia oli melkoinen lauma. En tiedä onko enää, mutta lapset näyttivät tykkäävän. Mutta näkyvät hyödyntävän lähialueen mahdollisuuksia kivasti. Lisäksi kulkevat huomioliivit päällä ja pitävät porukalla köydestä kiinni, että homma näyttää mietityltä ja turvalliselta ainakin minun silmiini vaikkei omia lapsia olekaan.

Vierailija
19/33 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä paikka. Ihania ja ilosia hoitajia ja siitä kyllä pisteet.

Vierailija
20/33 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän yksityisistä päiväkodeista en tiedä, mutta yhdestä naapurikunnan yksityisen päiväkodin tädistä tiedän jotain, jota en saa täällä sanoa. Mutta omaa lastani en paikkaan veisi, sanotaan näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan