Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska kadonneesta naapurista soitto poliisille?

Vierailija
31.07.2015 |

Ahkerasti pihalla puuhasteleva naapurini on kadonnut. Ei ole näkynyt moneen viikkoon. Postilaatikossa ei pysy kansi kiinni, koska on niin täynnä postia. Ilmoittaako postinjakaja johonkin siitä, ettei naapuri hae postia? Pitäisikö minun soittaa? Emme ole naapurin kanssa läheisiä, joten en tiedä, missä voisi olla tai kenelle sukulaiselle ym voisin ilmoittaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 07:36"]Soita sairaalaan ja kysy onko siellä.
[/quote]

...

Sairaalasta annetaan tietoja vain potilaan lähiomaisille. Vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
22/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 07:36"]Soita sairaalaan ja kysy onko siellä.
[/quote]

...

Sairaalasta annetaan tietoja vain potilaan lähiomaisille. Vaitiolovelvollisuus.
[/quote]
Soittaa keskukseen ja pyytää yhdistämään potilas x.x.:lle... Yhdistävät kyselemättä, jos sen niminen potilas löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi kadota samaan mustaan aukkoon kuin tämä onneton naapurikin :(

Vierailija
24/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain sairaalasta tietää, että hyvin kaukainen sukulaiseni on siellä. ( isoäidinäitini oli hänen äitinsä täti) Ihan vaan soittelin sairaaloita läpi, kun ei vastannut kotonaan.

Vierailija
25/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap! Soitin hätäkeskukseen ja sieltä luvattiin lähettää poliisi paikalle myöhemmin ja tulevat käymään myös luonani raportoimassa. Olen käynyt naapurin ovella koputtelemassa, minulla ei ole hänen numeroa enkä facebookista löytänyt. Nuorehko ihminen, toivottavasti mitään pahaa ei ole sattunut.

Vierailija
26/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri on viimeinkin päässyt reissuun muutamaksi viikoksi, löytänyt kenties seuraa, ja kohta on poliisit raamit kaulassa kämpässä...

Itsekään en yleensä posteista huolta kanna kun ei juuri mitään tule paperisena laatikkoon, ja ilmaisjakelun kielto on. Se ei vain joskus toimi, olisiko joku tuuraaja varsinkin loma-aikoina, ja sitten onkin laatikko kohta mainoksia täynnä.

Vierailija
27/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevat käymään myös luonani raportoimassa

Tuleeko oikeesti?

Vierailija
28/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"]minulla ei ole hänen numeroa enkä facebookista löytänyt.
[/quote]

Jos tiedät nimen ja osoitteen niin saahan sen numeron helposti selville numeropalveluista joita on saatavana sekä soittaen että tekstiviestillä.

Vierailija
29/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 07:36"]

Soita sairaalaan ja kysy onko siellä.

[/quote]

Tää menee jo liian pitkälle. Eikä ne saa muuten edes mainita, onko sairaalassa eli ihan turha soitto. Ilmoitus poliisille huolesta riittää.

Vierailija
30/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko siellä on maija, tikasauto, lanssi ja pillit päällä naapurissa?

Vierailija
31/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 07:36"]

Soita sairaalaan ja kysy onko siellä.

[/quote]

Tää menee jo liian pitkälle. Eikä ne saa muuten edes mainita, onko sairaalassa eli ihan turha soitto. Ilmoitus poliisille huolesta riittää.

[/quote]Todella harvalla on automaattista tietojenluovutuskieltoa. Eli kun soitat keskukseen ja pyydät yhdistämään tätä ja tätä potilasta hoitavalle osastolle, puhelu useimmiten yhdistetään oikeaan paikkaan. Jos on siis potilaana.

Vierailija
32/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko sinne joku tuli katsomaan?

Vierailija
33/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapuri ei ollut kotona? Matkoilla?

Vierailija
35/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 08:53"]minulla ei ole hänen numeroa enkä facebookista löytänyt. [/quote] Jos tiedät nimen ja osoitteen niin saahan sen numeron helposti selville numeropalveluista joita on saatavana sekä soittaen että tekstiviestillä.

[/quote]

Minä tunnen hyvin monta ihmistä, mukaanlukien itseni ja aviomieheni, joilla on numero salattu eli sitä ei löydy MISTÄÄN, ei myöskään mistään numeropalvelusta.

Miten menee ap? :)

Vierailija
36/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille naapurille että kaikki on okei? Tai viestiä

Vierailija
37/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoinen mysteeri.

Vierailija
38/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt tästä ap:kin yllättävästä katoamisesta... olisiko tässä nyt jonkinlainen avustuskeräyksen paikka?? T:hyväsydäminen

Vierailija
39/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 20:33"]

Olen järkyttynyt tästä ap:kin yllättävästä katoamisesta... olisiko tässä nyt jonkinlainen avustuskeräyksen paikka?? T:hyväsydäminen

[/quote]

Kieltämättä tässä on tuhon ainekset käsillä. Kuka tekee aloitukset jatkossa, jos ap ei palaa? Saako ketjuista mitään tolkkua, jos ap ei ole selventämässä ja puolustautumassa? Ketä haukumme, jos ap ei provosoi meitä? Ap:n naapurilla ei sinänsä ole väliä, tosin onhan hänetkin täällä usein mainittu erinäisissä yhteyksissä. Jos ap olisi edes ehtinyt raportoida postilaatikon sisällöstä ennen katoamistaan, voisimme nyt ruotia sitä.

Vierailija
40/43 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:30"]

tulevat käymään myös luonani raportoimassa

Tuleeko oikeesti?

[/quote]

No ei tietenkään. Mutta provoilusta huolimatta on asiallista kiinnittää tuollaiseen katoamiseen huomiota ja ilmoittaa siitä.

[/quote]

Riippuu ilmeisesti paikkakunnasta, kyllä täällä pikkukylässä ainakin tultiin ihan ovelle asti kertomaan ja kiittämään ohimennen ja tiedän tuttujen kautta että hieman isommassakin kaupungissa soitettiin ilmoittajalle (ei ollut kylläkään kyse katoamisesta) ja kerrottiin pintapuolisesti tilanteesta ja kiitettiin avusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi