Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

masentunut teini.

Vierailija
15.07.2015 |

Olen 16vuotias teini ja asun alkoholisti perheessä. Joka viikonloppu menee kännisien vanhempien riitojen selvittelyssä, isäni hakkaa äitiäni joka viikonloppu.
isäni myös hajottaa tavaroita, ajaa kännissä autolla ja uhkailee minua ja nuorempaa sisarusta joka viikonloppu. Olen alkanut pelkäämään miten äidin ja siskoni käy kun muutan vuoden päästä opiskelemaan?
isääni ei kiinnosta kun pyydän häntä olemaan juomatta ja äitini on voimaton isäni kanssa kun puhutaan alkoholista. en uskalla pyytää ulkopuoliailta apua.. :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 19:59"]Tee lastensuojeluilmoitus.
[/quote]
Älä. Laitoksessa hakataan ja lukitaan huoneisiin. Meinaa ollu laitoksessa joten tiiän nää jutut.
M-96

Vierailija
2/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, lasu ei tarkoita heti mitään laitosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasuja on tullut monia aikaisempina vuosina sillä minulla on 3vanhempaa sisarusta. Ja isäni on ollut raitistumassa aikoinaan mutta ei auttanut mitään. Ap

Vierailija
4/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vuotta sitten meillä kulki joku perheterapeutti 2viikon välein ja isäni sai uskoteltua että ei juo enää,äiti ei tietenkään uskaltanut avata suutaan kun isäni uhkaili hänet hiljaiseksi. perheterapeutti lopetti käymisensä kun ei nähnyt syytä jatkaa tapaamisia :(. Ap

Vierailija
5/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurja. Pystytkö jutteleen asiasta vanhemmille sisaruksille. Jospa he ottais asian hoidettavakseen. Tsemppiä.

Vierailija
6/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vanhemmat sisarenikaan voi asialle mitään,ovat yrittäneet eivätkä käy enään edes viikonloppuisin kotona kun eivät jaksa katsoa kun isä juo ja hakkaa äitiä. Ap

Vierailija
7/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Tiedän täysin mistä puhut!
Kun vielä asuin kotona pikkuveljeni ja vanhempieni kanssa. Isä oli kännissä joka viikko ja pelottava. Hän kävi äitiin käsiksi töni häntä ja heitti sängyltä alas kun äiti nukkui. Mustelmia äitillä oli käsissä usein.
Isä myös töni minua ja heitti maahan. Haukkui minua usein kuinka minusta ei tule mitään. Sellaisessa ilmapiirissä on hyvin hankala asua ja kotona asuvat kärsivät siitä. Olin pikkuveljeni "äiti" kun molemmat vanhemmista olivat usein kännissä. Olin masentunut, en jaksanut käydä koulua. Ja sain siitä kuulla humalaisen isäni suusta. Olin myös itsetuhoinen, ÄLÄ SINÄ TEE ITSELLESI MITÄÄN PAHAA, se ei ole sinun syytä, että isäsi käyttäytyy noin.
Tänä päivänä kärsin järjettömistä kuolemanpeloista ja humalaiset ihmiset pelottavat. Olen tänä päivänä äiti ja asun mieheni kanssa. Elämäni on ihanan rauhallista kun ei tarvitse pelätä. Traumat lapsuus on jättänyt.
Edelleen tilanne on sama, pikkuveljeni muutti vähän aikaa sitten omaan kotiin. Tottakai mielessä pyörii mitähän vanhemmat siellä nyt tekee ja pelkään että isäni tekisi jotain peruuttamatonta.

Nämä asiat eivät ole meidän käsissä. Heidän täytyy itse ymmärtää ettei alkoholia kannata silloin käyttää jos se ei sovi.

Haluatko vertaistukea? Voin kuunnella sinua jos vain haluat.
Voit tottakai soittaa kriisipuhelimeen tai mielenterveystoimistoon niin pääset jakamaan tilannetta.
Voimia!

Vierailija
8/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut kellekkään? Kouluterveydenhoitajalle? Tilanne ei ratkea ennenkuin joku uskaltaa avata suunsa asiasta ulkopuoliselle. :( tsemppiä.

Vierailija
9/9 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lastensuojeluilmoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän