Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ystävä" joka ei koskaan "pääse" juhliini.

Vierailija
30.07.2015 |

Laskujen mukaan niitä on jo 7 niitä juhlia joihin hän ei pääse. Sen sijaan jos hän ehdottaa että mennään vaikka kahville, hän järjestää mielettömän teatterin että pääsenkö minä varmasti ja kyseenalaistaa kaikki esteet mitä mulla voisi olla. Toki yleensä aina lähden hänen kanssaan ja järjestän että pääsen hänen tärkeisiin juhliin. Kuitenkin ohareita on nyt tullut niin paljon että täytyy myöntää ), olen loukkaantunut. Hän on menossa uuden miehensä kanssa naimisiin ja minut kutsuttiin polttareihin. Olen kai lapsellinen mutta ei tekisi mieleni "päästä" polttareihin.

Itse ajattelen että ystävyyteen kuuluu myös toisen tärkeiden päivien jakaminen mutta jos se on vain toispuoleista niin taidan jättää polttarit ja miksei häätkin väliin. Hänkin jätti ainoat ja ensimmäiset hääni väliin harrastusleirinsä vuoksi. Häistä tiesi jo liki vuotta ennen. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen varmaan juuri tuollainen ystävä, tosin en järjestä mitään kohtausta jos ystävät eivät pääse minun juhliini (en edes oikeastaan järjestä juhlia).

- Olen vahvasti introvertti, rasitun ja ahdistun isoissa ryhmissä joissa en tunne ihmisiä. Tahdon tavata ystäviäni mieluummin kahdestaan. Kaikkein ikävimpiä ovat tilanteet, joissa olemme sopineet tapaavamme kahdestaan ja ystävä tuo yllättäen tai viime hetkellä ilmoittaen mukanaan yhden tai useamman tyypin lisäksi. Hän on kovin sosiaalinen, eikä ymmärrä miltä tämä minusta tuntuu.

- En tykkää juoda, humalaiset ahdistavat ja porukan ainoana selvänä on kamala olla, varsinkin kun kaikki ihmettelevät ja kyselevät miksi en "voi" juoda. Baareja vihaan yli kaiken, festareilla en käy ikinä.

- Minulla on hyvin vähän vapaa-aikaa, en halua käyttää sitä seurustellen ystäväni kavereiden kanssa, vaan sen ystäväni kanssa.

- Minulla on rahaa vähän, enkä tahdo tuhlata vähiä varojani erilaisiin epämiellyttäviin tilaisuuksiin vaan tahdon myös itsekkäästi tehdä jotain sellaista, josta minäkin pidän.

- Pidämme hyvin erilaisista asioista; minä en ole kiinnostunut shoppailusta, bileistä, erilaisista kutsuista jne. eikä ystäväni ole kiinnostunut luonnosta, eläimistä jne. Olemme hyviä ystäviä, vaikka kaikkia elämän osa-alueita emme jaa keskenämme.

Lisäyksenä vielä, että ymmärrän hyvin niitä, jotka jättävät häätkin väliin. Minä tekisin samoin, jos vain ikinä kehtaisin. Muiden on ehkä mahdoton ymmärtää, millainen voimienkoitos sellaisiin juhliin osallistuminen on ja miten kauan sellaisesta shokkihoidosta toipuminen vie, vaikka olisi kuinka rakkaasta ystävästä kyse.

On todella surullista lukea, miten minunlaisiani ihmisiä pidetään kamalina, hylättävinä ihmisinä, ja kuvitellaan meidän tarkoituksellisesti tekevän ohareita tai pettävän ystäviä.

Vierailija
22/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain yksinkertaisesti jätän tuollaiset ihmiset kutsumatta muutaman "en ehdi-pääse-jaksa"-selityksen jälkeen. Jos ovat jotain jälkeen päin kysyneet juhlistani olen sanonut suoraan etten kutsunut heitä siksi kun eivät kuitenkaan tule. Näin on helppoa; minä en pety eikä heidän tarvitse keksiä tekosyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin juhliin on mielestäni etiketin mukaista kutsua tiettyjä sukulaisia. Esimerkiksi lapsen rippijuhliin tädit ja sedät perheineen. Entäs kun nämä ovat sellaista sakkia, jotka eivät tule tai peruvat tulonsa aivan viime hetkillä? Tekisi mieli olla kokonaan kutsumatta ja pyytää enemmän vieraita ystävistä.

Vierailija
24/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:22"]

Joihinkin juhliin on mielestäni etiketin mukaista kutsua tiettyjä sukulaisia. Esimerkiksi lapsen rippijuhliin tädit ja sedät perheineen. Entäs kun nämä ovat sellaista sakkia, jotka eivät tule tai peruvat tulonsa aivan viime hetkillä? Tekisi mieli olla kokonaan kutsumatta ja pyytää enemmän vieraita ystävistä.

[/quote]

Jos kerran tiedät etteivät he tule, niin mikä estää kutsumasta niitä ystäviä..?

Ja jos taas he välillä pääsevät ja välillä eivät, niin miksi edes valitat, se on aivan normaalia eikä kukaan voi odottaa toisten pääsevän tulemaan aina kun kutsutaan?

Vierailija
25/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 09:22"]Joihinkin juhliin on mielestäni etiketin mukaista kutsua tiettyjä sukulaisia. Esimerkiksi lapsen rippijuhliin tädit ja sedät perheineen. Entäs kun nämä ovat sellaista sakkia, jotka eivät tule tai peruvat tulonsa aivan viime hetkillä? Tekisi mieli olla kokonaan kutsumatta ja pyytää enemmän vieraita ystävistä.
[/quote]

Unohda etiketti ja kutsu niitä ihmisiä, jotka tulevat ja välittävät! Näin tein minäkin omien lakkiaisteni kohdalla, että karsin sukulaisia, joita ei koskaan kuitenkaan kuuluisi tai jotka eivät osaa käyttäytyä (aina valittavat, kun on perseestä). Oli kivat juhlat. Kutsutta jääneet saivat tosin aiheen dramaattiseen loukkaantumiseen, mutta puhelu on onneksi helppo lyödä korvaan. :) Joillekin kun ei kelpaa mikään eivätkä osaa käyttäytyä kohteliaasti, niin aivan sama ovatko sukua vai eivät, en ole heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
26/26 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei koskaan tule lasten syntymäpäiville, ei tullut häihini, lastenlasten ristiäiset jää myös yleensä väliin. Narsisti on sellainen, ettei kestä, ellei hän itse ole jollakin lailla juhlien keskipisteenä.