Kävästiin eilen Tuurissa ohikulkumatkalla ja ei hyvää päivää
Kyllä juntti on juntti! Anteeksi vaan. Oli suorastaan shokki tällaiselle Helsinkiläiselle käynti siellä. Huh huh
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 02:00"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:12"]
Juntit eivät osaa oikeinkirjoitussääntöjä.
[/quote]
Ylijuntit eivät sitten osaa myöskään antaa esimerkkiä tai perustella miksi jotain pitäisi olla eri tavalla.
Jännä juttu kun miettii että tyhmät ovat niin tyhmiä etteivät he ymmärrä että he ovat tyhmiä.
[/quote]Keskellä lausetta helsinkiläinen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella, ainoastaan jos se olisi lauseen ensimmäinen sana se olisi Helsinkiläinen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:13"]No eipä se kummoinen ookaan. Helkkarin iso tokmannia vastaava halppismyymälä lähinnä.
Jotkut paikallisista tosin pitää sitä välttämättömyytenä, eräs sukulainen hölmistyi ja kysyi että mitä ihmettä me täällä Keski-Suomessa asuessamme oikein teemme, kun eihän täällä ole edes Tuuria... :)
[/quote]
Öö, eikö se juuri ole keskisuomessa, jossakin jyväskylän tienoilla?
Eikä helvetissä ole Stockmannin tasoa :) Kyllä on hupaisaa täällä :D
Oletteko nyt parempia ihmisiä? Tekeekö se ihmisestä hienomman ja paremman jos haukkuu Tuuria? Itse käyn siellä välillä, pidän paikasta ja kerronkin sen aina kun aiheesta puhutaan. Koittakaa jaksaa itsenne kanssa! :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:36"]
Ap on junantuoma.
[/quote]
Jep, ajattelin ihan samaa.
[/quote]
Samaa ajattelin minäkin. Aidot helsinkiläiset ovat suvaitsevaisia ja osaavat ottaa rennosti kaikkialla, muita mollaamatta.
Se leirintäalue ja hotellin asfaltoitu piha on kyllä ankeuden huipentumat. Harvoin näkee mitään yhtä rumaa. Kauhea paikka, vaikka maalta olen minäkin alun perin.
Tarina ei kerro, miksi poikkesit Tuuriin? Sinne ei mikään umpikuja vie, vaan sinne on ihan itse hakeudutava niiden, jotka sinne todella haluavat.
Täällä oli ketju miksi inhoat helsinkiläisiä. Tässä yksi syy. Tyhmyys ja epävarmuus itsestä.
Oisko Se kuitenki niin, että siellä maalla niitä ihmisiä ei yksinkertaisesti kiinnosta mitä sinä helsinkiläisenä heistä ajattelet. Olen itse etelä-pohjanmaalta kotoisin, Seinäjoelta ja olemme käyneet useamman kerran vuodessa keskisellä, koska sinne on lyhyt matka. Sieltä saa tiettyjä asioita halvemmalla, kuten kosmetiikkaa, kampaamotuotteita ja verhokankaita. Usein on myös halvalla esim arabiaa, marimekkoa ja esim w&b:tä. Siellä on ihan vilan ja vero modan vaatteet myynnissä, jotka nyt ei ole junttia vaan ihan yleisesti myös kaupunkilaisten käytössä. Toki myymälässä on paljon myös ei-merkkitavaraa ja halpistavaraa. Itseäni ei ole koskaan Se "maalaisuus" haitannut, johtuisiko siitä, että juureni ovat etelä-pohjanmaalla pienillä paikkakunnilla ja isovanhempani ovat maalaisia, maanviljelijöitä ja tilallisia. Ovat ihania ihmisiä, vaikka paappani pukeutuisi tennissukkiin ja flanellipaitaan ympäri vuoden. Itse asun nykyään isossa kaupungissa ja ihan löytyy niitä "juntteja" täältäkin. Välillä kannattaisi ap keskittyä vaan siihen omaan elämään, eikä repiä nokka pystyssä viihdettä muista ihmisistä.
Ap ja muut haukkujat: hoitakaa itseluottamuksenne kuntoon niin ei tarvitse enää toisia arvostella!!
Oikein Helsinkiläiselle isolla hoolla...
Kerro lisää. Uskaltaisiko tällainen perusespoolainen käydä siellä?
Kyl oli samat fiilikset itselläkin vaikka asun Turussa.
Varaa yllesi valkoiset tennissukat, sandaalit, vyölaukku ja kanapersetukka, sitten menee :)
No eipä se kummoinen ookaan. Helkkarin iso tokmannia vastaava halppismyymälä lähinnä.
Jotkut paikallisista tosin pitää sitä välttämättömyytenä, eräs sukulainen hölmistyi ja kysyi että mitä ihmettä me täällä Keski-Suomessa asuessamme oikein teemme, kun eihän täällä ole edes Tuuria... :)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:12"]
[/quote]
Ylijuntit eivät sitten osaa myöskään antaa esimerkkiä tai perustella miksi jotain pitäisi olla eri tavalla.
Jännä juttu kun miettii että tyhmät ovat niin tyhmiä etteivät he ymmärrä että he ovat tyhmiä.