Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni menee yläasteelle

Vierailija
31.07.2015 |

Lapseni menee pian yläasteelle. Pelkään että häntä aletaan kiusaamaan, koska hän on vielä "lapsellinen" ja murrosikä ei ole alkanut. Poika on 140cm ja ei vielä yhtään murrosiän merkkejä. Älyllisesti vastaa 9 vuotiasta ja ulkonäöltään 10v.

Pelkään että häntä aletaan kiusaamaan. Kotona hän leikkii vielä, eikä kavereitakaan ole, tai siis ikätovereita. Viihtyy paremmin 7-9 vuotiaiden kanssa.

Pitäisikö laittaa vammastenkouluun tai ottaa kotikouluun?
Hänellä on paha puheaika sekä oppimisvaikeuksia sekä erittäin "paha" ADHD.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele kouluun ja kerro tuo sama asia niille, erityisopetus järjestynee. Itse olen menossa lukioon, mutta tuossa peruskoulussa missä kävin oli muutama vakio "erityisopetettava" jotka olivat siellä sitten lähes/koko koulupäivän. Mutta tuosta "erittäin pahasta" ADHD:sta saa sen käsityksen että kotikoulu olisi myöskin varteenotettava vaihtoehto. Kannattaa kuitenkin ihan ekana soitella sinne yläasteelle ja pohtia asiaa heidän kanssaan.

Vierailija
2/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellasi on muutakin "vikaa" kuin murrosiän alkamattomuus. Minä en itse muista, että meidän luokalla niitä pieniä poikia, joilla murrosikä ei ollut vielä alkanut, olisi koskaan kiusattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:06"]Lapsellasi on muutakin "vikaa" kuin murrosiän alkamattomuus. Minä en itse muista, että meidän luokalla niitä pieniä poikia, joilla murrosikä ei ollut vielä alkanut, olisi koskaan kiusattu. 
[/quote]

Mitä "vikaa" lapsessani on??

Vierailija
4/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:06"]

Lapsellasi on muutakin "vikaa" kuin murrosiän alkamattomuus. Minä en itse muista, että meidän luokalla niitä pieniä poikia, joilla murrosikä ei ollut vielä alkanut, olisi koskaan kiusattu. 

[/quote]Niitä sen sijaan kiusattiin, joilla oli karvoitus kehittynyt jo 6 lk:lla. 

Vierailija
5/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:11"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:06"]

[/quote]Niitä sen sijaan kiusattiin, joilla oli karvoitus kehittynyt jo 6 lk:lla. 
[/quote]

Olivat vain kateellisia;) itsellä oli luokan isoin varustelu :) olin samalla kuitenkin lyhyin poika. Mutta pieni mies iso muna;)

Vierailija
6/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ADHD on luonteenpiirre. Lääkeyhtiöt haluavat vain rahaa..

Vierailija
7/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:12"]Mielestäni ADHD on luonteenpiirre. Lääkeyhtiöt haluavat vain rahaa..
[/quote] Joopajoo tottakai se on vaan luonteenpiirrw kun se sun kerttupetteris ei osaa istua tunnilla paikallaan ja pitää älämölöä ja häiritsee muiden opetusta ja rauhaa. Pahimmassa tapauksessa saattaa läpsiä ja purra toisia lapsia. "Ei se ole kuin luonteenpiirre! Meidän Kerttuli on vain valloittava villi! Olis epäreilua kouluttaa kotona tai laittaa erityisluokalle!!!"

Vierailija
8/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa satelemaan valituksia häiritsevästä käytöksestä, niin ota ne tosissasi, sillä kolme vuotta omasta peruskoulustani on mennyt kuunnellessa erään pojan apinointia.
Esimerkiksi huoriksi on useampiakin haukkunut, ja sitten valittanut kuinka itseään kiusataan, eikä sitä jaksa kukaan.
Näitä tapauksia on useampiakin.

Vierailija
9/9 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 02:06"]Lapsellasi on muutakin "vikaa" kuin murrosiän alkamattomuus. Minä en itse muista, että meidän luokalla niitä pieniä poikia, joilla murrosikä ei ollut vielä alkanut, olisi koskaan kiusattu.  [/quote] Mitä "vikaa" lapsessani on??

[/quote]Lue aloitusviesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi